Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en de familie Walsh die zo meeleefde met hun dochter Katie die net niet won en Ruby die vervolgens lachend de jockeykamer binnenkwam na zijn val.
Mooi zwart daarne
Heb je van de week ook dat item over Denman gezien? Daar kon ik echt wel van janken, wat een mooi item was dat zeg... Claire (van de BBC) is groot Denman-fan en dat was te merken
Goof schreef:2 paarden dood, uberhaupt maar 19 die de eindstreep halen en de winnaar moet direct behandeld worden ivm uitdrogingsverschijnselen???
Maar een rijderloos paard wordt niet in de uitslag opgenomen en er zijn ook jockeys die de laatste hindernis(sen) niet genomen hebben, aangezien die toch kansloos waren. chanel1985 schreef:en hoe komt het dat de ruiter niet meer op het paard zit? Niet omdat de sprongen zo verantwoord zijn!
_lautje_ schreef:Geld zal hier zeker niet een punt zijn, want het hebben van een dergelijk paard kost meer dan het opbrengt.
En uitdrogingsverschijnselen is niet zo vreemd. Het was gisteren erg warm. Als mijn paarden de cross uitkomen in de zomer worden ze ook direct gekoeld en gedrenkt en die hebben lang niet een prestatie geleverd als deze paarden.
Vaak wordt er gesuggereeerd dat ze eigenaren, jockey's en trainers niet van hun paarden houden. Echter denk ik dat er maar weinig paarden zijn die eenzelfde diva behandeling krijgen als deze.
Overigens was het al een hele tijd gelelden dat er dodelijke ongelukken waren gebeurd in de National. Er is veelgedaan aan de veiligheid en niemand wil dat er een paard doodgaat.
Persoonlijk denk ik dat er maandelijks meer paarden doodgaan aan een blessure door onvakkundig dressuurrijden dan jaarlijks in de steeple.
Want laten we eerlijk zijn 9van de 10 blessures bij gewone paarden komt door gewoonweg slecht rijden van de ruiters. En daar horen we nu niemand over.... Maar nee dan moeten we in eigen buidel tasten.