Paardrijleraar in cel voor misbruik minderjarige amazones

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 14:05

Citaat:

WILLEBROEK - Het Mechelse gerecht heeft paardrij-instructeur Louis D.M.(60) uit Willebroek aangehouden op verdenking van zedenfeiten met vijf minderjarige meisjes die bij hem in de manege les volgden. De man heeft bekentenissen afgelegd.

Het onderzoek tegen Louis D.M. loopt al enkele maanden. De zaak ging aan het rollen nadat de ouders van twee vijftienjarige meisjes die bij Louis D.M. gingen paardrijden naar de politie waren gestapt. De ouders hadden ontdekt dat hun dochters wel zeer intiem omgingen met hun rij-instructeur. 'De verdachte werd midden januari opgepakt en onder aanhoudingsbevel geplaatst', bevestigt Erika Colpin, de woordvoerster van het parket van Mechelen. 'De tenlasteleggingen luiden aanranding van de eerbaarheid en verkrachting.'

De onderzoeksrechter en het parket willen voorlopig niet al te veel informatie kwijt, omdat de zaak bijzonder gevoelig ligt in het Mechelse gehucht Heffen, waar de meeste slachtoffers van Louis D.M. vandaan komen. Na de klacht van de twee ouderparen ontdekten de speurders dat D.M. meerdere van zijn leerlingen heeft misbruikt. De verdachte heeft inmiddels bekend dat hij met twee meisjes seks heeft gehad, maar hij ontkent dat hij daarbij dwang of geweld heeft gebruikt. Zijn betrekkingen met een van de vijftienjarige meisjes omschrijft hij zelfs als 'een relatie'.

De contacten met de andere meisjes zouden zich hebben beperkt tot knuffelen en tongzoenen. Onder de meisjes zou zelfs een zekere vorm van concurrentiestrijd hebben bestaan om in het gevlij te komen. Wie D.M. het vaakst kuste, mocht op het beste paard rijden en kon gebruik maken van het beste materiaal.

Dochter verkracht

'Ik kan moeilijk geloven dat hij dat allemaal heeft gedaan', zegt Willy De Beck, de eigenaar van een paardenmelkerij in Leest, waar Louis D.M. wel eens ging helpen. 'Hij was een brave mens. Ik kan geen verkeerd woord over hem zeggen. Hij is een gewezen handelaar. Hij heeft een goeddraaiende winkel gehad. Ik heb hem leren kennen via de ruiterclub en hij kwam al eens bij ons, bijvoorbeeld om een tractor te lenen. Ik vraag me af wat er allemaal waar is van de verhalen die de ronde doen. Volgens mij wordt er veel geroddeld. De politie is ons ook komen verhoren, omdat ze hadden horen vertellen dat Louis hier ook meisjes zou hebben lastiggevallen. En daar was niks van aan.'

Het beeld van de brave man die al te enthousiast inging op de interesse van een aantal tieners, wordt brutaal verstoord door een zeer belastende verklaring van zijn eigen, volwassen dochter. De vrouw verklaarde dat haar vader haar tijdens haar jeugdjaren brutaal heeft verkracht.

'Die beschuldiging ontkent hij met klem', zegt Frits Boen, de raadsman van Louis D.M. 'Over de andere tenlasteleggingen wil ik voorlopig geen commentaar kwijt. Wij wachten het verdere verloop van het gerechtelijke onderzoek af.'
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 24-03-11 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Re: Paardrijleraar in cel voor misbruik minderjarige amazones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:07

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 14:08

Oei, bron vergeten. Het komt inderdaad van het nieuwsblad.
Dan mag deze weg hoor excuses. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:24

Hier dan maar een slotje.