Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:http://www.korendijk.nl
Net als andere bestuurders moeten ruiters zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijven. Fietspaden en trottoirs zijn verboden voor ruiters.
Sammie schreef:Ruiters moeten minimaal 14 jaar zijn om zelfstandig op de openbare weg te mogen rijden. Onder begeleiding van een oudere ruiter van minimaal 21 jaar oud, mag een jongere ruiter van 12 jaar wel op de openbare weg rijden.
Ruiters zijn verplicht om ervoor te zorgen dat het paard zich niet van uitwerpselen ontdoet. Als dit per ongeluk toch gebeurt dan is de ruiter verplicht om de uitwerpselen onmiddellijk op te ruimen.
MLoeser schreef:Sammie schreef:http://www.korendijk.nl
Net als andere bestuurders moeten ruiters zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan blijven. Fietspaden en trottoirs zijn verboden voor ruiters.
Tja, maar als je dan op de weg gaat rijden is het ook niet goed! Waar Max stond daar was bijvoorbeeld een fietspad met daarnaast een 80 weg. Als ik alleen de weg al over wou steken kreeg ik het nodige getoeter en gescheld (terwijl ik in ruime gaten en in draf overstak!!).
Zelfde geld voor waar de arabs staan die ik zo nu en dan mag rijden: fietspad berm en een 60 weg. Ook daar zien ze me al liever niet in de berm rijden... Nou nee, ik denk paarden de (drukke) wegen op te sturen meer overlast bezorgd dan op fietspaden, en niet onbelangrijk, ook veel gevaarlijker is!
danamuts schreef:Wanneer spreken we een meeting af om met alle boktruiters achter elkaar op dit soort wegen te gaan rijden? wellicht dat ze dan inzien, dat het best gevaarlijk kan zijn. Wellicht de bereden politie ook uitnodigen haha
Diana_Mabel schreef:RianneH schreef:'Ruiters zijn verplicht om ervoor te zorgen dat het paard zich niet van uitwerpselen ontdoet.'
Knappe ruiter die dat voor elkaar krijgt
ik hoor graag hoe dat kan.....
Alle paarden bij hem in de leer zetten
toen ik nog in Zwolle stond was het ook niet zelden dat het schelpenpad volledig vertrapt was door paardenhoeven. En als ruiter die dan wel rekening houdt met natte paden/velden ben je altijd de gebeten hond. Zeker als je een herkenbaar bont paard hebt. Knappe burger die twee bruine paarden kan onderscheiden namelijk
danamuts schreef:Sammie schreef:Ruiters moeten minimaal 14 jaar zijn om zelfstandig op de openbare weg te mogen rijden. Onder begeleiding van een oudere ruiter van minimaal 21 jaar oud, mag een jongere ruiter van 12 jaar wel op de openbare weg rijden.
Ruiters zijn verplicht om ervoor te zorgen dat het paard zich niet van uitwerpselen ontdoet. Als dit per ongeluk toch gebeurt dan is de ruiter verplicht om de uitwerpselen onmiddellijk op te ruimen.
bij de eerste regel blijven er nog maar weinig maneges en ponyclubs bestaan
duidelijke lezen.
Zou het de kranten halen? 
Sanne2000 schreef:Heel leuk idee.. geen ruiters op de fietspaden, troittoirs en natuurgebieden, maar; waar moeten we dan heen?
Citaat:Deze regels moeten dan m.i. gecompenseerd worden met het aanleggen van ruiterpaden.
millennium schreef:danamuts schreef:Ruiters moeten minimaal 14 jaar zijn om zelfstandig op de openbare weg te mogen rijden. Onder begeleiding van een oudere ruiter van minimaal 21 jaar oud, mag een jongere ruiter van 12 jaar wel op de openbare weg rijden.
bij de eerste regel blijven er nog maar weinig maneges en ponyclubs bestaan
_Noah schreef:Daarnaast, tegen de tijd dat de politie er is ben je als ruiter allang weg