Een 60-jarige inwoner van Beuningen heeft van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) een proces-verbaal gekregen wegens verwaarlozing van zijn shetlandpony.
De inspecteur van de LID trof het dier aan in een vervuilde stal in Wijchen. De pony had geen beschikking over een droge lig- of staanplaats. Verder was het dier niet gechipt en geregistreerd. Ook hier is proces-verbaal voor uit geschreven.
wat je kunt zien van de pony, is volgens mij, best nog gevulde billen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de pony niet verwaarloosd is, maar op basis van deze foto is het moeilijk oordelen.
De pony kun je niet goed zien, maar de stal is echt te erg.
tiger27
Geplaatst: 01-04-11 16:31
hier kan je niet over oordelen wat ik niet begrijp die paarden van oostvaarderplassen zouden ook schuil stallen kreigen ik denk dat het er ongeveer net zo uit komt te zien daar gaan ze ook niet uitmesten het zijn wilde paarden en wie gaat daar een bekeuring voor geven dus daar word het ook een bagger bende
de pony kan droog staan je ziet niet goed of tie dun is dus daar kan je niet over oordelen en je zie ook zijn buiten plaats niet
Aan de pony zelf kan ik niks zien, maar vanaf de foto vind ik het (net als andere van jullie) erg moeilijk oordelen hoor. De grond ziet er niet zo heel droog een leefbaar uit. Toch een klein beetje benieuwd wat zijn "straf" is, misschien komt die er met een geldboete wel vanaf.
santie
Geplaatst: 01-04-11 16:52
De laatste tijd komt de ene na de andere gruwelijke verwaarlozing aan het licht en vaak gebeurt daar weinig mee. Bv: De Ijslanders in Valom, hemel en aarde moest bewogen om deze dieren te helpen. Dit dier ziet er toch lang zo beroerd niet uit (oke, hij staat in de bagger). Maar... Hij was niet gechipt en geregistreerd. Ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat de boete voornamelijk daarvoor is en niet voor de verwaarlozing?
horsiegek
Geplaatst: 01-04-11 16:56
Toen ik de dierenbescherming belde voor een soort gelijke situatie waarbij het paard er nog slechter bij stond, werd er niks aan gedaan.....
ik ken deze pony (s) ze staan normaal in het weiland achter mijn moeders huis.... wij hebben meerder malen DB gebeld en klachten ingediend... dit is dus niet zomaar , maar speelt al wat langer al 1 jaar
Kan de dieren bescherming niet eens wat doen aan echte verwaarlozing *-)
Ga die eigenaren straffen van die pony die al 3 dagen in t weiland ligt te dood te gaan, ponytje ziet er op de foto prima uit en als hij normaal in t weiland staat zal die het vast naar zn zin hebben
En idd, alsof die beesten in de oostvaardersplassen nou zulke droge ligplekken hebben *-)
JJane
Geplaatst: 01-04-11 21:58
Omdat het ponytje niet broodmager is gaat het wel goed met hem?
nee JJane, dat heb ik niet gezegd, of niet bedoelt. Maar wel dat je niet kan oordelen op basis van deze ene foto. Sorry dat ik niet duidelijker geweest ben.
JJane
Geplaatst: 01-04-11 22:16
Het was niet persoonlijk bedoeld. Ben blij dat er is ingegrepen voordat het beestje half dood is.
De foto is inderdaad wel erg ongelukkig genomen, pony in dikke wintervacht, schuin van achter, een stal die wat modderig/zanderig is, maar verder kan je niks zien door de speling van het licht. Op het eerste gezicht ziet het er IMO dus niet zo ernstig uit (vanaf deze foto beoordeeld).
Jammer dat ze geen andere foto hebben, want bij deze kan je het niet echt goed beoordelen. De stal is niet geweldig nee, maar aan die pony kan je nu niet heel veel zien.
Ik vind het ook moeilijk oordelen maar gezien het best moeilijk is voor de dierenbescherming om 'straffen' uit te delen ga ik er vanuit dat er een goede reden voor zal zijn... (ook ik heb ooit een klacht ingediend en kreeg toen van de dierenbescherming te horen dat ze helaas niks konden doen)
Het is niet normaal en echt super zielig!! Hoe kan je het aandoen, niet te geloven!!!
vivana
Geplaatst: 03-04-11 16:27
Nou het is nog duidelijk een WITTE pony wat een onzin weer. En goed vet is het diertje niet maar toch niet broodmager.... En als dat wel zo zou zijn moeten ze daar een duidelijkere foto van maken zeg.