http://www.timlips.nl
Stal Lips maakte gisteren bekend dat de merrie Van Schijndel’s Owaola teruggetrokken is uit de eventingsport. De vijftienjarige Van Schijndel’s Owaola maakte haar internationale springdebuut onder Piet Raijmakers. Later reed ook Piet jr. zeer verdienstelijk met de karaktervolle merrie.
Medio 2007 kwam Van Schijndel’s Owaola (Indoctro x Joost) op stal bij Tim Lips. “Owaola is een karakterdame, maar dat karaktervolle maakte haar ook zo bijzonder in de ring. Ze ging er altijd voor en heeft een groot hart. Eind vorig jaar sloten we ons eventing seizoen geweldig af, we werden samen kampioen in Breda tijdens het NK eventing senioren. Gedurende de winterperiode heeft Owaola rustig aan gedaan echter met het optrainen voor het nieuwe seizoen speelt een oude blessure haar weer op. Hoewel met pijn in mijn hart denk ik dat het tijd is om Owaola terug te brengen naar Dhr. Van Schijndel zodat ze lekker bij Piet Raijmakers met pensioen kan gaan en ingezet kan worden voor de fokkerij. Ik ben Dhr. Van Schijndel zeer dankbaar dat hij indertijd Van Schijndel’s Owaola bij ons heeft neergezet en het vertrouwen dat hij ons heeft gegeven”.