Paardencrematorium in Prinsenbeek volgende maand geopend

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardencrematorium in Prinsenbeek volgende maand geopend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:38

http://www.horses.nl

Dierenbegraafplaats en -crematorium Viviana in Prinsenbeek beschikt binnenkort over een paardencrematorium. Op zaterdag 2 april opent Viviana de deuren van het nieuwe bedrijfsonderdeel waar paardenliefhebbers op waardige wijze afscheid kunnen nemen van hun paard.

De eerste uitbreidingsplannen van het dierencrematorium dateren al van 2004. De realisatie van de plannen en het regelen van de vergunningen duurde echter een aantal jaren. In 2008 werd de ingebruikname van het paardencrematorium verder uitgesteld door een conflict tussen eigenaar Rob Schijvenaars en gemeente Breda over andere panden op het terrein van dierenbegraafplaats en crematorium Viviana. Inmiddels beschikt het crematorium over alle benodigde vergunningen en wordt de laatste hand gelegd aan de voorbereidingen voor de officiële opening.

Charaz

Re: Paardencrematorium in Prinsenbeek volgende maand geopend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:39

Erg fijn! Onze hond is daar ook gecremeerd en zou mijn paard ook graag laten cremeren mocht zij komen te overlijden.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:04

ben toch wel benieuwd wat voor n prijskaartje eraan hangt om je paard te laten cremeren...

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:14

no--a schreef:
ben toch wel benieuwd wat voor n prijskaartje eraan hangt om je paard te laten cremeren...

ik weet niet hoeveel het bij hun is, maar ik heb wel eens van een viendin die haar paard heeft laten cremeren gehoort dat je toch wel op €1000 moet rekenen, best een hoop geld dus :P

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:14

Ik ook wel no--a, zal niet goedkoop zijn
en het vervoer...halen hun het dier op neem ik aan? aangezien je (volgens mij) geen dood dier mag verplaatsen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:22

Je kan uiteraard reeds vrijblijvend een mail sturen naar Viviana, met de vraag hoe zij dit willen gaan bewerkstelligen als je daar benieuwd naar bent :)

Ik vond de prijzen voor hond en kat in elk geval erg meevallen. (Blijft veel geld wellicht, zeker voor een paard straks... gaat toch om een groot dier)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:31

no--a schreef:

ik heb mijn pony ook laten cremeren en we waren toen incl vervoer van de pony ook zo rond de 1000,- kwijt best een hoop geld dus maar het heeft bij mij wel echt meegeholpen het een plekje te kunnen geven.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:53

Fijn dat ze het daar rond gekregen hebben. Voor een crematie is het maar net wat je een hoop geld vind, als je het er voor overhebt en je er waarde bij hebt, hou je er ook wel iets "moois" aan over om het een goede plek te kunnen geven. Ik hoop alleen dat het bij mij pony('s) lang nog niet zover is.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:18

Een kennis van ons heeft zn paard in Roermond laten cremeren en dat kostte 1500 euro!
De as werd in een stukje bos (speciaal voor dat crematorium) uitgestrooid.
Ik moet zeggen dat me dat te duur is,wel laat ik mn paard met een trailer ophalen en niet met zo'n grote destructie wagen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:35

Wat fijn!

Je kunt rekenen op 1000 tot 2000 euro.

En dan moet je paard wel in de oven passen, anders zal er toch eerst even het een en ander passend gemaakt moeten worden.

Het is wel een mooi gebaar als mensen dit graag willen.
Een kettinkje met as, of een urn. :) ieder z'n ding.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:48

In Rotterdam kan je al enige tijd je paard laten cremeren, en de prijs hangt af van hoe groot je paard of pony is! Meisje bij ons van stal heeft dit laten doen een paar jaar geleden, en ik moet zeggen dat het wel een waardig afscheid is! Er wordt heel erg goed mee omgegaan!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:01

Het is natuurlijk een heel bedrag maar ik denk dat het je wel goed kan helpen om het verlies van je paard/pony een plaats te geven.

Het is maar net wat je ervoor over hebt en wat je zelf prettig zou vinden.

lovecuarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:21

ik heb laats ook mijn eige pony laten cremeren

wij waren 2100euro kwijt
de urn staat nu in de kantine en een klein urntje staat op mijn kamer

ik ben wel heel erg blij dat ik dit heb gedaan

je hebt het gevoel dat ze nog steeds bij je is!

ben er zeer te vrede mee :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:26

Wij hebben ook ons paard laten cremeren maar dan in Roermond. Ben echt blij dat ik het heb gedaan en zal het met de andere ook doen als de tijd eraan is gekomen.

duxiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:49

tis een smak geld zeg. Het is natuurlijk niets vergeleken bij de liefde die je voor een dier hebt. Ik hou de staart van onze paarden. Knippen ze net onder de staartwortel af, wassen ze en hangen ze in de gang op met een mooie vergrote foto ernaast. Ze blijven zo ook bij ons. Het voorplukje (op het hoofd)knippen we ook af en die hangen we erook naast.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:08

Hier staan tarieven van een ander crematorium http://www.paardencrematoriumwesterhout ... matie.html . Ik neem aan dat er geen wereld van verschil tussen zal zitten...

Als ik dat allemaal zo lees lijkt het me toch wel een hele fijne manier van afscheid nemen en iets afsluiten.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:31

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:33

Ik blijf het zonde van mijn geld vinden.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:36

jury schreef:
Ik blijf het zonde van mijn geld vinden.

Gelukkig dat iedereen daarom de keuze kan maken waar je je zelf fijn bij voelt. Ik heb gelukkig nog nooit voor de keuze gestaan en hoop er ook voorlopig niet over na te hoeven denken ;) .

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:49

tja het is een hoop geld,maar ja aan de andere kant. je hebt het hele leven van je paard een hoop geld uitgegeven om hem/haar gelukkig te maken,een goed tehuis te geven,enz.
dit zou voor mijn gevoel het laatste mooie ding kunnen zijn wat je voor je paard kan doen.

maar ik snap ook zeker als mensen het niet doen. ik hoef gelukkig die keus nog niet te maken,maar het staat me wel aan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:01

Ik heb al bij mezelf, doe me maar in een kartonnen doos en gauw (goedkoop) verbranden. Ik merk er toch niets meer van. En dat heb ik ook bij mijn beesten. Geef dat geld dan aan een goed doel ofzo bv brooke horse hospital, dan hebben levende paarden (en mensen) er nog iets aan. Maar goed, dat is dus mijn persoonlijke mening.

Die crematoria schieten wel als paddestoelen uit de grond dus er zullen genoeg mensen zijn die er het geld wel voor over hebben.

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:11

jury schreef:
Ik heb al bij mezelf, doe me maar in een kartonnen doos en gauw (goedkoop) verbranden. Ik merk er toch niets meer van. En dat heb ik ook bij mijn beesten. Geef dat geld dan aan een goed doel ofzo bv brooke horse hospital, dan hebben levende paarden (en mensen) er nog iets aan. Maar goed, dat is dus mijn persoonlijke mening.

Die crematoria schieten wel als paddestoelen uit de grond dus er zullen genoeg mensen zijn die er het geld wel voor over hebben.

Daar had ik nog niet aan gedacht eerlijk gezegd. Dat klinkt voor mij wel heel mooi dat je zegt dat je met het geld een goed (paarden)doel kan steunen i.p.v. een crematie. Ik denk helaas niet dat men dit in werkelijkheid gaat doen i.p.v. het cremeren. Nou, ik heb weer wat om over te denken! :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:03

Ik heb mijn paard laten cremeren in Dierencrematorium westerhout.
Kosten cremeren: 685 euro. Ligt eraan hoe zwaar het paard is.
Info: http://www.paardencrematoriumwesterhout.nl/index.htm

Dit was voor mij een beter gevoel voor het beest dan dat het onrespectvol vermalen werd.. Dit had hij niet verdient..

Groetjes,
Tessa

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:25

Ohh daar ben ik eens op excursie geweest! :j Ze gaan daar echt heel respectvol om met je dier. Toen waren ze al bezig om dat paarden crematorium te bouwen/realiseren. Fijn dat het gelukt is. :)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:26

dat valt me nog mee,, paar jaar geleden hoorde ik nog prijzen van 5000 euro geloof ik (weet niet of dat toen van een plan was of een al bestaand bedrijf)

maargoed,
vind het wel een mooie gedachte en natuurlijk is je liefde voor je paard niks vergeleken met zo'n bedrage (in demeeste gevallen dan)
maar zou het zelf niet zo snel doen
maar dat is ieder voor zich natuurlijk.. kan me voorstellen dat veel mensen het een fijne gedachte vinden om zo afscheid te nemen en het paard op deze manier nog een beetje bij je te hebben