Springpaard Sapphire een jaar uit de roulatie door blessure

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Springpaard Sapphire een jaar uit de roulatie door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 18:32

Nieuwsredactie / www.chronofhorse.com

Afbeelding
McLain Ward en Sapphire.
foto: Kit Houghton / FEI

Een van de meest bekende springpaarden van Amerika heeft een blessure opgelopen. Sapphire, de grote bruine merrie waarmee McLain Ward twee keer een Olympische gouden teammedaille heeft gewonnen tijdens de Olympische Spelen van 2004 en 2008, en ook nog eens teamzilver won tijdens de Wereldruiterspelen van 2006, zal waarschijnlijk voor de rest van het seizoen 2011 uitgeschakeld zijn.

Sapphire zou op 26 maart aan start komen in Wellington, maar liep een paar dagen tevoren een blessure op aan haar rechtervoorbeen.
"Het is waarschijnlijk gewoon een verkeerde stap geweest, niets traumatisch. Het is erg jammer, maar dit soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren," aldus Ward. "Het is een blessure waar normaal gesproken vier tot zes maanden voor staat, maar we geven haar het hele jaar vrij. Sapphire heeft zich al ruimschoots bewezen en we willen haar volgend jaar voor het laatst laten uitkomen, dus hopelijk zal een jaar vrij de blessure goed laten genezen zodat ze volgend seizoen weer fris in de ring zal verschijnen.

De merrie is nu zestien, maar kwam als negenjarige al aan de start op de Olympische Spelen van 2004. "Zoals ik al eerder heb gezegd: als ze nooit meer een hindernis springt geeft dat niet, want ze heeft zichzelf al meer dan bewezen, maar ik denk niet dat ze er al klaar voor is om te stoppen met de topsport. We hebben ontzettend veel geluk gehad dat ze nooit eerder iets heeft gemankeerd. Ik kan mezelf verder nog gelukkig prijzen met een aantal andere paarden die straks in haar voetsporen kunnen treden, maar ik denk nog niet dat dit haar laatste hoofdstuk is."

Typhoon

Re: Springpaard Sapphire een jaar uit de roulatie door blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:37

balen !!!!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:57

Oef dat is balen inderdaad. Ik vind het wel mooi om te lezen dat hij haar echt de tijd wil geven en dat 't nog niet haar laatste
hoofdstuk is geweest. Je hoort die bekende ruiters niet vaak met zoveel liefde en dankbaarheid over hun paarden praten :)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:13

RoWi schreef:
Oef dat is balen inderdaad. Ik vind het wel mooi om te lezen dat hij haar echt de tijd wil geven en dat 't nog niet haar laatste
hoofdstuk is geweest. Je hoort die bekende ruiters niet vaak met zoveel liefde en dankbaarheid over hun paarden praten :)

Mee eens, hij praat heel respectvol over zijn paard. :) Fijn dat die ook echt de tijd krijgt!

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:57

Jammer zeg. Vind het wel erg goed dat ze haar een jaar de tijd geven. Hij heeft echt respect voor zijn paard. :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:12

Inderdaad heel jammer maar fijn dat hij haar zo lang de tijd geeft om helemaal te herstellen. Dat heeft ze verdient...

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 15:47

Sapphire is dan ook een wereldpaard !!! Ze heeft zowat ALLES gewonnen dat er te winnen viel ....gewoon top. :Y) :D
Benieuwd of ze het zelf leuk gaat vinden om stil te staan ??? Komt ze nog terug op haar niveau ?
Inderdaad een wonder dat ze zo lang blessure vrij is gebleven...
Fijn dat ze zo gewaardeerd wordt.