Dordrecht- Voorstraat verzet zich tegen angstaanjagende poli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Dordrecht- Voorstraat verzet zich tegen angstaanjagende poli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 09:38

politie te paard

Dordrecht 19-03-2011

Politie te paard jaagt winkelend publiek in Dordrecht tijdens koopavond op de Voorstraat de stuipen op het lijf. Meerdere middenstanders zwengelen de kwestie aan omdat klanten de paarden intimerderend vinden. "Ze zijn hartstikke groot. Het is onnodig en mensen vinden die beesten angstaanjagend," zegt ondernemer Dorette Mulder van servieszaak Tupker. "We vinden het geldverspilling en mensen vinden het onpretig. Wat doen die grote dieren hier?"
De politie te paard patrouilleert tijdens koopavond over de Voorstraat, maar de 2 dieren lijken in de smalle winkelstraat nog eens extra groot. Beter Voor Dordt (BVD) stelt vragen over de kwestie aan het college van burgemeester en wethouders. "Wij vragen ons af wat de meerwaarde is," aldus raadslid Jacqueline van Dongen (BVD). "Als het bijdraagt aan de veiligheid is het nodig, maar is het eigenijk nodig?" Van Dongen vindt de paarden niet intimiderend. "Maar ik vind ze wel erg groot."

Bron: AD de Drechtsteden 19-03-2011

Tsjonge er wordt al jaren zo gepatrouilleert met paarden in de binnenstad van Dordt. En ja het is veilig, lijkt mij dus de meerwaarde.

Wat vinden jullie van deze kwestie?

Ladygiroc

Re: Dordrecht- Voorstraat verzet zich tegen angstaanjagende poli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:42

Ik denk dat wij de paarden niet intimiderend vinden omdat we er zelf (dagelijks) mee omgaan. Maar hoeveel mensen zijn er niet bang voor paarden? Kan me best voorstellen als er 2 paarden bij een winkel staan/lopen mensen die winkel niet in durven..

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:49

Ik was afgelopen donderdagavond in Dordrecht, maar je komt ze idd overal tegen..
Vind het een veilig idee dat er zo goed opgelet wordt in de stad, want je wilt niet weten wat
een jongeren er rondlopen, maar ik kan me voorstellen dat als je niks met paarden hebt
je hier moeite mee kan hebben, zeker in die kleine straatjes!

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:29

tja, ik ben het met lady eens, als je niet van paarden te maken hebt, zijn te erg groot. Of het nodig is tja, ik kom nooit op donderdag avond in de stad, dus ik zou het niet weten!

coshin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:42

als je niks verkeerd doet hoef je ook niet bang te zijn... de ruiter weten wat te doen en die paarden gaan heus niet vanzelf mensen aanvallen... wat willen we nou ....

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:44

coshin, jij bent niet bang voor paarden, mijn moeder is dat bijvoorbeeld wel, die vind het doodeng als ze naar d'r kijken ;)

coshin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:48

ik snap wat je bedoelt ..... ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:50

Om eerlijk te zijn snap ik het zowiezo niet zo.. Je kunt toch beter te voet patrouilleren in een winkelcentrum?? Ik zie me als bereden agent al een aangifte opnemen in een winkel: ja sorry mevrouw, ik kon mijn paard nergens anders parkeren.. (paard tussen de winkelkarretjes :P) en achter een dief aangaan is te voet ook wat makkelijker dan met een paard.. Oke met paard ben je wel sneller, maar te voet ren je wel steegjes en winkeltjes in.. Zie ik met een paard nog niet zo snel gebeuren..

Offtopic: toen ik klein was en ik zag ergens bereden politie, moest ik altijd even de paardjes aaien :D)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 14:57

Nine, het is gewoon het centrum (open), geen winkelcentrum ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:13

Ze rijden hier al jaren,ook door de kleine straatjes(Binnenstad van Amsterdam).Ze hebben goed overzicht en zijn een prima aanspreekpunt,denk dat mensen teveel vervreemden van de buitenwereld.

Mensen moeten blij zijn dat er blauw op straat loopt,als je het eng vind als ze passeren,duik even een winkel in.Mensen moeten niet zo zeuren...het is nooit goed :roll: