Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shetje14 schreef:Eh.. maar zo'n hengst weet toch niet of dat veulen van hem is of niet?
Waarom zou die het veulen dan vermoorden?
SETEFURII schreef:Dus de hengst in kwestie zou zich kunnen herinneren of hij de merrie in kwestie gedekt heeft?
Lijkt me wel vaag
Cassidy schreef:Is het niet een beetje ver gezocht? In het wild, als merries drachtig zijn van een andere hengst en ineens de leider van de kudde verandert, worden er toch ook niet op grote schaal veulens van de vorige hengst vermoord? Waarom wel bij gedomesticeerde paarden?
Ayasha schreef:zouden hengsten stiekem een labo hebben voor dna-onderzoek?
Ik vind het ver gezocht. Dit is een menselijke logica, geen paarden-logica, en hoe zou een merrie zelf haar dracht kunnen afbreken (tenzij er wat mis is met het veulen maar dan is het natuur en geen bewuste keuze imo)?Abortuskliniekje?
Suelza schreef:Ayasha schreef:zouden hengsten stiekem een labo hebben voor dna-onderzoek?
Ik vind het ver gezocht. Dit is een menselijke logica, geen paarden-logica, en hoe zou een merrie zelf haar dracht kunnen afbreken (tenzij er wat mis is met het veulen maar dan is het natuur en geen bewuste keuze imo)?Abortuskliniekje?
Een merrie kan wel degelijk haar dracht bewust verbreken, dat is volgens mij ook al jaaaaaren geleden bewezen. Ingeval van een stressvolle of levenbedreigende situatie kan de merrie voor lijfbehoud kiezen en de vrucht aborteren.