Bijna is het dan zover en de bordjes en palen zijn geplaatst. Het project is een initiatief van locale paardenliefhebbers en is tot stand gekomen in samenwerking met Gemeente Epe,Overheid en Provincie Gelderland en betrokkenen zoals boswachters,landgoed eigenaren,VVV en Veluwsbureau Voor Toerisme. De initiatiefnemers Jos van Dragt,Peter van de Oest en Dik Brummel hebben het plaatje zowel in de praktijk maar ook financieel geheel in kaart gebracht waardoor iedereen zeer positief achter het plan ging staan.
Men kan straks routes rijden in georganiseerde vorm en dit is zeker niet onbelangrijk voor de ruiters en menners buiten de gemeente vandaan. Maar al te vaak treffen de boswachters nog mensen aan die het spoor kwijt zijn in het bos,maar nu met dit systeem plus de website www.paardenroute.nl, en een mooie kaart die straks zowel bij het VVV als bij overnachtingsplaatsen en andere verkooppunten verkrijgbaar is, hoort dit tot het verleden, aldus Dik Brummel.
Op de kaart en site komen ook overnachtingsplaatsen,parkeerplaatsen,stands en restaurants te staan zodat men met paard en vrienden een lang weekend of vakantie in en om de gemeente Epe kan houden.
Geplaatst: 05-04-11 20:42
zeker. En het sluit ook nog aan op het knooppunten netwerk van Belgie. Aantal kilometers wordt zo echt oneindig. Ligt globaal gezien tussen Eindhoven en Weert.
Sandrina
Geplaatst: 06-04-11 08:18
Silence schreef:
zeker. En het sluit ook nog aan op het knooppunten netwerk van Belgie. Aantal kilometers wordt zo echt oneindig. Ligt globaal gezien tussen Eindhoven en Weert.
En de knooppuntennetwerk (raar woord) in België is aardig uitgebreid. Ooit, ooit wil ik dáár ook eens rond 'wanderen' lijkt me zo zalig. Paard vóór kar, rommel ín kar en karren maar naar het volgende nummer in het netwerk.
Silence
Omdat het Internationaal Haflinger Treffen in Kinrooi(B) niet doorgaat, kan ik niet de paden rijden zoals ik dat graag wilde. Dat moet dus maar een andere keer.