Nog meer problemen voor eigenaren van hengst Guldenberg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nog meer problemen voor eigenaren van hengst Guldenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 19:35

http://www.stegen.net

Ze dachten er lang over na en vervolgens leek het zo’n gemakkelijke stap: Frans en Janine van Hoek maakten in januari bekend dat ze acht paarden zouden gaan weggeven, om zich meer op hun strijd tegen het KWPN te kunnen richten. Maar de weggeefactie is voor het echtpaar een nieuw drama geworden.

Oh ja, gegadigden waren er genoeg. ,,We zijn door hele aardige mensen gebeld, door handelaren die ons wel even ‘los’ wilden maken en door meisjes die graag een paard willen hebben om te verzorgen”, vertelt Janine van Hoek. De fokkers, die een jarenlange strijd voeren tegen het KWPN vanwege de affaire Guldenberg, gingen uiteindelijk in zee met één partij, waar alle acht paarden dus terecht kwamen.

Missie volbracht, zo leek het. Maar er is nu een nieuw probleem. ,,De mensen waar wij de paarden aan hebben gegeven hebben problemen van andere aard gekregen. Ze willen zich nu niet meer aan de afspraken houden die we hebben gemaakt. Ook weigeren ze om de papieren van de paarden terug te geven. Zij willen nu dat wij alle kosten die zij bij derden gemaakt hebben (en nog steeds maken) betalen. Zij hebben zó doende het echte weggeven inmiddels meerdere maanden opgehouden”, aldus Van Hoek.

Het echtpaar zegt nog altijd op zoek te zijn naar mensen die een goed tehuis kunnen bieden aan hun paarden. ,,Het gaat om goed zorgen voor paarden waar wij door al onze sores niet meer voor kunnen zorgen en wij hebben er geen behoefte aan om rijken rijker te maken. Dat wilden we nog even publiek gezegd hebben voordat we, zo goed mogelijk, verder gaan met weggeven.”

Klik hier voor een foto van het echtpaar bij de paarden.

Verwant artikel:

[VN] Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

NienSCHaap

Re: Nog meer problemen voor eigenaren van hengst Guldenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:45

Eigenlijks best erg zo die hele affaire en alles er omheen, wel mooi k.... dat je denkt je 8 paarden een goed plekje te hebben gegeven krijg je zoiets er nog eens boven op.
Het zit het echtpaar ook niet heel erg mee, ben wel benieuwd wanneer er een eind aan komt O:)

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:49

nou als er echt een goed dressuurpaard tussen staat bied ikme aan :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:51

Als je met de hele wereld problemen hebt dan kun je je afvragen of het niet gewoon aan jezelf ligt. Ben erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:57

Katja schreef:
Als je met de hele wereld problemen hebt dan kun je je afvragen of het niet gewoon aan jezelf ligt. Ben erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

Dat viel mij idd ook op :j

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:21

Ze willen de rijken niet rijker maken...maar wel de arme rijker ?
Om een paard goed te kunnen onderhouden zoals het hoort kun je beter financieel niet onbemiddeld zijn.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:33

sassie81 schreef:
nou als er echt een goed dressuurpaard tussen staat bied ikme aan :+

Ik een springer, maar dan wel pas over een maand of 3-4 haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:35

Maar ik vind het wel vreselijk voor die mensen, ze dekken een daad gesteld te hebben, en dan worden ze zo behandeld!

Al ben ik eerlijk om te zeggen dat ik niet precies weet wat er nou gaande is.
Heb het niet gevolgd

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:36

Van een paard word je inderdaad vooral armer. Desalniettemin wil ik best gratis een leuk paard :D , maar ik begrijp niet dat je een paard weggeeft. Iets dat je krijgt heeft vaak minder waarde dan iets waar je voor moet betalen, al is het maar een symbolisch bedrag.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:41

ik bied me aan om een alrounder op te vangen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:42

piezze schreef:
Van een paard word je inderdaad vooral armer. Desalniettemin wil ik best gratis een leuk paard :D , maar ik begrijp niet dat je een paard weggeeft. Iets dat je krijgt heeft vaak minder waarde dan iets waar je voor moet betalen, al is het maar een symbolisch bedrag.

ben ik het niet helemaal met je eens :o
ik heb mijn paard gekregen en ben er maar al te blij en gelukkig mee
kan hem niet meer missen haha.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:45

Misschien ben jij net de uitzondering Dennisje. Ik weet niet, vaak als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het het ook.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:49

piezze schreef:
Misschien ben jij net de uitzondering Dennisje. Ik weet niet, vaak als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het het ook.

daar heb je wel gelijk in ja
maar ik ben echt gelukkig met mijn paard en hij gaat ook echt nooit meer weg <3
vind dat mensen met een minder budget juist blij moeten zijn met een gratis paard.
maar als je er jaren hard voor hebt gewerkt en ik ken het gevoel haha dan ben je idd heel erg happy.
alleen ik voel geen verschil met mijn gekregen paard en het paard wat ik toen gekocht heb.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:50

off the topic, sorry, PB
Laatst bijgewerkt door piezze op 28-03-11 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 20:53

Misschien is het handiger om dat via pb te doen?
Dan kan dit topic verder ontopic blijven :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:01

Vervelend voor deze mensen. Ik zal me eens even gaan verdiepen in het verhaal.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:03

oke cayenne.

maar goed waar kan je je dan aanmelden om dus zo`n paard op te halen?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:17

Niet mee in zee gaan met deze mensen. Ze zijn niet te vertrouwen en hebben hier nog steeds flinke rekeningen open staan! Diverse andere bokkers hebben helaas dezelfde ervaringen als ik ook heb

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:19

Met dit ouder echtpaar bedoel je?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:39

Katja schreef:

Helemaal mee eens, misschien moeten ze eens gaan reflecteren op hun eigen handelen voordat ze telkens huilie huilie gaan doen :) .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:00

Rinske schreef:
Helemaal mee eens, misschien moeten ze eens gaan reflecteren op hun eigen handelen voordat ze telkens huilie huilie gaan doen :) .

Klopt er zijn nogal wat mensen benadeeld en niet betaalt door hen in het verleden. Ik begrijp het verhaal ook niet hebben ze die paarden nu weggegeven of niet en waarom krijg je rekeningen voor een weggegeven paard :? Of wilden ze toch geld???
Vind het weer een echt, ik wil aandacht want ik ben zo sielig, verhaal.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:27

Ik zou dat weggeven ook niet al te letterlijk nemen, als ik het zo lees.
Weggeven onder voorwaarden is toch geen weggeven?

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:29

Ben ooit bij die mensen geweest en was daar verliefd geworden op een vos met burggraaf bloed, moest toen een hoop geld kosten en liep slecht vanwege het altijd op stal staan, wat niet de heer van hoek zijn schuld was, maar de stalling waar hij stond..

Hij had me kunnen bellen over dat paard....ik had het graag opgevangen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:37

clau schreef:
Ben ooit bij die mensen geweest en was daar verliefd geworden op een vos met burggraaf bloed, moest toen een hoop geld kosten en liep slecht vanwege het altijd op stal staan, wat niet de heer van hoek zijn schuld was, maar de stalling waar hij stond..

Hij had me kunnen bellen over dat paard....ik had het graag opgevangen.

De eigenaar is altijd verantwoordelijk voor het welzijn van het paard, maar de heer van Hoek staat er bekend om dat hij altijd anderen de schuld geeft en als het even kan ook nog altijd via de media
Ik begrijp niet dat Bokt daar zo gretig aan mee doet, dit lijkt me geen voorpagina nieuws

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:44

Nimber schreef:
Niet mee in zee gaan met deze mensen. Ze zijn niet te vertrouwen en hebben hier nog steeds flinke rekeningen open staan! Diverse andere bokkers hebben helaas dezelfde ervaringen als ik ook heb

Helaas kan ik daar ook over meepraten...Heb 2 paarden van hen in mijn bezit gehad, allebei heel mooi...en Renoir is inderdaad een prachtig paard, heb van haar een zoon opgevangen voor een paar jaar, geweldig paard, is helaas tot mijn verdriet overleden...maar de paarden staan inderdaad door al het gezeul met ze elke keer weer ergens anders en vaak alleen maarop stal..heb Guldenberg ook ergens achteraf in een donkere stal zien staan, moest omdat de fam.van H dacht dat hij anders opgemerkt zou worden en er mogelijk "iets" met hem zou gebeuren...mooie hengst maar zo zielig hoe hij daar zonder daglicht stond...en zo kan ik nog wel even doorgaan...wanneer stopt dat gezeul met die paarden nou eens...