Felle strijd tekent kampioenen tijdens NK dressuur indoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Felle strijd tekent kampioenen tijdens NK dressuur indoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 12:04

http://www.knhs.nl

De voormalige KNHS locatie Wanroij vormde afgelopen zaterdag het decor voor de KNHS breedtesport indoor kampioenschappen in de dressuur in vijf klassen. Er was gedurende de gehele dag sprake van een goede publieke belangstelling en de sport was in alle klassen spannend. Opvallendste deelneemster was Kyra Klinkers (Echt), die met Whoopydoo (v. Lord Sinclair) de Z1-finale wist te winnen, terwijl zij zich later op de dag met de moeder van dit paard Tara (v. Jazz) wist te plaatsen voor de eindstrijd in de klasse Z2. Opvallend was verder dat drie van de vijf verreden kampioenstitels in Limburg bleven.

Klasse Z2 - 1e proef

Het KNHS kampioenschap in de klasse Z2 werd in twee wedstrijden verreden en van deze wedstrijd met 28 starters maakten de acht besten in een Kür op muziek uit wie zich KNHS indoorkampioen in de klasse Z2 mocht noemen. Jan Enne Kloosterboer was één van de juryleden deze kwalificatie wedstrijd. "Ik heb denk ik een zestal combinaties gezien die echt fijne proeven hebben laten zien. De eerste twee, Lynne Maas (Schiedam) met Zamora (v. Krack C) en de pas 15-jarige Dana van Lierop (Helmond) met DJ Tiësto (v. Rohdiamant) waren de uitschieters en dan kwamen vier combinaties die echt aan elkaar gewaagd zijn. Zamora van Lynne Maas bleef gedurende de wedstrijd steeds heel goed van achterenuit lopen, beweegt daarbij steeds heel mooi bergop, toont steeds een schitterend silhouet en maakte in de gehele proef, op een klein hakkeltje na, in de wissels geen fout. DJ Tiësto van Dana van Lierop is een paard met een enorme potentie. Zoals dit paard van de grond loopt is een voorbeeld voor veel ruiters. Het paard kan enorm schakelen en voert dankzij de amazone de overgangen zeer goed uit. Dit alles gaat gepaard met enorm veel souplesse.
Carolien Reverdink (Warnsveld) eindigde met Walk of Fame Chwr (v. Jazz) als derde en deze combinatie toonde zeer fraaie zijgangen. Kijkend naar de proef zie je dat bij het paard - zoals het hoort - gedurende de gehele proef de nek het hoogste punt is. Daarnaast maakt het paard continue een vlijtige indruk en beweegt zich van achteruit zeer sterk. In de wissels zouden iets meer accenten gelegd mogen worden", aldus Kloosterboer. Direct daarna eindigde Florentine Rootveld (Winterswijk) met Winea (v. Ferro), die in draf fraaie verruimingen liet zien, alleen in galop net een fractie te veel boven het tempo kwam".

Klasse Z2 - Kür op muziek

Jan Peeters, de nestor van de Nederlandse dressuur juryleden, fungeerde als voorzitter van de jury in de finale van het klasse Z2 kampioenschap. "We hebben een finale gezien in de klasse Z2 die ik gerust durf te omschrijven als een absolute top breedtesport finale. Er waren twee combinaties die eruit liepen, Lynne Maas met Zamora en Dana van Lierop met DJ Tiësto. Dan vier combinaties die elkaar aan het einde feitelijk weinig ontliepen, waardoor in het eindklassement de verschillen tussen het brons van Petra van Esch (Gemonde) met Unique (v. Welt Hitt II) en Carolien Reverdink met Walk of Fame, die als zesde eindigde, 0.11% bedroeg. Zo spannend is volgens met de strijd om het brons nog nooit geweest", aldus Peeters. Daatussen eindigden Suzanne van de Ven (Lierop) met Donna Gracia (4e) en Florentine Rootveld met Winea (5e).
Kijkend naar de individuele prestaties van de eerste drie constateerde Peeters dat Lynne Maas in de zijgangen en de verruimingen zowel in draf als in galop zeer veel indruk had gemaakt. "Wat ik het sterke aan de Kür van Lynne vond was dat je aanvoelde komen wat ze wilde laten zien en dat gebeurde dan ook. Zo hoort een Kür er naar mijn mening ook uit te zien, waardoor haar rit heel goed was te volgen. De kleine storing in de wissels vergeef ik haar graag, want het beeld dat zij met haar paard steeds wist te tonen was groots", aldus Peeters.
Ook over Dana van Lierop was Peeters lovend. De pas 15-jarige amazone, die bij de pony's al een schat aan ervaring heeft opgedaan, eindigde op slechts 0.13% achterstand als tweede. "Dana reed een uiterst sterke Kür, waarin de verruimingen hele mooie accenten kregen en opvallend is bij dit paard de takt en regelmaat in de drafonderdelen. De zijgangen waren uiterst fraai, waarbij de keertwendingen iets fraaier uitgevoerd hadden mogen worden. Voor mij is deze combinatie de relevatie van dit kampioenschap en zij zou volgens mij een welkome aanvulling kunnen vormen op het junioren team. Als ik haar was zou ik, mede gelet op de stokmaat van de amazone, overwegen om nu de overstap van de pony's naar de paarden te maken", adviseerde Peeters vrijblijvend.
"Voor mij", aldus Peeters, "reed ook Petra van Esch een hele sterke Kür. Haar begin was sterk en technisch zeer goed. De wissels mag haar paard Unique nog iets meer bergop springen. Daarbij zat de Kür dankzij een fraaie choreografie uitstekend in elkaar en paste de muziek naadloos".

Voor de 29-jarige Lynne Maas, die traint bij Hans Peter Minderhoud en Hans Bernoski, was het de tweede KNHS kampioenschapstitel binnen een week. Vorige week zondag zegevierde Maas tijdens de KNHS indoorkampioenschappen in de Lichte Tour met Salo en nu was ze de beste met Zamora. "Dit paard is pas zeven jaar en ik merkte in de basisproef dat hij het door haar onervarenheid allemaal best spannend vond. Zoveel wedstrijden heeft hij nog niet in de benen en daardoor ontstonden een paar spanningsfoutjes. Dat deze merrie kwaliteiten heeft werd vorig jaar duidelijk toen wij als zevende en als beste Nederlandse combinatie het WK in het Duitse Verden beëindigden", vertelde Maas, die zegt echt gek met dit paard te zijn. "Deze wedstrijd was pas onze vierde Z2-wedstrijd en de allereerste Kür. Voor mij was het dan ook echt afwachten hoe Zamora op de muziek zou reageren. Daarom heb ik hem voor de Kür, die werd gemaakt door Charles Monterie, nog eens goed losgewerkt, met als resultaat dat hij in het tweede gedeelte van de Kür iets moe begon aan te voelen, maar dankzij zijn loopvermogen bleef hij er toch aan trekken", vervolgde Lynne Maas, die vond dat zij vooral op de appuyementen en het schouderbinnenwaarts hoog gescoord had. "Dat de wissels iets beter hadden gekund? Als je geen verbeterpunten meer kunt vinden kun je beter stoppen!".
Dana van Lierop, die twee maal een EK pony's heeft gereden, zeven maal Nederlands kampioen is en 10 Brabantse KNHS titels bij de pony's op haar naam heeft, zorgde voor een verrassing om zich zomaar naar de tweede plaats te rijden. "Mijn moeder reed de nu elfjarige DJ Tiësto altijd en is daar best succesvol mee geweest. Sinds oktober breng ik hem nu uit op wedstrijden en ook met succes. In de eerste proef van dit kampioenschap heb ik iets behoudend gereden, maar in de tweede proef, de Kür, ben ik voluit gegaan. Vooral in de galoponderdelen moeten we goed gescoord hebben, want dat knalde er echt uit, waarbij mijn paard op een hele mooie wijze door zijn lijf beweegt. De muziek had beter gekund, maar daar gaan we nu aan werken", vertelde een blije Dana. Of zij nu inderdaad de overstap naar het juniorenteam gaat maken of nog een seizoen bij de pony's blijft is voor haar nog een vraag. "Ik weet het niet. We hebben nog ruim de tijd om het een en het ander af te wegen. Tineke Bartels, de bondscoach van de pony's wil me graag in haar team houden, terwijl ik ook van de heer Peeters hoor dat ik moet overstappen. Mijn hart ligt eigenlijk nog bij de pony's, maar zoals ik al zei: we hebben nog tijd", aldus Dana van Lierop.

Klasse Z1 - eerste onderdeel

De klasse Z 1 werd ook in twee manches verreden. In de eerste rubriek kwamen dertig combinaties aan de start en daarvan mochten de beste acht door naar de tweede ronde, die als Kür op muziek werd verreden. Juryvoorzitter van de eerste wedstrijd was mw. Vermunt-Ederveen. "Kijkend naar de gehele wedstrijd moeten we constateren dat we van mening zijn dat we verschillende goede paarden hebben gezien, maar ook moeten we vaststellen dat deze goede paarden nog niet voldoende in balans door de proef liepen. Daardoor zijn gewonere paarden die braaf hun proefje liepen in de kopgroep terecht gekomen. Dat verklaart ook de relatief lage score van 65.69% voor de winnaar van deze kwalificatiewedstrijd", aldus mw. Vermunt.

Winnaar van het eerste onderdeel in het klasse Z1 indoorkampioenschap werd Kyra Klinkers uit het Limburgse Echt met Whoopydoo (v. Lord Sinclair). "Wij vonden dat deze combinatie een zeer gelijkmatige prestatie neerzette, zonder echte hoogtepunten. Er werden echter ook geen fouten gemaakt en zij waren één van de weinige combinaties die het achterwaarts correct uitvoerden", vertelde mw. Vermunt, die bij deze combinatie nog wel progressie mogelijk acht als ze stelling en buiging weet te accentueren en de verzameling weet te optimaliseren.
Op de tweede plaats eindigde de 24-jarige Kirsten Brouwer (Kockengen) met de over zeer veel actie in de benen beschikkende en door henzelf gefokte Alain Delon (v. UB 40). "In onze ogen een paard met veel uitstraling en zeer veel zelfhouding en beschikkend over een goede stap, maar in draf van achteren iets meer zou mogen aantreden", aldus mw. Vermunt, die over de als derde eindigende Rosalinde Heck (Doetinchem) met Zambesi (v. Sir Sinclair) van mening was dat er overal onderdelen van de proef net niet waren afgewerkt.

Klasse Z1 - Kür op muziek

De beste acht combinaties uit de eerste wedstrijd mochten van start gaan in de tweede wedstrijd, waarin de resultaten bij het gescoorde percentage van de eerste wedstrijd werden opgeteld. De combinatie met het hoogste percentage mocht zich KNHS indoorkampioen in de klasse Z1 noemen. Jan Enne Kloosterboer was ook hier één van de drie juryleden die deze wedstrijd beoordeelden. "We hebben in deze finale wedstrijd alleen maar hele fijne combinaties gezien, die de beschikking hadden over mooie paarden. De winnares Kyra Klinkers en Whoopydoo toonde gedurende de gehele proef heel veel lossigheid in alle drie de basisgangen. Daarbij bleef de merrie zeer constant mooi in de aanleuning. Opvallend fraai waren de verruimingen in zowel de draf als de galop, daarnaast toonde zij zeer fraaie zijgangen. De overgangen, de eenvoudige wissels, werden zeer goed uitgevoerd", aldus Kloosterboer.
Minke van der Linden (Beek), die met Zinedine (v. Tango) in de eerste wedstrijd als achtste was geëindigd klom op naar de tweede plaats in het eindklassement. "Dat heeft zij te danken aan de hele mooie stap- en drafreprises die ze ons voorschotelde. In galop zou het paard iets meer gedragen mogengaan. Daarnaast leek het paard in de verruimingen in draf en galop iets gehaast. Wel bleef Zinedine gedurende de gehele wedstrijd constant fraai in de aanleuning", aldus Kloosterboer, die verder van mening was dat de als derde eindigende 26-jarige Vai Bruntink (Winschoten) met Anne Beth (v. Oscar) niet alleen af en toe iets haastig haar proef afwerkte, maar ook iets meer verzameling had mogen tonen. "Het paard toonde gedurende de gehele proef een fraai silhouet, maar werkt iets te veel onderdelen net even te gehaast af", concludeerde Kloosterboer.

Aan het einde was de zege voor de 19-jarige Kyra Klinkers met Whoopydoo, een dochter van de hengst Lord Sinclair uit de merrie Tara, die even later door Kyra aan de start werd gebracht in de klasse Z2. De studente paardenhouderij aan de Citaverde Paardensport Opleiding in Roermond was dik tevreden. "Ik heb denk ik twee mooie proeven laten zien. Misschien had de afwerking in de eerste proef in zijn geheel iets netter gekund, maar in de tweede proef was dat denk ik erg netjes. Het sterke punt van Whoopydoo, die door mijn ouders is gefokt, zijn denk ik de appuyementen en zijn steeds fraaie aanleuning. Dat laatste gaat feitelijk vanzelf, want dat biedt dit paard van nature aan. Over de eerste rit met Tara (8e), de moeder van Whoopydoo ben ik iets minder tevreden. Vooral had naar mijn mening de stap beter gekund. Normaal weet ik die spanning wel af te laten vloeien, maar nu lukte dat net niet goed genoeg en op een kampioenschap moet nu eenmaal alles honderd procent kloppen", aldus de amazone, die iedere dag minimaal zes paarden rijdt. "Ik zit met Toronto, ook door mijn vader gefokt, in het B-kader van de Young Riders en wil nu ook met Rubin Star bij de Young Riders gaan starten. In dat traject ondervind ik ook veel steun van mij trainer, Stephanie Peeters, bij wie ik iedere dag op zijn minst met één paard probeer te trainen", aldus de amazone, die zegt over een chronisch gebrek aan tijd te beschikken om alle door haar gestelde doelen te bereiken.
Op de tweede plaats eindigde Minke van der Linden (Best) met Zinedine (v. Tango), die na het eerste onderdeel als achtste en laatste zich voor deze finale eindstrijd had weten te plaatsten. Vai Bruntink (Winschoten), die in de eerste proef even met een stakende Anne Beth werd geconfronteerd, eindigde als derde.

Klasse M2

De voorzitter van de jury in de klasse M2, de heer Buyserd, baalde van de verschillen die hij met zijn collega-jurylid had in de waardering. "Dat vind ik echt jammer, dus over deze klasse zal er wel kritiek komen", verwachtte hij. "Ik denk dat we in deze klasse een goede top aan het werk hebben kunnen zien. Opvallend vond ik de kwaliteit van de paarden, die ik als zeer goed zou willen omschrijven. De winnaar, Mieke Verstegen (Uden) liet met Alonso V (v. Clint Eastwood) een mooie constante proef zien en ze liet nergens punten liggen. Ik vond het een proef die in zijn totaliteit mooi was om naar te kijken. Kortom, een M2-proef zoals een proef op dit niveau behoort te zijn. Misschien zou de amazone net iets meer accenten kunnen leggen, en dan bijvoorbeeld in de overgangen", aldus de heer Buyserd.
Bennie van Es (Leeuwarden) stuurde zijn Fries Siebe fan de Kadyk (v. Andries415) naar de tweede plaats. "Naar mijn mening een sterke proef, waarbij zijn Friese paard steeds heel mooi in de aanleuning bleef. Vaak zie je een Fries paard in de galop en denk je bij jezelf: die zou iets meer power mogen hebben. Niet bij deze Fries. Wat heeft deze Siebe fan de Kadyk een expressieve, krachtige galop", vervolgde de heer Buyserd.
Het oordeel over de als derde eindigende Fransje van der Meer (Nootdorp) was ook positief. "In mijn ogen reden Van der Meer en Aquamarijn (v. United) een mooie gelijkmatige proef, waarbij de ruiter wel een ontspannen beeld weet te realiseren, maar ze zou de oefeningen iets exacter op de letter mogen rijden", vatte de heer Buyserd zijn mening samen.

De 28-jarige kampioene Mieke Verstegen was ook dik tevreden. "Ik moest als eerste rijden en tot halverwege de wedstrijd stond ik op de tweede plaats. Bleek ineens dat ze een rekenfoutje hadden gemaakt, waardoor ik toch eerste stond en Bennie tweede. Ik denk dat ik een sterke proef heb neergezet, maar dat we in het achterwaarts puntjes hebben laten liggen. Okay, eenmaal sprongen we iets rommelig aan in galop, maar voor de rest was het een fijne proef en ik ben dolgelukkig met de overwinning", aldus Mieke Verstegen, die de afgelopen weken sterk getraind had op de draf en dat thuis oefenen pakte heel goed uit. "Het is best fijn te merken dat als je thuis op bepaalde onderdelen veel geoefend hebt, dat in de wedstrijd tot een positief resultaat leidt", aldus Verstegen, dit Alonso als veulen kocht en helemaal zelf opleidde. "We zijn van de klasse B tot M altijd kringkampioen geweest", blikte de amazone terug.

Klasse M1

In klasse M1 was sprake van een brede kopgroep. Maar liefst de helft van het deelnemersveld wist een score te realiseren van 65% of hoger. Uiteindelijk ging de zege afgetekend naar de 19-jarige Saskia van Es (Voerendaal) met de Jazz-nakomeling Vince. De amazone scoorde maar liefst 69.50%. "We hebben echt veel goede combinaties gezien en het niveau van de paarden is de afgelopen jaren steeds verder verbeterd. Ik heb veel echt goede paarden gezien in deze rubriek", aldus de voorzitter van de jury, mw. Sipsma. Zij vervolgde: "Saskia van Es reed een sprankelende proef. Ik zou het willen verder willen omschrijven als een mooie constante proef, waarbij het paard steeds zeer fraai in de aanleuning bleef. Eigenlijk kan ik van de als tweede eindigende 27-jarige Maarten Donkers (Mariahout) met Astrix (v. Obelisk) hetzelfde zeggen, alleen met dit verschil dat het sprankelende net wat ontbrak. Over de als derde eindigende Frank Hosmar (Haarle) met Alphaville (v. Sandreo) verschilde ik van mening met mijn collega jurylid. Mijn collega had Hosmar op de eerste plaats staan, en ik een aantal plaatsen lager. Dat komt omdat ik zittend bij C een aantal malen een iets gekanteld hoofd heb waargenomen, dat resulteerde mijn lagere waardering voor zijn proef", aldus mw. Sipsma.

De kampioen in de klasse M1 was zeer tevreden. "Mijn paard Vince werkte ongelooflijk mee tijdens de wedstrijd. In het begin was hij op het voorterrein best even nerveus, maar nadat mijn trainer Wim Vonck was gearriveerd kwam het vertrouwen bij me terug. We hebben voor de wedstrijd echt aan de concentratie gewerkt en dat pakte in de wedstrijdring heel goed uit. Vince bleef gedurende de wedstrijd zeer geconcentreerd", aldus Saskia van Es, die van mening is dat de galop de beste beweging van dit paard is. "In de galop loopt hij altijd heel mooi bergop. Daarnaast is zijn hoofd sprekend en beweegt hij in stap en draf zeer takt en regelmaat", aldus Van Es, die dit paard sinds april van het vorig jaar rijdt.

Klasse L2

In de klasse L2 ging de zege afgetekend naar de 22-jarige Joyce van Cranenbroek (Baexem) met de vijfjarige C'est Magnifique (v. San Brentano). De wedstrijd viel volgens de voorzitter van de jury. mw. Verhoog, in twee gedeelten uiteen. "Voor de pauze hadden we een sterke groep en na de pauze was het niveau iets minder, maar dat is puur toeval. Kijkend naar de wedstrijd dan constateer ik dat we een goede kopgroep hadden van vijf à zes combinaties, met een winnaar, Joyce van Cranenbroek, die daar met kop en schouders bovenuit stak. Gelukkig was mijn collega jurylid mw. Manting dat geheel met me eens. Het is altijd prettig wanneer juryleden het over de kampioen eens zijn!", aldus mw. Verhoog.

"De merrie deed haar naam in deze wedstrijd echt eer aan. Met bijna vier volle procenten winnen geeft aan dat de jury ons een terechte kampioen vindt", aldus de 22-jarige dierenarts assistente, voor wie paardrijden een uit de hand gelopen hobby is naast haar full time baan. "In de wedstrijd gaf de merrie, net als tijdens de Limburgse kampioenschappen die ik winnend afsloot, alles wat ze had. C'est Magnifique is een merrie die gruwelijk wil werken en ongelooflijk veel power toont in haar bewegingen. In de proef heb ik geen last van haar rillerigheid, maar op het voorterrein en zoals nu tijdens de huldiging kan ze heel snel afgeleid zijn. In de proef weet ze echter dat ze moet werken en dan is ze volledig bij de les", vertelde Joyce, die in ieder geval de komende zomer deze merrie nog kan blijven rijden. "Ik denk dat haar eigenaresse Nicky Creemers haar in het najaar weer van mij gaat overnemen. Dat is aan de ene kant best jammer, maar aan de andere kant heb ik alles gewonnen wat ik met haar kon winnen en daar ben ik heel blij mee", vervolgde Joyce, die thuis nog twee paarden van haarzelf en één van een vriendin rijdt.

Op de tweede plaats eindigde de 24-jarige Thamar Akkermans (Vught) met Ancenza (v. Painted Black). Akkermans volgt een opleiding paardenhouderij management niveau 4 bij de Helicon vestiging in Nijmegen. De 23-jarige Linda Mars (Enschede), die getraind wordt door Christa Laarakkers, eindigde met Bianco-D (v. Ungaro) als derde.

Alle uitslagen zie: http://www.equiscore.nl/resultaten/over ... econdes=10

KNHS Indoor Kampioenschap Dressuur Z2:

1) Lynne Maas (Schiedam) - Zamora (v. Krack C) - 71.40%
2) Dana van Lierop (Helmond) - DJ Tiësto (v. Rohdiamand) - 71.27%
3) Petra van Esch (Gemonde) - Unique (v. Welt Hit II) - 67.80%

KNHS Indoor Kampioenschap Dressuur Z1:

1) Kyra Klinkers (Echt) - Whoopydoo (v. Lord Sinclair) - 67.30%
2) Minke van der Linden (Beek) - Zinedine (v. Tango) - 65.54%
3) Vai Bruntink (Winschoten) - Anne Beth (v. Oscar) - 64.71%

KNHS Indoor Kampioenschap Dressuur M2:

1) Mieke Verstegen (Uden) - Alonso V (v. Clint Eastwood) - 65.00%
2) Bennie van Es (Leeuwarden) - Siebe fan de Kadyk (v. Andries 415) - 65.00%
3) Fransje van der Meer (Nootdorp) - Aquamarijn (v. United) - 64.17%

KNHS Indoor Kampioenschap Dressuur M1:

1) Saskia van Es (Voerendaal) - Vince (v. Jazz) - 69.50%
2) Maarten Donkers (Mariahout) - Axtrix (v. Obelisk) - 68.50%
3) Frank Hosmar (Haarle) - Alphaville (v. Sandreo) - 67.83%

KNHS Indoor Kampioenschap Dressuur L2:

1) Joyce van Cranenbroek (Baexem) - C'est Magnifique (v. San Brentano) - 70.50%
2) Thamar Akkermans (Vught) - Ancenza (v. Painted Black) - 66.83%
3) Linda Mars (Enschede) - Bianco-D (v. Ungaro) - 66.33%

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:06

Zamora is een ruin. :P De KNHS heeft dat volgens mij nog steeds niet helemaal door... haha. Volgens mij is 't al vaker mis gegaan.
Lynne gefeliciteerd!! Geniet van al je mooie titels!

Afwezig

Re: Lynne Maas pakt opnieuw kampioenschapstitel tijdens NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:08

Bokker SaskiaKur heeft de titel van de klasse M1 gewonnen :):)

Alle (reserve) KAMPIOENEN, proficiat :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:10

Super van Lynne!! Top!
Alle kampioenen gefeliciteerd! :D

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:04

"Opvallend was verder dat drie van de vijf verreden kampioenstitels in Limburg bleven." :D *\o/*

Inderdaad: kampioenen: gefeliciteerd! +:)+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:51

Hee die Lynne ken ik!
Goed hoor..

rebble

Re: Felle strijd tekent kampioenen tijdens NK dressuur indoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:44

Siebe reserve kampioen!! Stoer!! :D Gefeliciteerd Bennie!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:46

Gefeliciteerd Saskia! :):) :):) :):) Hardstikke verdiend!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:24

Dankjewel :D