In Nederland begon het enduranceseizoen in Kootwijkerbroek, in Vlaanderen was dat het geval in Bierbeek. Donna Oudshoorn kwam op beide wedstrijden aan de start en had daarmee een druk weekend. Naar België had Donna haar jonge merrie Sera meegenomen, een kruising Welsh/Arabier. De combinatie behaalde op de 60 km het beste Nederlandse resultaat: de vijfde plaats in een veld van 24 starts. ‘Het was heerlijk weer en Sera liep super’, vertelt Donna. ‘De wedstrijd was goed georganiseerd en de route was heel duidelijk gemarkeerd. Alleen de afstand bleek niet te kloppen: de GPS gaf na afloop 53 kilometer aan. Voor Sera was het in ieder geval een goede oefening. Ze is nu zes en ik wil haar dit seizoen CEI-startgerechtigd krijgen.’
Tonkie Collee eindigde met de IJslander Skritla op de elfde plaats. Enkele andere Nederlandse combinaties reden ook een geslaagde rit, maar werden volgens de Belgische reglementen onderaan het klassement geplaatst vanwege sneller rijden dan 15 km/u of eerder behaalde wedstrijdresultaten op de 80 km en hoger. In Bierbeek stond ook de 80 km op het programma. Op die afstand waren Helene Baayen met Nib Karaskan Star en Liselore van Zetten met Kain succesvol met een vijfde en een zesde plaats.
Tonkie wordt alleen voor Bierbeek genoemd en niet ook nog eens voor Kootwijk. Terwijl Tonkie beide wedstrijden met hetzelfde paard heeft gedaan, terwijl Donna met verschillende paarden is gestart.
SamCo
Geplaatst: 03-04-11 20:27
Djilna schreef:
Jammer dat ze Tonkie niet ook noemen als zijnde een druk weekend hebbende, die heeft met hetzelfde paard aan beide wedstrijden meegedaan..
Ik wou net zeggen ja.... Tonkie reed zaterdag Skritla 60km en zondag dezelfde Skritla op nogmaals zo'n afstand. Skritla zag er zaterdag fantastisch fit uit!
Druk weekend voor endurance-amazone's Tonkie en Donna had als titel wellicht toch beter geweest?
titel had dan inderdaad beter kunnen zijn, maar ik heb hem niet bedacht. Karin schreef over zaterdag en iemand anders over zondag. wist ook niet dat Tonkie zondag met het zelfde paard KWB reed, petje af en zo te horen een super goede prestatie
op zaterdag reed Lotte Adami (17 jaar) op de 30km, ik Sera (6 jaar) op de 60km op zondag reed Lotte LHT Khariton (4 jaar), Femke super shet Dinky Toy (14 jaar) en ik AF Mask (4 jaar) op de 26km
alle paarden zijn mijn eigendom trouwens, maar Lotte least LHT Khariton
iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten, zeker Tonkie (A)