Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Als er dan een paar paaltjes in het bos ontbreken heb je geen idee meer welke kant je op moet. Ik heb me steeds afgevraagd waarom ze die paaltjes niet nummeren want dan kun je tenminste op de kaart terugzien wáár in het bos je staat. Als je een weg kruist vanuit een ruiterpad staat daar ook meestal geen straatnaam dus weet je nog niet waar je zit.Motje11 schreef:Ik ben in die omgeving ook een paar keer flink verdwaald (incl. naderend donker/onweer enz.) dankzij de Veluwetrailkaart, die niet meer is dan een rondje op een groene achtergrond en dat is dan je route, zonder herkenningspunten.Als er dan een paar paaltjes in het bos ontbreken heb je geen idee meer welke kant je op moet. Ik heb me steeds afgevraagd waarom ze die paaltjes niet nummeren want dan kun je tenminste op de kaart terugzien wáár in het bos je staat. Als je een weg kruist vanuit een ruiterpad staat daar ook meestal geen straatnaam dus weet je nog niet waar je zit.
Tegenwoordig rijd ik met mijn GPS, dat is zó handig. Als je de parkeerplaats erin zet kun je altijd de weg terug naar de trailer vinden, ook in een onbekend bos. Het is zo heerlijk dat je lekker onbezorgt kunt dwalen. De GPS houd geen rekening met ruiterpaden maar zegt gewoon: de trailer staat zoveel km. in die richting. En dan kun je er zelf altijd wel een weg naartoe vinden over de ruiterpaden.
Maar genummerde paaltjes met een bijbehorende kaart: EINDELIJK! Goede ontwikkeling!
:wollewaps schreef:Ja, verschrikkelijk hé die kaart! en dan te bedenken dat dat rondje er 1 een kleur opstaat, en de paaltjes allerlei kleuren hebben:
http://i54.tinypic.com/28aoqiv.jpg

wollewaps schreef:Motje11 schreef:Ik ben in die omgeving ook een paar keer flink verdwaald (incl. naderend donker/onweer enz.) dankzij de Veluwetrailkaart, die niet meer is dan een rondje op een groene achtergrond en dat is dan je route, zonder herkenningspunten.Als er dan een paar paaltjes in het bos ontbreken heb je geen idee meer welke kant je op moet. Ik heb me steeds afgevraagd waarom ze die paaltjes niet nummeren want dan kun je tenminste op de kaart terugzien wáár in het bos je staat. Als je een weg kruist vanuit een ruiterpad staat daar ook meestal geen straatnaam dus weet je nog niet waar je zit.
Tegenwoordig rijd ik met mijn GPS, dat is zó handig. Als je de parkeerplaats erin zet kun je altijd de weg terug naar de trailer vinden, ook in een onbekend bos. Het is zo heerlijk dat je lekker onbezorgt kunt dwalen. De GPS houd geen rekening met ruiterpaden maar zegt gewoon: de trailer staat zoveel km. in die richting. En dan kun je er zelf altijd wel een weg naartoe vinden over de ruiterpaden.
Maar genummerde paaltjes met een bijbehorende kaart: EINDELIJK! Goede ontwikkeling!
Ja, verschrikkelijk hé die kaart! en dan te bedenken dat dat rondje er 1 een kleur opstaat, en de paaltjes allerlei kleuren hebben:
http://i54.tinypic.com/28aoqiv.jpg

en wat lowara zegt zijn wij ook wel eens tegen gekomen, we hadden een ontzettend mooie route gelopen en we waren volgens mij alweer op de terugweg toen we onze kleur niet meer tegen kwamen. Lekker makkelijk
we hebben het wel weer teruggevonden want wisten in welke richting de trailer stond maar toch, het is wel raar als je ineens niet meer weet waar je heen moet. Dit is zeker het proberen waard om dat door heel nederland te krijgen ook, als het zich goed gaat ontwikkelen.