Academy Bartels kreeg er begin maart een nieuwe hengst bij. Het is de Hannoveraans goedgekeurde dekhengst Don Presidente (Dauphin x Fabriano), die voortaan getraind wordt door Imke Schellekens-Bartels en haar team. Schellekens kan nog niet veel over de hengst zeggen: ‘In Duitsland heb ik pas twee keer op hem gezeten, maar ik denk dat het een getalenteerd paard is.’ De voshengst van ongeveer 1.70m is in eigendom van familie Smarius, de eigenaren van Hunter Douglas Sunrise.
De hengst gaat voorlopig nog door het leven als Don Presidente, maar misschien komt daar ooit verandering in. Don Presidente heeft drie jaar gedekt op de staatstoeterij van Celle en is daar ook getraind. ‘Ik ga me vooral focussen op de training. Mijn doelen heb ik nog niet gesteld, ik wil hem opleiden tot Lichte Tour niveau en dan zie ik wel waar het schip strandt.’
Klik hier voor foto's van de hengst op de Academy. Klik hier voor meer info over Don Presidente.
vind hem nog niet mooi, maar over een paar jaar misschien beetje meer spieren er bij maar ben benieuwt naar de het duo en wel leuk gefokt
aafjes
Geplaatst: 08-03-11 20:12
Wat een mooie hengst! Ben benieuwd hoe de combinatatie zal zijn. Grappig, want mijn paard is ook een Hannoveraanse afstammeling van Fabriano. Zal ze zeker blijven volgen.
Welke kleur zou hij hebben? Bij Imke op stal is hij bruin, maar op de foto's varieert hij van vos naar koffievos en als toetje bijna zwart ...
marjan1986
Geplaatst: 08-03-11 21:38
Vind hem gewoon vos hoor! Kan nou niet echt foto's ontdekken waar hij bruin of bijna zwart is..... Maar mooi paard hoor! Ben ook benieuwd naar het nieuwe Duo!
Ik ben benieuwd naar foto's van het duo Ik vind hem niet echt heel mooi ogen op de foto's. Hij lijkt een wat korte hals te hebben. Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Wat een leuk dier! Vooral de site met de info, heerlijk hoe de hengsten veelzijdig worden voorgesteld! Vind hem aansprekend en vriendelijk!
HorseTimeXL
Geplaatst: 09-03-11 07:44
Ik vind hem zelf nu nog niet heel erg mooi, maar daar komt vast verandering in! Ben benieuwt hoe hij het gaat doen in de ring. Tot welk niveau is de hengst eigenlijk opgeleid?