Nieuwe ingekorte Grand Prix Special voor OS 2012 vrijgegeven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nieuwe ingekorte Grand Prix Special voor OS 2012 vrijgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 10:51

www.horses.nl

De nieuwe Grand Prix Special-proef voor de Olympische Spelen is vrijgegeven door de FEI. De nieuwe Special is twee minuten korter dan de traditionele test. De aanpassing is gemaakt vanwege de nieuwe competitieopzet van de Olympische Spelen.

Tijdens Londen 2012 telt naast de Grand Prix, ook de Grand Prix Special mee voor het teamresultaat. Dit betekent dat er meer combinaties aan de start verschijnen in de Special. Met het inkorten van de proef kunnen toch alle 32 deelnemers (zeven teams en elf individuele ruiters) in hetzelfde tijdsbestek als tijdens de Spelen van 2008 in Hongkong de proef voltooien.

De nieuwe proef wordt tussen 1 oktober 2011 en 31 december 2012 gereden tijdens verschillende belangrijke internationale dressuurwedstrijden. Dit nieuwe dressuurformat wordt niet in gebruik genomen tijdens andere FEI kampioenschappen.

Klik hier voor de proef.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:18

Leuk als je kaarten hebt voor os krijg je waar voor je geld en leuk meer combies

apple01

Re: Nieuwe ingekorte Grand Prix Special voor OS 2012 vrijgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:32

Zet er eerst niet een middelijn in de proef met overgang passage-piaffe-passage? Of ben ik nou gek.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:49

Leukleuk! Kunnen we vast gaan oefenen :Y)

Droen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:23

Ik ben er al helemaal klaar voor!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:31

Raar eigenlijk dat de galop de pirouettes dubbel tellen maar verder geen echte galop onderdelen. (aangezien de galop in de benen toch anders is tijdens een pirouette dan tijdens een iedere andere oefening)

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:24

Bestwel pittige onderdelen tussen, vanuit passage gelijk in uitgestrekte draf/stap en weer onmiddelijk terug in passage. Na de vliegende wissels om de pas gelijk een pirouette erachteraan.

Ik ben benieuwd!!

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 06:47

hns schreef:
Bestwel pittige onderdelen tussen, vanuit passage gelijk in uitgestrekte draf/stap en weer onmiddelijk terug in passage. Na de vliegende wissels om de pas gelijk een pirouette erachteraan.

Ik ben benieuwd!!

Dit is niet nieuw hoor. Deze staan reeds lang in de bestaande GPS en ivm pirouette is het tussen beide pirouettes wissels om de pas.

Ik vind het persoonlijk een mooie proef de GPS