Beezie Madden en Danny Boy winnen finaleronde Challenge Cup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Beezie Madden en Danny Boy winnen finaleronde Challenge Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:10

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Wendy Scholten

De finaleronde van de WEF Challenge Cup Series in Wellington is donderdag gewonnen door Beezie Madden met haar BWP’er Danny Boy (Clinton x Alexis Z). Ze kregen stevige concurrentie van het beloftevolle duo Nick Skelton en Big Star (Quick Star x Nimmer), met op de derde plaats McLain Ward en de KWPN’er Vocas (Hors la Loi II x Voltaire).

Nick Skelton en Big Star moesten als allereerste van start in de slotronde en zette meteen een goede tijd van 40,48 seconden neer. De acht ruiters daarna wisten niet foutloos te blijven. Madden en Danny Boy lukten dat uiteindelijk wel in 39.41. Ward en Vocas waren het snelst, maar zij moesten een balk noteren. De elfjarige Danny By maakte dit jaar zijn comeback nadat hij vorig jaar te stellen kreeg met een auto-immuunziekte. “Danny Boy is er lang uit geweest, maar hij begint nu weer in vorm te raken. Het is geweldig om hem terug in de ring te hebben. In de barrage had ik echt het geluk dat ik als laatste mocht. Ik zag Nick en wist waar het sneller kon”, vertelt Beezie Madden.