Politie zoekt eigenaar loslopende honden na bijten van pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie zoekt eigenaar loslopende honden na bijten van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 12:06

http://www.blikopnieuws.nl

Een 11-jarige meisje uit Bovensmilde raakte zondagmiddag licht gewond doordat ze op Baggelhuizen in Assen van haar pony viel. De pony ging sloeg in paniek op hol nadat ze gebeten was door een loslopende hond.

Het meisje reed op haar pony in de buurt van de Baggelhuizerplas toen twee loslopende honden op haar af kwamen rennen. Eén van deze honden beet de pony in een been waardoor het dier op hol sloeg. De pony hield aan de hondenbeet wat oppervlakkige wondjes over.

De politie is op zoek naar de eigenaar(s) van deze honden. Het gaat om een Golden Retriever en een kruising van waarschijnlijk een herdershond met een Husky. De eigenaar(s) of mensen die weten van wie deze honden zijn, kunnen bellen met 0900-8844.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:08

lkkr dan ;) t zal je maar weer gebeuren. krijgen we weer de discussie over loslopende honden enzo?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:09

Hee, een dorpsgenootje :(:) ik zal eens rondvragen, mijn ouders wandelen daar ook altijd met de hond...

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:11

Tja, sommige mensen snappen het nog steeds niet dat ze hun hond aan moeten lijnen... Hier in de buurt ook wel eens een discussie. Verschrikkelijk voor dat meisje en haar pony.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:11

Tjeesus, hoop dat pony en meisje er gauw weer bovenop zijn en er geen trauma aan overhouden.
De schrik zal er wel in zitten.

Honden kunnen net zo goed ergens uit een tuin zijn uitgebroken. Er staat nergens dat ze niet aangelijnd met eigenaar rondwandelden.
Heeft dus geen zin om te gaan discussieren over loslopende honden.
Daar zijn ook al genoeg topics over.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:13

mariekepiet schreef:
Tja, sommige mensen snappen het nog steeds niet dat ze hun hond aan moeten lijnen... Hier in de buurt ook wel eens een discussie. Verschrikkelijk voor dat meisje en haar pony.

Bij de Baggelhuizerplas loopt het ruiterpad pal langs een hondenstrandje... naar mijn idee is dat ook vragen om problemen. Niet door ruiter/hondenbezitter maar door het genie dat dat bedacht heeft.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:15

Bij ons is een tijdje terug een schaap dodelijk aangevallen door een hond die los liep. Hond is de wei ingerend en heeft t schaap zover verwond dt je zeg maar naar binnen kon kijken. politie heeft er nooit wat aangedaan en die hond loopt hier nu steeds nog wel eens rond. :(

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:18

Maeve schreef:
Bij de Baggelhuizerplas loopt het ruiterpad pal langs een hondenstrandje... naar mijn idee is dat ook vragen om problemen. Niet door ruiter/hondenbezitter maar door het genie dat dat bedacht heeft.

Hondeneigenaren moeten gewoon zorgen dat ze hun honden onder controle hebben, niet zo raar toch? Luisteren ze niet, dan moeten ze gewoon aan de lijn. Eigen verantwoordelijkheid, niet die van de ruiters.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:21

Maeve schreef:
mariekepiet schreef:

Hier in de buurt loopt ook een ruiterpad midden door een losloopgebied er staan minuscule bordjes zo'n 2 meter van het pad dat je weer aan moet lijnen. Die ik met mijn vrij goede ogen misschien zo'n 3m van te voren kan lezen. Zou dezelfde idioot van staatsbosbeheer dat bedacht hebben :Y). (En tuurlijk hoort je hond dan ook onder appel te staan, maar het is ook nog eens een heel mooi galop pad dus het word je als hond ook wel erg lastig gemaakt.)

funnyhorses

Re: Politie zoekt eigenaar loslopende honden na bijten van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:27

En ook weer een nadenkertje om een 11jarig kind niet alleen met paard of pony over straat of waar dan ook te laten gaan!!!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:30

funnyhorses schreef:
En ook weer een nadenkertje om een 11jarig kind niet alleen met paard of pony over straat of waar dan ook te laten gaan!!!

Wie zegt er dat ze alleen was?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:35

Als je van de tekst uit mag gaan dan komt het wel over dat ze alleen was.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:37

ik heb daar vroeger gestaan en reed dagelijks bij de Baggelhuizer plas langs.
er zijn inderdaad heel veel loslopende honden daar en heb ze ook wel eens achter mijn pony aan gehad.
bijten mag natuurlijk nooit en daarom hoop ik toch wel dat de eigenaar van de hond gevonden word :j

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:39

Doodeng als je een hond in je paard hebt hangen!
De hondeneigenaar zal zich wel schuil houden denk ik.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:40

power1997 schreef:
Bij ons is een tijdje terug een schaap dodelijk aangevallen door een hond die los liep. Hond is de wei ingerend en heeft t schaap zover verwond dt je zeg maar naar binnen kon kijken. politie heeft er nooit wat aangedaan en die hond loopt hier nu steeds nog wel eens rond. :(

Persoonlijk had ik daar dan zelf wat aan gedaan :o . Weet je niet wie de eigenaar is? Dan zou ik gewoon de dierenambulance bellen dat jullie overlast hebben van een zwerfhond ofzo.

funnyhorses schreef:

Kort door de bocht. Bovendien ken ik genoeg 11 jarigen die prima alleen op buitenrit kunnen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:41

Ochjee komt weer de uitspraak kort door de bocht pfff
Het zijn en blijven kinderen als ze 11 zijn.Ookal zijn het goede ruiters op die leeftijd, je ziet, een ongeluk zit in elke hoek.
Is toch altijd beter als er iemand bij is als de ander ervanaf valt,en helemaal als het om kinderen gaat.

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:45

mistid schreef:
power1997 schreef:
Persoonlijk had ik daar dan zelf wat aan gedaan :o . Weet je niet wie de eigenaar is? Dan zou ik gewoon de dierenambulance bellen dat jullie overlast hebben van een zwerfhond ofzo.

Politie is op de dag dat t gebeurd is geweest voor aangifte, maar ze doen verder geen moeite om de eigenaar(esse) op de sporen. Ik heb die mensen er wel eens op aangesproken, maar ze reageren niet, en ik ben er ook niet altijd.
Laatst bijgewerkt door power1997 op 14-03-11 12:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:46

Ik vind niet dat dit iets met de leeftijd van het meisje te maken heeft.
Zelf heb ik een aantal jaar geleden (ben nu 30) bij een buitenrit met mijn fjord, ook een aanvaring gehad met een man en zijn hond. Zijn hond kwam luid blaffend aanrennen (en ik heb al zo'n held op sokken), en die begon tegen mn paardje aan te springen, en probeerde mij te bijten. Ik begon te schreeuwen, en heb m met mn zweep weggejaagd (sorry normaal hou ik hier niet van, maar val niet mij of mijn lieve paardje aan). Kwam die man boos op mij af, waar ik mee bezig was.. uuuuh, die meneer had zeker wat zand in zn ogen, want die hond was natuurlijk een engeltje

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:50

CCindy schreef:
Maeve schreef:

Hondeneigenaren moeten gewoon zorgen dat ze hun honden onder controle hebben, niet zo raar toch? Luisteren ze niet, dan moeten ze gewoon aan de lijn. Eigen verantwoordelijkheid, niet die van de ruiters.

ccindy@
ja makkelijk gezegd, sjonge wat een opmerking zeg.
je zegt het zelf al, als ze niet luisteren moeten ze aangelijnt zijn.
dat is waar heb je helemaal gelijk in, maar eens moet de 1e keer zijn om het te proberen of de hond wel luisterd als hij los is.

en is dan is dat helemaal niet gek om op een hondenstrandje/losloop plaats te doen.
en dat er dan op dat moment net een paard aankomt of 5 of 10 minuten later, tja als je net te laat bent om je hond terug te roepen en je komt ewr dan ook op dat moment achter dat de hond toch niet luisterd als hij los is. dan is het te laat.

als het zo is gegaan kan de eigenaar van de hond niks aan doen.

wij hebben het zelf ook gehad met een schat van een berner sennen hond.
liep al ruim een jaar dagelijks los op het erf van de paarden met 1 grote eend die altijd los liep.
nooit wat aan de hand, hond keek er niet eens naar. was heel normaal.
tot op een dag waren aan het mesten binnen en buiten hoop lawaai.
dat was de eend, meteen dood, vreselijk dat het gebeurd is.
maar wat kan je eraan doen? niks!
je kan daarna uiteraard wel je voorzorgmaatregelen nemen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:00

Oh help, dit is toch niet die ene husky die ook onze hond altijd aanvliegt bij de Baggelhuizerplas. Zoo irritant.

Alleen die andere hond van haar is geen golden, maar als je geen verstand van honden hebt kan hij er wel op lijken............. Ik heb alleen geen flauw idee hoe die mevrouw heet, we hebben haar vanmorgen wel aangesproken of ze haar hond eens bij zich wil houden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:20

wordt weer een typisch bokt nieuws topic vol met aannames... helaas...

Ontzettend vervelend voor het meisje, hoop niet dat ze er veel schrik aan over heeft gehouden

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:21

@Fjordje ik schuw er ook niet van een hond met de zweep te lijf te gaan als hij aanvalt hoor. :j je moet jezelf en paardje toch verdedigen...
Laatst bijgewerkt door suvan op 14-03-11 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:28

jee...dit had heel anders kunnen aflopen...zowel voor de pony als voor het meisje!
Gelukkig valt het mee!
Hopelijk vinden ze de eigenaar snel....en zorgt de eigenaar er voor dat de honden niet meer los lopen.
(de meeste honden bezitters zijn vrij a-sociaal en houden geen rekening met paarden of andere mensen...ik heb zelf 6 honden,maar houd altijd rekening met mensen die er niet zo gecharmeerd van zijn)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:29

geerke schreef:
(de meeste honden bezitters zijn vrij a-sociaal en houden geen rekening met paarden of andere mensen...ik heb zelf 6 honden,maar houd altijd rekening met mensen die er niet zo gecharmeerd van zijn)

De meeste? Beetje overdreven vind je niet? Omdat er een paar tussen zitten die geen rekening met anderen houden betekend dat niet gelijk dat de meeste dat niet doen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:40

CCindy schreef:
Maeve schreef:

het blijven dieren he, de gemeente moet over dit soort dingen eens wat meer gaan nadenken, dat plaats je niet naastmekaar, dat is haast vragen om problemen.