Anky van Grunsven: 'Eeuwen actief op Indoor Brabant'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky van Grunsven: 'Eeuwen actief op Indoor Brabant'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 07:21

www.telegraaf.nl

Als zestienjarige kwam ik voor het eerst op Indoor Brabant. Het lijkt eeuwen geleden. Het concours ademde in de jaren tachtig een andere sfeer. Misschien zou je het meer ‘Brabants’ kunnen noemen. Het was ‘buurten met een biertje’ erbij. Tegenwoordig is Indoor Brabant uitgegroeid tot een internationaal topevenement, dat met het jaar meer grandeur uitademt. Volgende week is het weer zover. Ook al is de atmosfeer misschien anders, ik ga er nog steeds met heel veel plezier naartoe. Zelfs als toeschouwer…

Maar ik kan me nog herinneren dat ik als tiener een rubriek won in de lagere klasse en dat ik verguld was bij het zien van al die vertrouwde gezichten, die stonden te juichen. Indoor Brabant had een tweede hal, waarin de regionale en lokale wedstrijden werden gehouden voor jonge mensen uit de provincie. Het maakte ongelofelijk veel indruk op me.

Ik snap ook wel dat die tijd niet meer terug kan komen. Dat heeft ook met de verbouwing van de Brabanthallen te maken. Een tweede wedstrijdhal, waar de regionale sporters elkaar treffen, werd definitief verleden tijd na de oplevering van de nieuwe hallen. Vanaf dat moment kwam de nadruk meer op absolute topsport, gemixt met entertainment te liggen. Daar horen nou eenmaal sponsorhomes bij en ieder jaar zie je Indoor Brabant met de tijd meegaan. Het wordt mooier en duurder.

Toch zou het in mijn ogen goed zijn als er meerdere regiodelen van het evenement terugkomen op het programma. Het is namelijk voor jonge, talentvolle sporters een groot goed om dit soort wedstrijden te mogen rijden. Het geeft een enorme drive op weg naar de top toe.

Zelf doe ik ook weer een nieuwe poging om de top te bereiken. Ditmaal met mijn nieuwe paard, IPS Upido. Ik kan er kort over zijn: het is gewoon nog niet zover. We zijn ook pas twee maanden bezig, dus eigenlijk is dat ook weer zo gek niet. We moeten aan elkaar wennen. Dat verloopt overigens heel erg naar mijn zin. Het is een leuk paard, welwillig ook, en hij leert snel. Hij kan ook al veel, alleen is het nu zaak om hem vertrouwd te maken met ons eigen systeem.

Hoeveel tijd dat kost, kan je van tevoren niet zeggen. Dat moet je ook niet willen. In de loop der jaren heb ik geleerd dat je met paarden niet moet willen afdwingen. Het komt vanzelf, als het erin zit. Je moet alleen wel consequent zijn, hard doorwerken en vertrouwen in je paard en jezelf hebben.

Het ligt wel in de lijn der verwachtingen dat ik er volgend jaar op Indoor Brabant weer bij ben als amazone. Dit jaar vermaak ik mij als toeschouwer. Daarnaast ben ik een soort van manusje van alles, want ik leidt prijsvraagwinnaars rond op concours, ik heb nog een paar clinics in de trainingspiste en ik voldoe aan enkele sponsorverplichtingen. Kortom, ik zal me volgende week niet vervelen. Hopelijk zie ik mooie topsport en wordt het Brabants gezellig.

Anky van Grunsven.

Retlaw

Re: Anky van Grunsven: 'Eeuwen actief op Indoor Brabant'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 07:24

leuk stuk weer van Anky!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:12

En zo is het, "vroegah" kon je nog voor een leuke entreeprijs gave wedstrijden kijken, als je ziet hoeveel de entreekaartjes nu kosten := . Inderdaad was de sfeer toen heel anders, gemoedelijker (en dan heb ik het niet eens over de jaren 80).

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:43

Helaas, heb ik dat vroeger nooit gezien.
Vind wel dat het inderdaad ieder jaar grootschaliger wordt.

Weer een leuk intervieuw met Anky, ben benieuwd of ik haar volgende week weer tegen het lijf loop!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:59

Weer een mooi stukje van Anky :j
Ben het helemaal met Anky eens, indoor brabant is veel verandert sinds dat de tweede hal weg is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:02

Ik ben het er helemaal mee eens, eeuwige zonde dat de 2e hal weg is. Wat heb ik daar uren doorgebracht om de intermediare I en II te kijken tot de late uurtjes op donderdagavond. Dat je als ponyruiter kon strijden voor een plaatjes op indoor brabant... Maar goed, die tijden zijn er niet meer en die komen vast niet terug!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:01

wat een leuk en symphatiek mens is het toch. wederom een leuk stukje!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:41

Idd vroeger kon je daar nog strijden om al ponyruiter te komen rijden!
Regelmatig clubgenoten aan staan moedigen daar!
Lekker heel de dag huppelen van de ene hal naar de andere hal!

Zo was er ook de hele dag door ene hal springen andere hal dressuur de hele dag voor ieder wat wils!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:44

*zucht*inderdaad sinds die tweede hal weg is is het lang niet meer zop gezellig als vroeger.
Nu ligt de druk om te presenteren nog hoger daar.12 jaar geleden was het voroal winnen maar ook dat je voor je plezier en gezelligheid meedeed.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:45

Ja, dat weet ik ook nog. Ik heb daar nog wel eens zitten kijken zelfs, erg leerzaam en een beetje dichterbij dan de toppers.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:55

in Duitsland kunnen zulke dingen nog wel, maar aan de andere kant; bij wedstrijden als Zwolle/Hengelo zitten er ook maar 20 man op de tribune.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:39

Leuk stukje! En ik denk dat het voor heel veel evenementen geldt dat het vroeger leuker en gezelliger was. Tegenwoordig wordt alles groter en duurder, het is niet meer 'ons kent ons'.

Even off-topic, ik ben totaal niet op de hoogte wat betreft Anky, maar wat is er dan met Salinero? Waarom rijdt ze daar geen wedstrijden meer mee?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:54

Salinero heeft vastgelegen in de stal, daardoor een schoftblessure. Begreep dat ze daar nog wel wedstrijden mee gaat starten dit jaar, maar hij is nu ook 17 en zal de OS niet meer lopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:58

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal off topic berichten verwijderd. Dit topic gaat over het verhaal van Anky van Grunsven en niet over spelfouten, vanaf hier graag weer on topic. Bedankt alvast.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:32

leuk stuk weer! zelf heb ik de het vroeger niet meegemaakt. maar toch vind ik eerlijk gezegd wel dat de entreeprijs echt te ver omhoog is gegaan. je je merkt wel echt dat het met de jaren steeds internationaler wordt :j

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:44

tuurlijk is het kostbaar, maar ik vind het wel in verhouding tot musicals en concerten. Daar betaal je ook tientallen euro's voor slechts 2 uur kijkplezier.

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:41

vroeger mochten we meerijden met de viertal competitie op zondag-avond. dat was zo stoer, op indoor brabant rijden!!!

Wel leuk nog dat het springen voor pony's nog steeds op zondag-ochtend gereden word, jammer dat dat niet meer voor dressuur ruitertjes is, vroeger was dat dan in de tweede hal. Al doen ze dat maar op zaterdagochtend rond 8.00 uur. Het programma start toch pas rond 11 uur.

Die uren daar zouden ze veel ruitertjes blij mee kunnen maken!! :j

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:16

Ze had zich wel opgegeven.
Het systeem duurt wat langer dus :+

Citaat:
24 Maart 2011 t/m 26 Maart 2011 CDI-W/CDI4* 's-Hertogenbosch, Nederland
Dessuur Senioren
Klik hier voor het vraagprogramma

Bijzonderheden
**7 maart: Aat van Essen afgemeld / 11 februari: Christa Laarakkers afgemeld ** Nominatief: 25 februari / Defintief: 11 maart / Tel.org.: 0031 433521500 / Fax org: 0031 433672422 / Email: info@indoorbrabant.nl / Website: http://www.indoorbrabant.nl /

Categorie: Geen categorie
Naam Persoonlijke uitnodiging Aangevraagd Nominatief Definitief

Categorie: Zware tour
Naam Persoonlijke uitnodiging Aangevraagd Nominatief Definitief
Marlies van Baalen x x x
Adelinde Cornelissen x x x
Edward Gal x x x
Anky van Grunsven x x
Theo Hanzon x x x
Sander Marijnissen x x x
Hans-Peter Minderhoud x x x
Jeroen Okkema x x
Esther Scholte Albers x x
Lotje Schoots x x x
Jenny Schreven x x x
Diederik van Silfhout x x x
Bart Veeze x x
Tommie Visser x x

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:14

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Je mening geven mag maar dan graag wel in normale bewoordingen. De reacties op die mening waren op de persoon. Graag vanaf hier weer met argumenten op een bericht reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:13

Leuk zeg. Hoop dat ik Anky dan nog stiekem kan zien!
Ik ga vrijdag naar indoor Brabant ben harstikke benieuwd, omdat het mijn eerste keer wordt.
Ben alleen vaker naar Jumping Indoor Maastricht geweest.

Iemand ervaring met Indoor Brabant?
Ik hoop dat Anky er volgend jaar bij is met haar fantastische hengst Upido.
Wat een 'Swung' heeft dat paard toch!