Man gaat ondanks rijverbod toch de weg op wegens ziek paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Man gaat ondanks rijverbod toch de weg op wegens ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 11:51

www.nieuwsblad.be

Christophe R. werd door de politie op 11 oktober betrapt toen hij zonder gordel reed terwijl hij een rijverbod had. De man verklaarde aan de rechter dat hij niet anders kon dan de wagen te nemen omdat zijn paard, dat op een weide stond in Dilbeek, ernstig ziek was. De veearts had hem al op de hoogte gebracht en omdat hij niemand vond die hem kon brengen, stapte de man dan maar zelf in de wagen.

Zijn advocaat vroeg daarom begrip aan de rechter, want zijn cliënt - een zelfstandige - had volgens hem geen kwade bedoelingen. Christophe R. had tijdens het rijverbod zelfs een chauffeur ingehuurd om toch te kunnen blijven werken.

De politierechter veroordeelde Christophe niettemin tot een geldboete van 1.430 euro en een rijverbod van twee maanden.

JustLizz

Re: Man gaat ondanks rijverbod toch de weg op wegens ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:54

Heel nobel van die man dat hij ondanks zijn rijverbod naar zijn zieke paard wil gaan, maar slim is het natuurlijk niet. Je weet van te voren dat je niet mag rijden en dat rijverbod heeft hij niet voor niets gekregen.

Hard dat je dan zo'n hoge geldboete krijgt en een rijverbod van twee maanden maar dat zou iemand anders ook krijgen die ondanks een rijverbod toch gaat rijden..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:54

wat een sukkel om dan zonder gordel te gaan rijden 8)7

dan vraag je er toch om om aangehouden te worden?

wel goed dat hij alles op alles zette om naar zijn zieke paard te gaan
maar slim is dit niet :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:17

mirgino schreef:
wat een sukkel om dan zonder gordel te gaan rijden 8)7

dan vraag je er toch om om aangehouden te worden?

wel goed dat hij alles op alles zette om naar zijn zieke paard te gaan
maar slim is dit niet :n

Eens. Als je dit dan toch doet, doe dan je gordel om. En rijd niet te hard. Kans dat je dan aangehouden wordt is erg klein.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:26

nou rechter heeft ook geen gevoelens!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:28

Waarschijnlijk zal de man niet voor niks al een rijverbod gehad hebben, dus de strafmaat klopt wel mijns inziens

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:29

Kom op, hij is al meerdere malen de fout ingegaan.
De verantwoordelijkheid daar laten waar die hoort, bij die man. Niet bij de rechter.
Wie niet horen wil, moet maar voelen hoor.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:35

denk niet dat ik ooit een rijverbod zal krijgen.
Maar k had ook in mijn auto gestapt en naar mijn paard gegaan als die zo ziek was.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:21

Ik was ook in de auto gestapt...

Maar goed, de beste man zal niet voor niets een rijverbod hebben gekregen, het zal ook niet de eerste keer zijn geweest dat hij in de fout ging toen hij zijn verbod kreeg denk ik...
Dus wat betreft de straf... Die is wel terecht..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:44

Dat is pas liefde voor paard <3 <3 <3

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:47

wow 1430 euro? wow.

Maum doe op zen minst dan de gordel om.
De straf is zowieso terecht en ja het ligt eraan wat je over heb voor je paard hé en dat is wel weer positief voor hem en zijn paard.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:23

Is dit geen overmachtssituatie?

duxiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:26

tja wat moet je dan anders??? Als je het niet doet dan is het ook weer mishandeling. Petje af voor die man!! jammer dat de rechter ook weer zo hard oordeelt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:26

Als hij onderweg een rijverbod kreeg, ben ik benieuwd wie het paard dan met spoed naar de kliniek heeft gebracht, als er niemand was die tijd had om te rijden. Dan te bedenken dat je dan onderweg opgehouden wordt, dus het ook allemaal langer duurt voor het paard in de kliniek is..... Eerst de controle, dan het rijverbod, dan gaan rondbellen met wie er kan rijden met de combinatie, dan afwachten hoe lang het duurt voor er iemand is die daadwerkelijk verder rijdt..... Dan ben je zo 3 uur verder voor de auto met trailer weer op de weg zit.
Leuke casus, in het belang van de gezondheids- en welzijnswet voor dieren......en dan ook nog 1400 euro moeten tikken..... Snap die boete heel goed, maar er was wel sprake van hulp aan een dier dat doodziek zou zijn.
Wat betreft het niet dragen van een autogordel en dan gesnapt worden terwijl je een ontzegging hebt; dik verdiend!!!! Had hij maar moeten voorkomen dat hij geen ontzegging had kunnen krijgen, daar was die man zelf bij toen hij dat voor zichzelf veroorzaakte.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:29

Bravura, hij had al een rijverbod...

Sja niet slim van meneer, als je dan gaat rijden doe er dan alles aan om niet aangehouden worden, inplaats van dan ook je gordel niet om te doen.. Lullig, maar wel terecht :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:45

MaaikeMo schreef:
Bravura, hij had al een rijverbod...

Ja, weet ik, zo las ik het ook. En zo bedoelde ik het ook, maar hij mocht tp niet verder rijden, juist omdat hij die rijontzegging of rijverbod al had. Maar tp houd dat in dat hij geen meter meer verder mocht rijden, dus zul je moeten zorgen dat iemand je paard weg brengt. Dat had hij zich eerder moeten bedenken.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 23-03-11 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:45

Zou ik ook doen, ik zou alleen wel m'n gordel om doen :+

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:41

ilze schreef:
in principe wel. Maar ziek paard of geen ziek paard, rij verbod is een rij verbod. Heel sneu voor de man maar als je niemand kan vinden om je te brengen zijn dit de gevolgen, die moet je maar voor lief nemen. Natuurlijk is het wel goed van de beste man zo graag naar zijn zieke paard wil dat die dit doet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:46

ilze schreef:

Tja, moeten we 12 jarige dan ook maar auto laten rijden wanneer er een "overmachtssituatie" zich voordoet?
Btw vind ik een ziek paard geen overmachtssituatie. Der zijn genoeg mensen met en rijbewijs en anders nog een taxi. Zal wsl goedkoper zijn geweest :D

Verder zal hij niet voor niets z'n rijbewijs kwijt zijn geweest, dus geen medelijden van mijn kant....

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:49

Eigen schuld, weten jullie veel waarvoor hij zo'n rijverbod opgelegd heeft gekregen? Daar is meestal wel een gegronde reden voor. En voor die 1500 euro had hij inderdaad een mooie taxi kunnen bestellen, of een mooie veewagen :D

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:52

Ik zou het ook zo doen, waarschijnlijk zal ik niet gauw een rijverbod krijgen maar toch. Dan zorg ik dat ik me die ene keer (want lees dat het al vaker voorgekomen is..) toch wel aan de snelheid en regels houden. Zo is dat kans dat je aangehouden word ook niet zo groot.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:52

ik heb verder ook geen medelijden met die vent.
Maar ik zeg wel dat ik het ook voor lief zou hebben die boete als ik niet op een andere manier bij mijn paard kon komen.
Maar ik zal ook wel nooit een rijverbod krijgen, dus voor mij zal het ook nooit van toepassing zijn.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:53

ElineThera schreef:
Ik zou het ook zo doen, waarschijnlijk zal ik niet gauw een rijverbod krijgen maar toch. Dan zorg ik dat ik me die ene keer (want lees dat het al vaker voorgekomen is..) toch wel aan de snelheid en regels houden. Zo is dat kans dat je aangehouden word ook niet zo groot.

ja indd :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:55

Die man heeft niet voor niets een verbod...Had hij bij zijn reddingsactie iemand aangereden of erger dan klopt het NL-rechtssysteem niet omdat hij een rijverbod had en niet achter het stuur hoorde te zitten, nu vinden mensen het nog zielig ook of zeggen zelfs dat de rechter in kwestie geen gevoelens heeft.....Hoe je het ook doet....

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:21

En als hij het paard had laten staan had hij ook dat bedrag mogen betalen wegens mishandeling, en niet op tijd na de da gaan...

Pffff..

Ik was ook de auto ingestapt :j !