Vlaamse instructeur de cel in wegens misbruik leerlingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vlaamse instructeur de cel in wegens misbruik leerlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 12:50

www.nieuwsblad.be

Het Mechelse gerecht heeft paardrij-instructeur Louis D.M.(60) uit Willebroek aangehouden op verdenking van zedenfeiten met vijf minderjarige meisjes die bij hem in de manege les volgden. De man heeft bekentenissen afgelegd.

Het onderzoek tegen Louis D.M. loopt al enkele maanden. De zaak ging aan het rollen nadat de ouders van twee vijftienjarige meisjes die bij Louis D.M. gingen paardrijden naar de politie waren gestapt. De ouders hadden ontdekt dat hun dochters wel zeer intiem omgingen met hun rij-instructeur. 'De verdachte werd midden januari opgepakt en onder aanhoudingsbevel geplaatst', bevestigt Erika Colpin, de woordvoerster van het parket van Mechelen. 'De tenlasteleggingen luiden aanranding van de eerbaarheid en verkrachting.'

De onderzoeksrechter en het parket willen voorlopig niet al te veel informatie kwijt, omdat de zaak bijzonder gevoelig ligt in het Mechelse gehucht Heffen, waar de meeste slachtoffers van Louis D.M. vandaan komen. Na de klacht van de twee ouderparen ontdekten de speurders dat D.M. meerdere van zijn leerlingen heeft misbruikt. De verdachte heeft inmiddels bekend dat hij met twee meisjes seks heeft gehad, maar hij ontkent dat hij daarbij dwang of geweld heeft gebruikt. Zijn betrekkingen met een van de vijftienjarige meisjes omschrijft hij zelfs als 'een relatie'.

De contacten met de andere meisjes zouden zich hebben beperkt tot knuffelen en tongzoenen. Onder de meisjes zou zelfs een zekere vorm van concurrentiestrijd hebben bestaan om in het gevlij te komen. Wie D.M. het vaakst kuste, mocht op het beste paard rijden en kon gebruik maken van het beste materiaal.

'Ik kan moeilijk geloven dat hij dat allemaal heeft gedaan', zegt Willy De Beck, de eigenaar van een paardenmelkerij in Leest, waar Louis D.M. wel eens ging helpen. 'Hij was een brave mens. Ik kan geen verkeerd woord over hem zeggen. Hij is een gewezen handelaar. Hij heeft een goeddraaiende winkel gehad. Ik heb hem leren kennen via de ruiterclub en hij kwam al eens bij ons, bijvoorbeeld om een tractor te lenen. Ik vraag me af wat er allemaal waar is van de verhalen die de ronde doen. Volgens mij wordt er veel geroddeld. De politie is ons ook komen verhoren, omdat ze hadden horen vertellen dat Louis hier ook meisjes zou hebben lastiggevallen. En daar was niks van aan.'

Het beeld van de brave man die al te enthousiast inging op de interesse van een aantal tieners, wordt brutaal verstoord door een zeer belastende verklaring van zijn eigen, volwassen dochter. De vrouw verklaarde dat haar vader haar tijdens haar jeugdjaren brutaal heeft verkracht.

'Die beschuldiging ontkent hij met klem', zegt Frits Boen, de raadsman van Louis D.M. 'Over de andere tenlasteleggingen wil ik voorlopig geen commentaar kwijt. Wij wachten het verdere verloop van het gerechtelijke onderzoek af.'

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:02

Is dit een nieuwe hype? Ik lees steeds vaker van dit soort berichten.
Verontrustend.

FerroSandy

Re: Vlaamse instructeur de cel in wegens misbruik leerlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:18

Ik las het in de Telegraaf.... Zieke geest, zal je kind maar zijn.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:19

Heh gatver.
@Charica, ja daar begint het idd wel op te lijken, zwemleraar, op het kinderdagverblijf. En dat zijn dan de grote nieuwszaken.. :oo
Ik snap die mensen gewoon niet.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:54

verschrikkelijk.... Ik snap echt niet dat mensen dit soort dingen doen... er zijn genoeg sites en hoeren voor dit soort zaken... uugh verschrikkelijk!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:09

Amaai, ik woon in Heffen en ken zowel de beschuldigde, de geïnterviewde eigenaar van de melkerij als het meiske met wie die man 'een relatie' zou hebben.
Die man heeft mijn paard ooit eens naar een kliniek vervoerd en dan hebben we onderweg een gewoon gesprek gevoerd.
Ik had zoiets nooit verwacht van hem!
Maar als je dan dat meisje spreekt, lijkt zij mij ook zeer oprecht.
Echt een hele jammere zaak voor alle betrokkenen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:13

het is 1 kant van het verhaal..
tuurlijk moet hij de wijstte zijn, en niet met die meiden verder gaan, maar als er een clupje popiejopies de 'skileraar' versieren zegmaar.. kan ik me voorstellen dat het niet zo kwaad is als nu word voorgesteld..

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:17

Dat vind ik nou ook weer wat sterk Klijntjuh.
Het meisje die het balletje aan het rollen bracht, zat/zit in een behoorlijk kwetsbare familiale situatie. En dat was hem bekend en hij heeft daar overduidelijk van geprofiteerd.
En van een kind van 15 heb je simpelweg af te blijven. Daar zijn geen excuses voor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:30

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat er emoties omhoog komen bij het lezen van dit soort nieuwsberichten, maar het is niet de bedoeling om gruwelijke straffen voor de dader te bedenken. Dit soort reacties worden verwijderd.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:33

toch zijn er meiden van 15 die erg ver zijn! maar hij hoort de weiste te zijn idd, en er niet op in gaan/het te beginnen!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:15

Jammer weer dit... Ik snap niet dat mensen dit kunnen doen,

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:19

he bah.. wat erg

Abra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:30

De man heeft helemaal geen manege, hij verhuurt pony's op zijn wei?
En blijbaar is de pers ook wat verkeerd waar het precies is. Want de tv stond vandaag te filmen aan de manege waar mijn paard staat, blijkbaar dachten ze dat het daar was. De eigenaar is eens uitgevlogen, ze zaten een paar kilometer verkeerd, maar als dat uitgezonden word is het wel super slechte reclame...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:41

En niemand van stal die even naar die pers is gelopen en is gaan vragen wat ze komen doen? Of ze het juiste land gewezen?

Bewijst wel weer wat voor foutieve informatie er naar de pers kan gaan wat weer uitgezonden word en je zo hele rare verhalen krijgt waar gewoon niks van klopt. Vind het echt erg wat er is gebeurd zoals hier in dit topic staat, kan me alleen niet bij hoe zo iets nou weer kan gebeuren?

Ik bedoel, toen ik 15 was (en vriendinnen van mij zag ik het ook niet snel doen) gingen echt niet een veeel oudere man versieren. Nog niet eens een jonge vent van 20 btw. Ik snap ook niet hoe zo iets nou kan gebeuren eerlijk gezegd...... ik bedoel een meid van 15 kan toch wel nadenken en als het degelijk zonder enige dwang of iets is gebeurd dan lijkt me dat iedere weldenkende 15 jarige toch slim genoeg is om dingen van zich af te houden of dingen die niet pluis zijn snel genoeg in de gaten heeft...??

Abra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:57

_Marinke_ schreef:
En niemand van stal die even naar die pers is gelopen en is gaan vragen wat ze komen doen? Of ze het juiste land gewezen?

Bewijst wel weer wat voor foutieve informatie er naar de pers kan gaan wat weer uitgezonden word en je zo hele rare verhalen krijgt waar gewoon niks van klopt. Vind het echt erg wat er is gebeurd zoals hier in dit topic staat, kan me alleen niet bij hoe zo iets nou weer kan gebeuren?

Ik bedoel, toen ik 15 was (en vriendinnen van mij zag ik het ook niet snel doen) gingen echt niet een veeel oudere man versieren. Nog niet eens een jonge vent van 20 btw. Ik snap ook niet hoe zo iets nou kan gebeuren eerlijk gezegd...... ik bedoel een meid van 15 kan toch wel nadenken en als het degelijk zonder enige dwang of iets is gebeurd dan lijkt me dat iedere weldenkende 15 jarige toch slim genoeg is om dingen van zich af te houden of dingen die niet pluis zijn snel genoeg in de gaten heeft...??

Ja de eigenaar is ze weg gaan sturen maar hij kent de man over wie het gaat ook niet, maar er moet maar 1 foto met naam in de krant komen en ookal klopt het niet dat is wat de mensen onthouden... En voor een handelsstal is dat niet zo positief.

Blijkbaar zouden de meisjes het deels zelf uitgelokt hebben.. maar wat er van waar is weet ik niet...

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:00

Naja als je nu kijkt hoe 15 jarige erbij lopen.. Ik ben 20 maar er zit toch best een generatiekloof naar mijn idee
Het is gewoon fout wat hij heeft gedaan heel fout... Ook al lokken ze het uit, hij is degene die fout is en had gewoon zijn handen thuis moeten houden!

Ohh dat is een lelijke fout! Hoop voor je dat het niet uitgezonden wordt!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:41

Abra_ schreef:
Blijkbaar zouden de meisjes het deels zelf uitgelokt hebben.. maar wat er van waar is weet ik niet...

Zulke dingen moet je dus niet schrijven...

Per ongeluk heb ik afgelopen week dat meisje hier nog over gesproken.
Ze zat in een hele moeilijke situatie en daar is van geprofiteerd!
Ik ga de details daarvan niet op internet gooien, want dat is niet aan mij.
Maar neem maar van mij aan dat een meisje van die leeftijd die met zulke dingen te maken krijgt, enorm kwetsbaar is.
En daar is misbruik van gemaakt.

En ik ken die man ook en mijn eerste reactie was ook ongeloof.
Maar zoiets verzin je niet.
En voor dat meisje is de situatie er ook niet makkelijker op geworden door hiermee naar buiten te komen!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:48

Abra_ schreef:

Dat is toch geen enkel excuus! Een volwassen man behoort gewoon met z'n handen van minderjarige meisjes/jongens af te blijven, ongeacht de situatie... en dat weten die mannen dondersgoed!! Punt.
Laatst bijgewerkt door JPS op 24-03-11 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:12

Een volwassen man, hij kon de opa zijn van deze meisjes, dit is echt zo verkeerd.

sanne_marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:15

Inderdaad, lijkt me heel griezelig een combinatie van zo'n oude man en die jonge meiden.
Zo'n rij-instructeur zo toch vetrouwd moeten zijn?

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:04

walgelijk zeg. Kinderen zijn ook nergens veilig lijkt het wel!

Pegasus123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:15

Dit is echt walgelijk, bahh het is de laatste tijd wel veel in het nieuws, echt walgelijk!