Metworstrennen 2011: 'Niet meer omkijken en gaan!'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Metworstrennen 2011: 'Niet meer omkijken en gaan!'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 07:13

www.kliknieuws.nl

“Ik had meteen een kleine voorsprong en dacht: niet meer omkijken en goan…”, zo vatte Dick Goossens zijn glorieuze rit in de finale van de Metworstrennen 2011 bondig samen.

“Je ziet de finish dichterbij komen en geen paard dat dichterbij komt. En dan is daar ineens de streep.” Het was het het zinderende slot van de nagenoeg vlekkeloos verlopen rennen op het zonovergoten Vortums Veld. Het fraaie lenteweer trok duizenden bezoekers en maakte de rennen tot een van de drukstbezochte in jaren.

De 24-jarige ruiter, die bij zijn zesde deelname het zoet van de overwinning mocht proeven, kwam woorden te kort om zijn blijschap te beschrijven. “Dit is grandioos.
Ik heb als amateur jockey een aantal wedstrijden gewonnen, maar ik durf al die overwinningen in te leveren voor dit gevoel”, zei hij geemotioneerd na de huldiging onder de Wilhelminaboom in Boxmeer.

Hij erkende blij te zijn dat hij zijn Bruins III als troef had weten te bemachtigen. “Ja, dit is wel een heel goed paard”, prees hij de temperamentvolle volbloed. Het was overigens niet zijn eerste zege op het Vortums Veld, want zeven jaar geleden triomfeerde hij in de Knollenrit.
Goossens, die café-zaal ’t Centrum als clubhuis koos, is van plan volgend jaar zijn titel te verdedigen met hetzelfde paard.

Jinthe1

Re: Metworstrennen 2011: 'Niet meer omkijken en gaan!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 07:18

Baal dat ik er niet bij kon zijn! Het was gister inderdaad mooi weer...heb er vaak aan gedacht toen ik gewoon op kantoortje zat...

Annetje

Re: Metworstrennen 2011: 'Niet meer omkijken en gaan!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 09:02

*\o/* Jammer dat er niet bijstaat dat Dick uitkwam voor een vereniging van Sint Anthonis (buurdorp van Boxmeer) namelijk 't Stunnis Perd. Zij hadden een paard gekocht en een ruiter uit Boxmeer geregeld. Het is voor het eerst sinds de jarenlange Metworst-traditie dat een ander dorp zich erin mengt. Sint Anthonis was gisteren hierdoor helemaal in feeststemming.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:35

Ik vond het grandioos :+