Einde aan sportcarriere van Grand Prix merrie Madorijke

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Einde aan sportcarriere van Grand Prix merrie Madorijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 12:18

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Melanie Brevink

Aan de sportcarrière van de zeventienjarige Contango-dochter Madorijke is een eind gekomen. Madorijke is teruggegaan naar haar fokker en eigenaar, J.A. van Venrooij in Schijndel, die haar zal inzetten voor de fokkerij.

Madorijke begon haar loopbaan onder Madeleine Witte, die haar tot en met Grand Prix-niveau reed. Vervolgens verhuisde de merrie naar de dressuurstal van Rien en Inge van der Schaft in Wenum Wiessel. Rien bracht Madorijke uit op Grand Prix-niveau, voordat dochter Romy de teugels over nam en bij de young riders startte. Inge van der Schaft: “Het is natuurlijk fantastisch dat zo’n merrie in de fokkerij wordt ingezet, maar wij missen haar wel. Het is een echt karakterpaard, ze was altijd duidelijk aanwezig.”

Madorijke werd gefokt uit de keur-preferente-prestatiemerrie Edorijke (v. Voltaire). Ze bracht al eens een veulen van Jazz. Deze Rex wordt door Romy Peijen uitgebracht in de lichte tour.

Orlandy

Re: Einde aan sportcarriere van Grand Prix merrie Madorijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:13

Wat leuk, dat de merrie ingezet wordt voor de fokkerij nu! Ben benieuwd naar eventuele veulens!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:20

Spijtig voor Romy hoor. Wat is ze een pracht merrie! Ik zou dan toch spoelen, zo kan de merrie wel nog in de sport lopen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:34

renatevb schreef:
Spijtig voor Romy hoor. Wat is ze een pracht merrie! Ik zou dan toch spoelen, zo kan de merrie wel nog in de sport lopen.

Weet je de reden dan ook waarom ze uit de sport gehaald is? Misschien is het wel medisch en kán ze niet meer in de sport meelopen...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:36

Jammer voor Romy inderdaad! Maar ik ben ook wel benieuwd naar het nageslacht van de knappe merrie :)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:54

Idd Niet oordelen waarom ze uit de sport is teruggetrokken. HOop dat ze mooie veulens kan nageven :)

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:04

Zo regelmatig werd ze nou ook weer niet uitgebracht, daar missen we dan weinig aan want veel was ze niet te zien. Ben benieuwd naar de verdere nakomelingen. Leuk dat zo'n topmerrie meer nafok krijgt!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:08

Is het niet mogelijk dat de leeftijd een reden was? Zeker als ze haar nog in de fokkerij wilden gebruiken. Spoelen is ook een dure aangelegenheid.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:05

;) Wat de reden ook is,
ze gaat lekker genieten van haar pensioen en hopelijk nog een paar veulentjes krijgen.
Heerlijk toch!!

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:17

Nou ik geloof dat Madorijke de laatste 3 proeven is uitgebeld omdat ze niet rad liep. Dus dat kan er wel iets mee te maken hebben.
Kan ook op die leeftijd, dat gebeurt nu eenmaal. Nog geluk dat t een merrie is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:00

Ik ben aan het overwegen om een jong paard die in verre lijn uit de moeder van Madorijke stamt te kopen, nl. van de merrie Onstarderijke. Altijd leuk als je die lijnen gaat opzoeken om te zien dat er toch wel redelijk wat merries het goed deden in de sport, al zegt dat natuurlijk niets over het jonge paard zelf.

Wel leuk dat ze nog in de fok wordt ingezet, ze hadden ze even goed rechtstreeks kunnen afvoeren. Op deze manier krijgt ze nog goede oude dag.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:51

Geweldig mooie merrie heb ik haar altijd gevonden. Vorig jaar nog op het CHIO R'dam gezien. Sympathieke mensen ook Familie vd Schaft. Ben erg benieuwd naar de veulens.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:57

mag toch hopen dat deze merrie dan niet zelf de dracht hoeft te doen, vind 17 jaar en dan nog de fokkerij in best pittig, ik zou mijn 17 jarige merrie niet meer dekken

x_Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:50

Ik hoop dat ze nu nog wat fijne jaartjes in de wei kan doorbrengen! dat heeft ze verdient! :)

ezri1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:42

Nu krijgt Madorijke eindelijk dat gene wat haar 4 jaar geleden is ontnomen... de belofte van J.v.Venrooij dat wanneer Madeleine haar niet meer uit zou brengen in de sport dat zij dan uit de sport gehaald zou worden. Maar meneer werdt te gulzig na al het sucses van Madeleine met madorijke en toen er aangegeven werd dat de Gran Prix TE zwaar was voor deze Madorijke werd ze met een hele hoop bombarie, gescheld en verwijten van stal geplukt en naar van der Schaft verhuisd..... Nu enkele jaren verder en nagenoeg niets meer van de merrie gehoord te hebben mag ze dan eindelijk de rust gaan krijgen die ze toen al verdient had......
Jammer voor Romy, maar die krijgt nog genoeg paarden om te rijden.

Orlandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 13:57

Nou nou.. das best een heftige reactie :-s Was je daarbij dan, of heeft het verhaal geen 2 kanten??

ezri1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:50

ja daar was ik bij

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 09:42

wat een reacties allemaal zeg en wat een meningen? :')
gelukkig heeft romy nog zat talentvolle paarden en kan
madorijke lekker van welverdiende pensioen genieten :)

ik werk trouwens bij v/d schaft :D super toffe mensen!!