Negen maanden schorsing voor springruiter Joost Martens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Negen maanden schorsing voor springruiter Joost Martens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 16:21

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Het tuchtcollege van de KNHS was niet mals in de sancties die het oplegde aan Joost Martens. De ruiter uit Helmond mag negen maanden niet op concours en daarna volgt nog eens een proeftijd van twee jaar. “In augustus kan ik opnieuw wedstrijden rijden”, zegt Martens, die bij de KNHS een betalingsachterstand had van meer dan 5.000 euro en te voet werd gesteld.

De sancties waren te lezen in februarinummer van KNHS-magazine Paard & Sport. Martens had in de periode van 29 januari 2009 tot en met april 2010 met verschillende paarden aan meerdere springwedstrijden deelgenomen, waarbij hij meer dan acht keer foutief startte. Soortgelijke overtredingen in het verleden maakte de uitspraak er niet lichter op.

Klik hier voor het hele artikel.

grauwman

Re: Negen maanden schorsing voor springruiter Joost Martens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:33

Het is zuur maar het lijkt mij dat je als ruiter ten alle tijde verantwoordelijk bent dat alles in orde is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:16

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een hele berg off topic reacties verwijderd. Indien je een vraag hebt over een nieuwsbericht dan kun je op Tip de Nieuwsredactie klikken bovenaan elke openingspost op de nieuwsforums en het rechtstreeks aan de nieuwsredactie vragen.
In het topic zelf is dat off topic en wordt dus verwijderd.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:59

Eigen schuld dikke bult.. Vind het wel typisch een aktie voor hem.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:22

Nou zie ik dat mijn reacties allebei verwijdert zijn.... naar mijn mening onnodig aangezien ze beide inhoudelijk waren op de situatie en idd ook gericht waren op de onnodig onzorgvuldige weergave van het nieuwsbericht zoals dit oorspronkelijk geschreven is. Bij deze nogmaals:

vervelend voor de ruiter. ik kan me namelijk goed voorstellen dat er maar weinig ruiters zijn die de eigenaar van de paarden vragen om bewijs van het feit dat alles correct geregeld is. Nu wordt hij gepakt op een fout waar hij uiteindelijk wel verantwoordelijk voor is maar die vele andere ruiters waarschijnlijk net zo makkelijk zou kunnen overkomen. Daarnaast zie ik in de uitspraken in de paardensport regelmatig aanzienlijk lagere straffen voorbij komen terwijl dat vaak te maken heeft met onfatsoenlijk gedrag jegens officials of paarden en dit een simpele 'geld'kwestie is. lijkt me een scheve verhouding.

Ik moet zeggen dat het gemak waarmee berichten weggehaald worden mij tegen de haren instrijkt... helemaal als deze berichten óók/met name ingaan op het nieuwsbericht zelf en slchts kort maar terecht een opmerking inhouden over de kwaliteit van het nieuwsbericht....

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 05:31

luxket schreef:
Eigen schuld dikke bult.. Vind het wel typisch een aktie voor hem.

je haalt de woorden uit mijn mond. We hoeven geen medelijden met hem te hebben.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 06:28

Mag ik vragen wat er niet goed geregeld was dan?
Want als iets niet goed is mag je toch niet starten en betaal je toch geen inschrijfgeld?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 06:35

Tallechie, achteraf wordt altijd pas de startgerechtigheid gecontroleerd. Stel dat hij paarden hoger had moeten starten dan de klasse die hij start, dan kan een jurylid dat niet weten. Dat is iets wat bij de KNHS geregistreerd wordt.
Ik vind het zelf ook een gevalletje van eigen schuld dikke bult. Je weet dondersgoed in welke klassen je uit moet komen en een boete van 5000,- krijg je echt niet zomaar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:30

Fitzroy bedankt voor je toelichting. Ik wist niet dat dit achteraf gecontroleerd werd. Dan is het inderdaad wel dom

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:02

Zo, dat is inderdaad eigen schuld dikke bult... die is nog wel even bezig voordat ie de boete met prijzengeld zou kunnen terugwinnen...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:10

Tsja gelukkig zijn er ook mensen die weten hoe het werkelijk in elkaar steekt.

Dat neemt natuurlijk nooit weg dat de verantwoording uiteindelijk bij jezelf ligt.

BasD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:29

Raar dat hij toch nog heeft kunnen starten uberhaupt!