Twee circuspony's ontvreemd uit Brits circus in Craigieburn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twee circuspony's ontvreemd uit Brits circus in Craigieburn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 10:01

Nieuwsredactie / www.heraldsun.com

Twee zeer getalenteerde circuspony's zijn afgelopen zondagnacht gestolen bij een Circus Olympia in het Engelse Craigieburn.

Het circus was bezig de grote tenten op te zetten toen de dieren vermoedelijk werden ontvreemd. Een woordvoerder: "We werden de volgende ochtend wakker en kwamen er achter dat ze weg waren."

De pony's stonden in het midden van een kring met caravans en vrachtwagens. Iemand moet hun touw hebben losgemaakt om ze mee te nemen. Een zwart/wit bonte shetland merrie en een bruine mini-ruin worden vermist.

Volgens het circus zijn de dieren erg belangrijk voor de show en daarom onvervangbaar. Beide pony's staan op een speciaal dieet en hebben dagelijks vitamines en supplementen nodig.

Klik hier voor een foto van een van de pony's.

Leonieee_

Re: Twee circuspony's ontvreemd uit Brits circus in Craigieburn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:08

belachelijk zeg! Hopelijk komen ze weer terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:27

Tja, lastig..
Ik ben weleens bij een circus geweest waar alle pony's en paarden bijna 24 uur per dag op een walgelijke manier vast gemaakt waren.
Lees; bijzet zo strak dat ze met hun kin op de borst stonden.
Een paar ervan hadden zich er al bij neer gelegd en hadden hun mondje open gedaan.
Als dat bij deze pony's ook zo was, had ik gedacht; GELUKKIG!!
Maar op de foto staan ze gewoon in vrijheid, dat maakt het voor mij gewoon onzin.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:33

zijn vast gewoon weggewandeld en omdat het niet aan het circus kan liggen natuurlijk ,daarom bedenken ze het verhaal van de diefstal }:0 jaren geleden heb ik bij ons in emmen 4 kamelen op het kruispunt van de rondweg gevonden s'ochtends vroeg. halsters om met touwen eraan,en ik dus met die kamelen op pad terug naar t circus wat vlakbij stond. de kamelen wilden niet echt,maar toch gelukt :D heb een kwartier staan kloppen op ramen en deuren vd wagens,en staan roepen. niemand die kwam kijken en heb die kamelen dus maar weer in hun onveilige cirkeltje gezet en ben afgedropen.. circuslui maken zich niet zo druk denk ik, ook niet om de veiligheid van hun dieren :(:)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:40

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:52

Jee wat vervelend voor dat circus.. Maar zoals Koudbloedkim als zegt, als het echt zo'n cru circus is, denk ik GODDANK vrijheid voor die pony's!
Maar zoals het er op de foto's uitziet, hadden ze het daar wel goed en is het gewoon hartstikke vervelend!

o0horsey0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:22

Vervelend voor het circus, maar blijkbaar was het dan niet erg moeilijk om die pony's mee te nemen. Als circus zou je er toch wel voor moeten zorgen dat niet iedereen aan je pony's kan komen en ze dus gewoon mee kunnen nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 12:47

UMayDream schreef:
Jee wat vervelend voor dat circus.. Maar zoals Koudbloedkim als zegt, als het echt zo'n cru circus is, denk ik GODDANK vrijheid voor die pony's!

en hoe weet je dan dat de pony's beter terecht zijn gekomen?
Juist, dat weet je dus niet.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:56

ik vind dat circussen met dieren gewoon per direct gesloten moeten worden!!! die dieren hebben het (bijna) altijd slecht. vooral wilde dieren die horen in de natuur niet in een hokje van 10mx2m bijv. in de natuur hebben ze een veel groter 'hokje'.. dus dit zal altijd zolang er mensen naar circussen met wilde dieren gaan zal dit altijd blijven bestaan! laats was het ook weer mis met een tijger en kamelen geloofik is een kameel gestorven en de andere was met zijn poot in een pin gevallen? :(

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:19

of de pony's het nu goed of slecht hadden daar gaat het niet om en dat weten we niet.
Wat wel het geval is is dat mensen met hun klauwen van andermans spullen/dieren af moeten blijven.
Heb zelf vroeger de paardjes van Yasmine Smart verzorgd en die hadden het best wel goed hoor en kregen een hoop liefde dus niet te snel oordelen.
het zou jou paard zijn dan piept men heel anders.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:24

Sjors493 schreef:
ik vind dat circussen met dieren gewoon per direct gesloten moeten worden!!! die dieren hebben het (bijna) altijd slecht. vooral wilde dieren die horen in de natuur niet in een hokje van 10mx2m bijv. in de natuur hebben ze een veel groter 'hokje'.. dus dit zal altijd zolang er mensen naar circussen met wilde dieren gaan zal dit altijd blijven bestaan! laats was het ook weer mis met een tijger en kamelen geloofik is een kameel gestorven en de andere was met zijn poot in een pin gevallen? :(

Hier ben ik het niet mee eens. Niet alle circussen zijn slecht voor hun dieren, en óok circuslui geven echt wel om hun beesten! Veel, niet allemaal, circussen geven hun dieren ook gewoon fijn hokken, maar dat komt niet in het nieuws. Kijk is naar de manege, hoeveel pony's srn daar wel 23 uur in een 3x3 stal? word daar iets van gezegt? nee. de circus dieren komen er in ieder geval vaak genoeg uit!

@ ontopic.
Heel jammer voor het circus, ik hoop dat de diertjes snel boven water komen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:19

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om hier een volledige off topic discussie te gaan houden over het feit of circussen goed of slecht zijn, daar zijn andere forums voor. Hier graag on topic blijven, bedankt alvast.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:07

De pony's hebben een speciaal dieet en dagelijks vitamines nodig

Dat wordt zo gezegd alsof ze zonder dood zouden gaan.

merel32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:31

Balen hoor voor het circus, die paardjes zien er goed verzorgd uit. Gelukkig zijn ze ook vrij herkenbaar door hun uiterlijk. Ik hoop dat ze snel weer worden gevonden.