Ernstig ongeval met kinderen, paard en koets in Opijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ernstig ongeval met kinderen, paard en koets in Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 16:54

http://www.brabantsdagblad.nl

Op de Waaldijk in Opijnen zijn zondagmorgen rond 11.30 uur paard met wagen met daarin drie kinderen van de dijk geraakt.

Toen het ongeval gebeurde, stond de aanspanning stil op de Waaldijk. De vrouw stond naast de wagen. Het paard sloeg ineens op hol, waardoor is niet bekend. Paard en wagen belandden beneden aan de dijk, op de oprit van een woning. De volwassen man kon nog voordat het paard in volle galop van de dijk denderde van de koets af springen. De drie kinderen vielen beneden aan de dijk van de koets af. Een van hen raakte met een voet bekneld.

Twee ambulances, traumahelikopter, politie en brandweer waren al snel op de plaats van het ongeval aanwezig. Twee kinderen moesten met de ambulance mee naar het ziekenhuis. Een van de kinderen is naar verluidt zeer ernstig gewond. Het derde kind liep wat schaafwonden op en hoefde ter plaatse alleen maar behandeld te worden. De man en vrouw kwamen met de schrik vrij.

Het paard liep een gecompliceerde beenbreuk op en is ter plaatse door een dierenarts uit zijn lijden verlost.

onley

Re: Ernstig ongeval met kinderen, paard en koets in Opijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:56

jezus veel sterkte gewenst voor iedereen die hier bij betrokken is

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:56

Brrrr.... Je zal die koets zien vertrekken met je kinderen erop... :\

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:58

Oh hemel wat erg zoiets. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:03

oef verschrikkelijk.
sterkte voor iedereen daar.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:05

brr, krijg de rillingen ervan. Wat en vreselijk ongeval.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:05

Blue_Eyes schreef:
Brrrr.... Je zal die koets zien vertrekken met je kinderen erop... :\

idd.. eerste wat ik dacht..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:06

Afschuwelijk... Veel sterkte aan de betrokkenen!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:07

Wat een gruwelijk einde van wat een leuk zondagsritje had moeten worden...brrrr... je moet er niet aan denken...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:15

Jemig wat vreselijk.. Krijg het er koud van :\
Sterkte aan iedereen die hierbij betrokken is..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:22

Zo dat is je ergste nachtmerrie.
Arme vrouw, man en kinderen en arm paard -O-

Ik vind dijkjes om op te mennen op vaak van die smalle weggetjes / en met smalle bermen ook altijd doodeng.

In het nieuwsbericht van BN staat
Citaat:
De man kon nog voordat de wagen wegreed, eraf springen.
Dat vind ik wel raar, lijkt me dat je de kinderen eraf laat springen als je denkt dat er iets gaat gebeuren. Niet om dit ongeluk te veroordelen, een ongeluk zit (altijd) in een klein hoekje maar het viel me wel op.

Zie ook de foto's met een zeer steile afrit/afgang, als bij de koets de rem dan niet wordt gebruikt valt zo'n paard als het ware gewoon naar beneden met koets en al (de koets duwt het paard), misschien kon dat dier de koets gewoon niet houden. AL met al vreselijk ongeluk |(
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-03-11 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:22

wat raar dat die vader er vlug afsprong. Je laat je kinderen toch niet in de steek. Mischien had hij nog het paard een weg of een laan in kon sturen, zodat het paard langzamer begon te lopen en dat die man het daarna kon laten halthouden.

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:45

Wat vreselijk heel veel sterkte aan de familie.
En ik vind het niet netjes om te oordelen over een situatie waar je geen nadere details over weet het is al erg genoeg, en om de man dan te veroordelen je weet zelf ook niet hoe je reageerd.
De ouders hebben het al zwaar genoeg met het verlies van hun paard en hun gewonde kinderen.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:48

Ik ken het gebied daar o zo goed en griezel al bij de gedachte, wat een drama voor alle betrokkenen. Regelmatig rij ik met de auto daar op de dijk en bedenk me dan hoe prachtig het daar is, wat zou het mooi koetsen zijn hier schiet me dan te binnen. Maar die gedachte is snel weg als dan kijk naar de steile dijkbedding richting de Waalzijde...diep naar beneden...en er door me heen schiet 'je paard zal maar schrikken' dan kun je niet veel kanten op.

Niet eens denkend aan de andere bewoonde kant van de dijk, wat nu de vluchtroute van het paard blijkt te zijn. Meestal is het aan die kant op hele lange stroken afgezet met schapenhekwerk...of inderdaad afritten naar beneden naar de huizen die daar staan.
Ik snap de uitgekozen route absoluut, die is prachtig. Maar zou ook de risico's gezien én niet onderschat hebben. Het is daar met mooi (droog) weer op zondag ook relatief druk met fietsers, auto's en motorrijders...ik zou dat eerlijkheidshalve zelf toch niet uitzoeken, te eng. Maar dat is persoonlijk. Wat verdrietig dit verloop. En oordelen over de koetsier en groom heeft weinig zin, in zo'n moment schakel je puur instinctief en dat is wegwezen van de wagen. De kindjes zullen echt niet hebben beseft wat er gebeurde. Bah wat naar!

Ik was eind van de ochtend op stal bezig met mijn paarden toen er een helicopter over kwam, raar moment vond ik dat. Nu realiseer ik me dat die helicopter juist onderweg naar deze mensen bij ons de rivier overstak. Brrrrr een heel naar gevoel bekruipt me bij dit ongeluk....zal niet meevallen over dit trauma heen te komen.

Dat neemt niet weg dat ik alle betrokkenen sterkte en beterschap toewenst. Ook erg verdrietig van het paard.
Laatst bijgewerkt door Tinkerlady op 13-03-11 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 17:57

bah wat een naar ongeval. het zal je maar gebeuren.

ik vind het ook vreemd dat de man van de koets is gesprongen ipv zoveel mogelijk de kinderen te beschermen. maar goed ik was er niet bij en ken de situtie niet.

heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:04

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

ansjeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:05

Op de site van tv Gelderland het volgende:
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... -wagen.htm
OPIJNEN - Bij een ongeluk met paard en wagen bij Opijnen zijn zondag twee mensen gewond geraakt. Het gaat om twee vrouwen van 29 en 24 jaar uit Heesselt. Een 7-jarige meisje moest voor controle naar de huisarts.

Het drietal zat met familieleden op een wagen die van de Waalbandijk afreed en daarbij over de kop sloeg. Het ongeluk gebeurde toen ze even waren gestopt om het hoofdstel van het paard te controleren.

Het dier raakte door het ongeluk dusdanig gewond dat het moest worden afgemaakt.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:06

getver! Wat n verrschrikkelijk idee! Hopelijk komen de kindjes hier snel bovenop!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:09

misschien sprong de man eraf om voor het paard te komen, of op een andere manier grip op paard te krijgen. Het juiste antwoord krijgen we hier niet, dus gissen van hoe en wat, maar je dingen misschien erger of wat dan ook.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen

GittekeZ1

Waarom veroordelen we de mensen die zo'n tragisch ongeval hebben mee gemaakt
We weten niets alleen van het bericht
misschien wonen die mensen er en rijden er regelmatig
misschien kon de man niet bij de kinderen komen en is er afgesprongen om zo te proberen
nog iets te reden misschien was alles anders hellemaal fout gegaan en was hij zwaar gewond
misschien oordelen we wel iets te hard en negatief

Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte voor de betrokenen na dit verschrikkelijke ongeval

Marloes_R

Wat wordt er weer veroordeeld!
Zo'n ongeluk gebeurt in een split second, dan heb je echt geen tijd om eens rustig te gaan nadenken hoe je die kids van de koets af krijgt.

Vreselijk ongeluk, ben bij dat ik het nu pas lees. Ik heb net ook nog een stuk gekoetst en op de grote weg wordt je voortdurend zo ongeveer van je sokken geblazen voor menig automobilist. Als je een wat schrikkerig paard hebt is dat behoorlijk eng.

Sterkte voor de betrokkenen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:22

Ik denk dat die man in een reflex gehandeld heeft.. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Wat een vreselijke afloop van een leuk dagje....

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:24

Wat een verschrikkelijk ongeluk, ik hoop dat de kindjes er goed vanaf komen!! Ik vind het echt niet netjes om hier te gaan speculeren waarom die man van de koets is geprongen. In zo'n situatie reageer je niet normaal en misschien heeft hij er wel vanaf willen springen om als laatste redmiddel het paard te kunnen kalmeren. Laatst zat ik bij mijn schoonvader op de kar en zijn jonge paard schrok en denderde op een stijle sloot af, ik ben er afgesprongen en heb het paard op tijd kunnen kalmeren, had ik dit niet gedaan hadden we er waarschijnlijk ingelegen.. Hij zal het echt niet voor zijn lol hebben gedaan hoor, denk dat hij zich nu al rot genoeg voelt :n

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:28

Wat erg :(:) hoop dat het goed komt!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:29

Op de site van tv gelderland staan inderdaad hele andere leeftijden. En gaat het over slechts twee gewonde. Maar wel dezelfde locatie en een ingeslapen paard. (staat niets over andere pasagiers die niet op de wagen zaten.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 13-03-11 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt