Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:04

Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk

Een vrouw wiens paarden waren losgebroken en rondliepen op een snelweg in Engeland, wordt voor de rechtbank gedaagd. Een automobilist wil een schadevergoeding van ruim 4.4 miljoen euro ontvangen nadat zijn auto frontaal in botsing kwam met een van de dieren.

Het is waarschijnlijk de grootste geldsom ooit die wordt geeist voor de schade die werd toegebracht door een loslopend paard.

David Owen uit Worchester was op 25 februari 2008 met zijn Fiat Punto op weg, toen hij om tien voor zes in de ochtend een van de twee paarden raakte. Het paard klapte tegen het autodak en daardoor raakte David bekneld, waardoor hij zijn nek op vier plaatsen brak en zijn ruggengraat beschadigde.

Hij heeft nu ernstige rug, nek en beenpijn en ernstige hoofdpijn waardoor hij niet meer kan werken. De 62-jarige man moest afgelopen jaar opnieuw onder het mes voor zijn ruggegraat.

"De politie heeft mij verteld dat het al het negende ongeluk was met loslopende paarden op deze weg," aldus Owen.

De eigenaresse moest op 29 september 2008 al voor de rechtbank verschijnen. Ze bekende schuld en moest een boete van 860 euro betalen + nog 68 euro aan bijkomende kosten gemaakt door de rechtbank.

Maar David Owen wil compensatie. Hij beschuldigde de eigenaresse van ernstige nalatigheid. Ze zou haar paarden om een goed afgezet weiland moeten houden en heeft onvoldoende actie ondernomen nadat zij wist dat mensen op haar land waren geweest en het hek hadden beschadigd door er overheen te klimmen.
De afrastering was niet robuust genoeg en de toegangshekken stonden nagenoeg open en waren niet beveiligd. Ook zou er een hek niet gerepareerd zijn na een overstroming. De afrastering werd niet vaak genoeg gecontroleerd en ook niet onderhouden.

David Owen, een onderhoudsmonteur uit de bouwsector, verklaarde dat zijn arbeidsongeschiktheid ervoor zorgde dat crediteuren nu eisen dat hij zijn huis verkoopt, omdat hij deze niet langer meer kan betalen.
Hij eist een onmiddellijke betaling van ruim 458.000 euro en zal zijn totale claim neerleggen op 4.435.385 euro. Dit is inclusief een bedrag van 52.700 euro aan adviseurs en advocaten.

Er is nog geen datum bekend voor het verloop van deze rechtszaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:05

Automobilist wil zijn 5 minuten aan roem en eist daarom absurd bedrag van paardeneigenaresse?

UK_eef

Re: Automobilist wil 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:08

Zéér terecht dat hij de eigenaresse de kosten laat betalen. (alleen het bedrag is misschien iets overdreven)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:09

Een Fiat Punto van 4,4 miljoen? Laat me niet lachen! Gewoon de dagwaarde van de auto vergoeden en de eigenaresse van de paarden een fikse boete opleggen voor het loslopen van haar paarden en de nalatigheid om voor een goede afrastering te zorgen. Het zal mij benieuwen of hij die 4,4 krijgt...

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:10

karijn schreef:
Een Fiat Punto van 4,4 miljoen? Laat me niet lachen! Gewoon de dagwaarde van de auto vergoeden en de eigenaresse van de paarden een fikse boete opleggen voor het loslopen van haar paarden en de nalatigheid om voor een goede afrastering te zorgen. Het zal mij benieuwen of hij die 4,4 krijgt...

Hij heeft veel fysieke schade opgelopen.. Dus ik snap het wel. Maar het is alsnog veel te veel geld.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:10

Ik vind dit wel een heel groot bedrag, maar ik geef deze meneer niet ongelijk dat hij dit doet, mocht het daadwerkelijk zo zijn dat deze mevrouw nalatig is geweest.. Wat blijkbaar zo is, aangezien ze schuld bekent heeft.

Zijn hele leven is naar de malemoeren door dit gedoe: geen baan meer, geen huis, auto naar de haaien, rug, nek, been en hoofdpijn, verscheidene operaties, het misschien niet meer kunnen uitvoeren van hobby's... Daar mag mevrouw best wat voor compenseren..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:11

Als het nalatigheid is van de eigenaresse van die paarden kan ik me voorstellen dat hij schade vergoeding eist.
Inprincipe is de eigenaresse al schuldig bevonden en heeft dit toegegeven in de eerdere rechtzaak...

Die nalatigheid heeft een grote impact gehad, en wat de bestuurder is overkomen is niet mis.... (vind het bedrag wel absurd hoog)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:11

Fiat Punto.. een rug.... een lichaam... altijd hoofdpijn.

Het is wel een groot bedrag, maar ik denk dat hij een grote kans maakt om een groot bedrag terug te krijgen. Mede doordat het niet het eerste geval was met de loslopende paarden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:12

karijn schreef:

Even goed lezen. Slachtoffer kan niet meer werken, waardoor hij zijn huis niet meer kan betalen. Heeft niets met de waarde van een punto te maken, maar meer met financiele schade door lichamelijke schade. Het bedrag is alleen een beetje erg hoog...

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:14

Dat hij geld wil hebben snap ik wel, maar dit bedrag is gewoon extreem hoog.
Dat kun je niet maken om dat te eisen :n

Iris82

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:16

Ik vind het bedrag erg hoog, maar als je toch altijd rug- been- en hoofdpijn hebt.
Niet meer kan werken. Je huis niet kan betalen. Heel je plezier in het leven is weg.
Arme man...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:16

dat is idd wel absurd hoog ,,, ben benieuwd of hij het krijgt (al ga ik er van uit van niet)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:18

Tjee wat een hoog bedrag. Misschien wil meneer haar paarden wel hebben.. Ter compensatie...

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:20

je kan alles eisen, of je het krijgt is natuurlijk een ander verhaal... deze meneer is wel ernstig gedupeerd.. en als dat inderdaad komt omdat de heining van de wei niet goed was.. ja, dan zou deze mevrouw moeten betalen. zou je daarvoor verzekerd zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:21

De man heeft gelijk, het bedrag is idd erg hoog maar hij heeft al drie jaar niet kunnen werken en zal dat ook nooit meer kunnen gezien zijn aandoeningen. Tel alleen de materiele schade maar eens bij elkaar op dan zit je op een flink bedrag, derving van inkomen, ziektekosten, aanpassingen in huis, minder pensioen. De immateriele schade is nog veel groter, zijn leven is naar de knoppen en misschien leeft hij nog wel twintig jaar met helse pijn.

moesensjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:22

Wat en drama, Nalatigheid kan je dit wel noemen!
Maar ja om dan meteen een miljonair te worden van schadevergoeding is wat overdreven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:22

Hebben ze daar geen verzekering?

Begrijp de aanklacht zeker, maar gaat het geld via de verzekering? Of is het hoofdelijke aansprakelijkheid?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:24

van een kale kip kan je niet plukken ...
Vermoed dat mevrouw dat bedrag niet zo even onder haar hoofdkussen heeft liggen.
en 4.4 miljoen verdien je ook zo niet even bij elkaar.

Logische dat hij flink wat eist , als zij natlatig is geweest.
Maar het bedrag is wat absurd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:25

Even goed lezen? Dat heb ik wel gedaan. Het was meer ironisch bedoeld. Ja, het is heel vervelend voor deze meneer dat hij door dit ongeval arbeidsongeschikt is geraakt. Het feit dat hij nu dus door financiële tekorten zijn huis dreigt te verliezen, bewijst naar mijn idee ook het falen van de overheid om deze meneer tegemoet te komen in zijn arbeidsongeschiktheid. Wellicht ook zijn werkgever...Ik weet niet hoe het in de UK geregeld is op het moment dat iemand arbeidsongeschikt raakt.
Maar goed: hij is onderhoudsmonteur, woont in een huis van ruim 4 ton en claimt dus nog zo'n 4 miljoen erbij. Ik ga verder niet speculeren over dat bedrag en waarom.
Ik vind het gewoon een absurde claim. Van haar gaat hij het zeker niet krijgen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:26

Hoog eisen en hopen dat je 25% krijgt(b.v).Als je dan al laag begint en daar 25% van krijgt blijft er niets over.Snap het best van de man.Alle nare gevolgen waar hij nog mee moet leven en waarschijnlijk nooit meer helemaal vanaf komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:27

karijn schreef:
Maar goed: hij is onderhoudsmonteur, woont in een huis van ruim 4 ton en claimt dus nog zo'n 4 miljoen erbij.

Waar staat dat zijn huis 4 ton waard is? :?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:29

Hij zou wel een compensatie verdienen voor zijn arbeidsongeschiktheid denk ik,maar dit bedrag is inderdaad absurd hoog.

karijn

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:32

Hij dreigt zijn huis te moeten verkopen en eist een onmiddelijke betaling van 458 ton? Waarschijnlijk om zijn huis te kunnen behouden? Misschien trek ik dan wel de verkeerde conclusie maar zo lees ik het.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:34

Ik denk (wéét wel zeker) toch dat de man liever z'n gezondheid heeft dan dat geld!
Geldbedrag zal toch wel ergens op gebaseerd zijn al lijkt het ineens wel veel. Toch kan het behoorlijk oplopen een huis en alle aanpassingen en derving van inkomsten én véél pijn waardoor je ook beperkt wordt in je levensgenot.
Geef hem groot gelijk!
Het was ernsige nalatigheid geweest en was goed te voorkomen. Kom op zeg, daarvoor al 9 x een ongeluk geweest dus laat staan hoe vaak het is gebeurd zonder dat het slecht afliep..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:35

superwoman schreef:
Ik denk (wéét wel zeker) toch dat de man liever z'n gezondheid heeft dan dat geld!
Geldbedrag zal toch wel ergens op gebaseerd zijn al lijkt het ineens wel veel. Toch kan het behoorlijk oplopen een huis en alle aanpassingen en derving van inkomsten én véél pijn waardoor je ook beperkt wordt in je levensgenot.
Geef hem groot gelijk!
Het was ernsige nalatigheid geweest en was goed te voorkomen. Kom op zeg, daarvoor al 9 x een ongeluk geweest dus laat staan hoe vaak het is gebeurd zonder dat het slecht afliep..

Indeed...
Bovendien is het niet de man zelf die bedenkt dat hij dat bedrag kan vorderen. Daar heeft hij advocaten voor, en die gaan voor het hoogst mogelijke, maar baseren het wel ergens op.