Britse eventingamazone Mary King gaat endurance rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Britse eventingamazone Mary King gaat endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 12:04

http://www.horsetalk.co.nz / http://www.horses.nl

De Britse top-eventingamazone Mary King neemt dit jaar deel aan de endurancewedstrijd 'Golden Horseshoe Ride. "Ik heb vorig jaar tijdens de Wereldruiterspelen gedeeltes van de endurancewedstrijd gekeken. Ik was erg onder de indruk van hoe fit de paarden waren en hoeveel lef de ruiters hebben. Toen ik werd uitgenodigd door de organisatie van de 'Golden Horseshoe', greep ik de kans om het zelf eens te proberen met beide handen aan", aldus Mary King.

King is een van de favorieten voor het Britse eventingteam tijdens de Olympische Spelen in Londen volgend jaar. Ze rijdt tijdens de 'Golden Horseshoe' een kwart van de 160 kilometer-rit. Ze rijdt dan een ervaren endurancepaard en wordt vergezeld door een ervaren deelnemer.

De rit is in Exford, Somerset (15-17 mei). Organisatrice Barbara Wigley is blij dat King de uitnodiging geaccepteerd heeft. "We hopen dat haar interesse de sport beter op de kaart zet."

vaa

Re: Britse eventingamazone Mary King gaat endurance rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:59

leuk, dat ze die kans aangrijpt!! zou ik ook doen

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:42

Cayenne schreef:
http://www.horsetalk.co.nz / http://www.horses.nl

"Ik was erg onder de indruk van hoe fit de paarden waren en hoeveel lef de ruiters hebben. ", aldus Mary King.

Leonard Liesens geeft in zijn boek "Endurance" aan dat een extreme sport, extreme horsemanship vergt.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn en wellicht bedoeld Mary King dat wel in bovenstaande quote.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:45

Maar waar hebben endurance ruiters dan lef voor nodig, ik denk dat Mary King daar toch meer dan genoeg van heeft tov bijvoorbeeld een Maria Alvarez. Wellicht een wedstrijd als de Tevis Cup, maar de meeste wedstrijden zijn niet zo extreem gevaarlijk.

Maar zeker een leuk initiatief. Wanneer zal een top ruiter in NL eens zoiets doen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:48

En een kwart van 160 km.. is maar 40 km die ze gaat rijden, is dus niet meteen heel schokkend.
Wel leuk dat ze het een leuke tak van sport vind en dat deze op deze manier wat extra aandacht krijgt.

(Denkt na over de woorden van Ruud_O en verzint welke ruiter we dan een endurance moeten laten rijden
en hoeveel km die dan op het paard gezet wordt.)

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:44

Binnen NL zul je dan moeten kiezen voor een dressuurruiter. Imke of Adelinde zie ik dan als eerste opdoemen. Anky of Edward zie ik niet zo snel langer dan 2km op een paard zitten.

En een Tim Lips of Albert Zoer zijn niet aansprekend genoeg om echt indruk te maken.
Daarbij zijn SGW/Eventing ruiters meestal wel instaat om een klasse 1 wedstrijd te rijden, die moeten tenslotte ook fiks aan de conditie van hun paard werken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:47

Daarom vond ik de 40 km voor de eventing amazone ook niet echt schokkend.

Ach Anky en Edward kunnen ook wel meer dan 2 km, maar of ze het echt leuk vinden weet ik niet.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:01

Sjolvir schreef:
Ach Anky en Edward kunnen ook wel meer dan 2 km, maar of ze het echt leuk vinden weet ik niet.

Tuurlijk wel. *D