Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 12:07

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

De eerste prijs bij het springen klasse Z voor de ‘Wim de Kis’-bokaal in Schijndel viel dit jaar duurder uit dan gedacht. Deze werd namelijk dubbel uitbetaald na een incident tussen de organisatie en Thijs Meulemeesters. Hij eiste, volgens de organisatie, de eerste prijs van 350 euro op. Hij kreeg dit bedrag, maar met een ban voor het concours in de toekomst.

Thijs Meulemeesters had al met meerdere paarden gestart in Schijndel. Op de laatste dag verloor zijn paard Zilverster (v. Lupicor) een hoefijzer tijdens het losrijden voor de Wim de Kis-bokaal in het Z springen. Toen hij dit meldde bij het secretariaat, werd er een hoefsmid gebeld. Echter, deze kwam nooit opdagen en Meulemeesters kon zodoende niet deelnemen.

Klik hier voor het hele artikel.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:08

god, waar maakt iedereen zich toch druk om?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:09

Huh?? Dus hij ging er al vanuit dat hij gewonnen zou hebben, had hij kunnen rijden? Is die helderziend ofzo?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:09

In het gehele artikel staat dat ze het geld geretourneerd hebben.

Vind het wel een beetje zwak om een ruiter een ban op te leggen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:10

Nou ja zeg, wat een ontzettend hoog van de toren af blazende persoon is dat zeg. Heb het artikel gelezen, het gebeurde tijdens het losrijden. Kan gebeuren, hoort bij de sport. Om er dan maar meteen van uit te gaan dat ze daarmee de eerste prijs verloren, vind ik heel ver gaan. Voor het zelfde geld had ie een balk gehad en ook niet gewonnen...

@Nelis, dat geld is pas later geretourneerd, de ban werd volgens mij uitgedeeld toen het prijzengeld aan de deelnemer overhandigd werd.
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 09-03-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:11

350 euro gaan opeisen terwijl je niet gestart bent...

hoe kinderachtig kan je zijn zeg....tjsonge, tuurlijk hebben ze het terugbetaald, zou me doodschamen, maar het zegt wel wat over de instelling van de (moeder) van de ruiter

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:14

Je zal maar zo'n moeder hebben......

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:15

kleinvosje schreef:
Nou ja zeg, wat een ontzettend hoog van de toren af blazende persoon is dat zeg. Heb het artikel gelezen, het gebeurde tijdens het losrijden. Kan gebeuren, hoort bij de sport. Om er dan maar meteen van uit te gaan dat ze daarmee de eerste prijs verloren, vind ik heel ver gaan. Voor het zelfde geld had ie een balk gehad en ook niet gewonnen...

@Nelis, dat geld is pas later geretourneerd, de ban werd volgens mij uitgedeeld toen het prijzengeld aan de deelnemer overhandigd werd.

Zou die ban dan nu nog van kracht zijn? want geld is geretourneerd?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:16

Oke, slechte organisatie dat de hoefsmid niet kwam, maar daarom het geld voor de eerste prijs eisen? Een beetje...debiel....

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:16

Echt te gênant voor woorden. Belachelijk om zo uit te vallen op een secretariaat.

Ik zou voortaan mn moeder thuis laten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:18

nelis schreef:
kleinvosje schreef:

Zou die ban dan nu nog van kracht zijn? want geld is geretourneerd?

Dat is een beetje berouw na de zonden denk ik. Als een dief veroordeeld wordt en daarna sorry zegt, moet ie toch ook nog steeds zijn straf ten uitvoer brengen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:19

nelis schreef:
In het gehele artikel staat dat ze het geld geretourneerd hebben.

Vind het wel een beetje zwak om een ruiter een ban op te leggen.

Ik vind het juist heel dapper om zo'n ruiter een ban op te leggen. Dit is iemand die is uitgevallen tegen de vrijwilligers, zich blijkbaar flink druk heeft gemaakt en ook nog gigantisch hoog van de toren blaast, want eist eventjes de eerste prijs op. Ik snap heel goed dat je als organisatie dat soort mensen liever ziet gaan dan ziet komen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:20

Een brutaal mens met een grote mond heeft de halve wereld lijkt t wel...
Lekkere slechte reclame voor Thijs de Krijs!
Wat zullen je mede starters op een wedstrijd wel niet zeggen....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:21

Mee eens Vjestagirl. Ze moeten een punt maken, dit soort gedrag wordt niet getolereerd, en dat mag goed duidelijk gemaakt worden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:21

Laat je je wel kennen als je er zo'n scene van maakt en je weet zeker dat je zoon de komende tijd flauwe grappen naar zijn hoofd krijgt.

nelis

Re: Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:25

Ik keur het niet goed zeker niet.

Ik zet alleen kant tekeningen bij het verhaal.

Een secretariaat is niet gedwongen om de 1e prijs weg te geven als een moeder van een ruiter komt om die op te "eisen".
Neem aan dat daar volwassen mensen staan en elk weldenkend mens zal zeggen dat dat niet gebeurt lijkt me..

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:25

De ban is in mijn ogen volledig terecht. Zo gedraag je je niet naar andere mensen toe.
Maar wel een beetje jammer dat het schijnbaar de moeder was die zich misdroeg, maar dat de zoon er voor gestraft wordt. Misschien kunnen ze beter de moeder een ban opleggen :D. Ik kan overigens nergens vinden hoe oud die Thijs is? Waarom bemoeit zijn ma zich er uberhaupt mee?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:26

Jawel, maar er staat in het artikel niet duidelijk hoe die moeder tekeer gegaan is, misschien heeft ze wel gedreigd o.i.d. . Tja, dan zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen en dat geld afgeven.

Het verhaal zal nog wel een staartje krijgen in de vorm van het tuchtcollege van de KNHS.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:26

Sofy schreef:
De ban is in mijn ogen volledig terecht. Zo gedraag je je niet naar andere mensen toe.
Maar wel een beetje jammer dat het schijnbaar de moeder was die zich misdroeg, maar dat de zoon er voor gestraft wordt. Misschien kunnen ze beter de moeder een ban opleggen :D. Ik kan overigens nergens vinden hoe oud die Thijs is? Waarom bemoeit zijn ma zich er uberhaupt mee?

Denk dat ze dan de halve ponysportertjes een ban op kunnen leggen voor de gedragingen van diens ouders :+

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:27

kleinvosje schreef:
Jawel, maar er staat in het artikel niet duidelijk hoe die moeder tekeer gegaan is, misschien heeft ze wel gedreigd o.i.d. . Tja, dan zou ik ook eieren voor mijn geld kiezen en dat geld afgeven.

Het verhaal zal nog wel een staartje krijgen in de vorm van het tuchtcollege van de KNHS.

Als er gedreigd wordt dan bel je toch de politie?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:28

Sofy schreef:

In de reglementen staat duidelijk dat de deelnemer verantwoordelijk si voor het gedrag van zijn of haar begeleiders/metgezellen. Natuurlijk is het hard als het om een jong kind gaat, die dankzij het gedrag van een ouder de dupe wordt maar ja, anders kan iedereen flink tekeer gaan en er gewoon mee weg komen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:29

Politie bellen zal denk ik niet veel zin hebben, denk niet dat die hiervoor zullen komen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:31

Zie net dat er een reactie is geplaatst op Horses.nl, waar ik me wel in kan vinden.

Het gaat er bij mij niet in dat je een 1e prijs zo weg geeft, kom op zeg. Als oganisatie mag je ook zelf het boete kleed aan trekken want er is niet gezorg voor een smid op terrein terwijl dat tegenwoordig zelfs bij een hil billie concours om de hoek al geregeld is.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:32

hoe belachelijk ben je dan bezig?
oke er had een hoefsmid moeten komen, maar gaat hij er dan van uit dat ie gewonnen had ofzo?
best zielig. :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:33

Helaas ben ik ook dat niet met je eens nelis. De meeste wedstrijden hebben een hoefsmid op oproepbasis geregeld. En dan nog, stel dat er wel 1 op het terrein was, maar die was net bezig een ander paard te beslaan, was ie ook te laat geweest. De reden waarom die smid niet is gekomen staat ook niet in het verhaal.
Verder denk ik ook niet dat het geld zo weggegeven is, gezien het feit dat ze die ban eraan gekoppeld hebben.