Schietpartij tijdens omstreden paardenmarkt in Ierland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Schietpartij tijdens omstreden paardenmarkt in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 07:01

www.horses.nl

Zondag raakten minimaal twee mensen gewond bij een schietpartij tijdens de Smithfield Horse Fair in het Ierse Dublin. De verwondingen van de slachtoffers lijken niet ernstig. Volgens dierenbeschermingsorganisatie SPCA brak er onder de mensen en paarden blinde paniek uit nadat minimaal één schot werd gelost. SPCA-directeur Jimmy Cahill vindt het de hoogste tijd dat de omstreden paardenmarkt voor eens en altijd wordt opgedoekt.

De paardenmarkt kwam in 2008 wereldwijd in het nieuws nadat een elfjarige jongen een geblesseerde pony voor slechts 8 euro op de kop wist te tikken. Zowel de gemeenteraad als de SPCA pleiten al jarenlang voor een verbod op de markt, maar de paardenhandelaren hebben oude marktrechten waardoor ze niet kunnen worden geweerd. “Als gewonde en verwaarloosde paarden onze wetgevers niet motiveren tot actie, dan zou de situatie van vandaag, waarbij kinderen gewond raakten in de chaos en mensen gewond werden afgevoerd naar het ziekenhuis, dat zeker wel moeten doen”, aldus de boze Jimmy Cahill. “De markt vindt plaats zonder vergunning of regels en is totaal ongeschikt voor paarden. De schandalige taferelen van vandaag laten zien dat het ook niet geschikt is voor mensen. Dit moet de definitieve nagel aan de doodskist van dit evenement zijn.”

Cahill

Re: Schietpartij tijdens omstreden paardenmarkt in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 07:35

Haha ik schrok even, tijdens het lezen zag ik mijn naam langs komen....

Tja, Ierland en Engeland hebben zo véél paarden, er gebeuren wel meer dingen dan een verkoop van een geblesseerde pony aan een jongen voor 8euro!!
Maar een markt die nu al zo slecht staan aangeschreven is idd beter om op te doeken.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:19

hmm die markt is inderdaad niet echt diervriendelijk. Of moet ik zeggen, de Ierse (verveelde) jeugd is niet echt leuk met ponys?
Het lijkt wel alsof nederlands scooter volk/jeugd daar pony's 'aftrapt' ... geef ze dan maar scooters :(

http://farm4.static.flickr.com/3032/276 ... b2e2_o.jpg

Afbeelding

Afbeelding

http://www.theequinest.com/images/smith ... ket-19.jpg

http://declanbright.files.wordpress.com ... sefair.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2696/405 ... 0027ef.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2371/217 ... 9fe623.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/03/ ... 34x395.jpg
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-03-11 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, max. 2 foto's per bericht

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:23

Oh ohoh hier draait mn maag echt van om. ;(

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:25

Die foto's zijn wel shocking hoor.
Vooral die van die bonte....
waar zit je dan met je hoofd?

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:26

Van die foto's hierboven viel ik even helemaal stil, gatverdamme! De pony's lijken wel scooters maar dan met vier benen..

En omdat die markt al zo slecht staat aangeschreven mogen ze hem inderdaad maar afschaffen, vreselijk.. :n

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:47

Die foto's zijn schokkend.... Toch vind ik de eenalaatste nog het minst heftig... Afschaffen die handel!!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:52

Het zijn verd*rie wel mooie ponies die ze daar hebben zeg. Een palomino Tinker lijkt die ene wel. En dat schimmeltje wow.
Nu nog een goede ruiter.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:54

inderdaad die foto's zijn erug schokkend!!! ik zelf vind dat paardenmarkten per direct afgeschaft moeten worden! die pony's / paarden / ezels / zebra's die staan de hele dag zonder water of voedsel!!! ik en mijn vriendin gaan altijd naar zo veel mogelijk paardenmarkten toe om de pony's water te geven...... die die pony's / paarden / ezels / zebra's staan dan ook nog eens de hele dag vast! |( |(
ik denk als ik zo pony of paard was op die foto's dat ik dan ging bokken-steigeren-weg galloperen enz.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:02

Wat een SCHOFTEN!!!!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:21

nou die een na laatste vind ik ook wel meevallen..
Maar bah! Opdoeken of regels en toezicht instellen!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:56

Die foto met die bonte is niks aan de hand, dat paard ziet er het beste uit, maar is gefotografeerd toen die net zijn hoofd omhoog schudde. Die eerste is erg! Kijk die hoeven...en hoe mager het arme dier is.
Valt mij op dat het veel tinkers zijn, daar komen ze ook vandaan. Maar hier in Nederland zien de tinkers er een stuk beter uit.... ;(

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:58

Wat gebeurt er als de scooter te duur wordt en de paarden te goedkoop? dit dus een scooter met 4 benen

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:06

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:05

Er was een poosje terug op de tv (Animal Planet) een programma van de SPCA die naar paardenmarkten gingen alles een beetje in de gaten te houden. Was echt erg wat voor'n beelden ik daar zag langs komen..
Paarden die op straat in stortte, slaan, geschop enz.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:29

CK88 schreef:
Die foto met die bonte is niks aan de hand, dat paard ziet er het beste uit, maar is gefotografeerd toen die net zijn hoofd omhoog schudde.

Dat dacht ik eerst ook, maar als je op fotos van die markt zoekt, kom je meerdere fotos van die bonte met die jongen tegen, op verschillende momenten (nu zit ie stil, op een andere neemt ie een slok) en dat ponytje staat de hele tijd maar met zn hoofd zo....

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:31

http://www.flickr.com/photos/29690691@N ... otostream/

kijk maar in die photostream

Zie ook die ene van die veeeelste lange jongen op een kleine pony.
Misschien zien sommige er niet eens zo verkeerd uit, maar ik kan me niet voorstellen dat een dier midden in de stad, wat word gereden door een lompe tiener die totaal geen verantwoording kent (kijk, de mijne kan steigeren etc) het naar zijn zin heeft.

Tuurlijk hebben ze een overschot aan ponys, maar dat is toch nog geen reden om er zo mee om te gaan. En er zitten idd mooie beestjes tussen zeg...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:41

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:48

er staat bij dat dat van een beschoten persoon is.

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:12

Jeetje wat verschrikkelijk voor die paarden en pony's, arme beesten!
Ze moeten die markt echt afschaffen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:13

Toydoll schreef:
http://www.flickr.com/photos/29690691@N ... otostream/

kijk maar in die photostream

Zie ook die ene van die veeeelste lange jongen op een kleine pony.
Misschien zien sommige er niet eens zo verkeerd uit, maar ik kan me niet voorstellen dat een dier midden in de stad, wat word gereden door een lompe tiener die totaal geen verantwoording kent (kijk, de mijne kan steigeren etc) het naar zijn zin heeft.

Tuurlijk hebben ze een overschot aan ponys, maar dat is toch nog geen reden om er zo mee om te gaan. En er zitten idd mooie beestjes tussen zeg...

Hij slaat gewoon met zijn hoofd, doen wel meer paarden die nog willen stilstaan. Vind de andere foto's idd veel erger.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:19

Die jongens zitten steviger dan menig Nederlands dressuurruiter-met-diepe-zit-zadel...

Moge het wel duidelijk zijn dat lang niet alle Ieren of alle mensen die een paard kopen op dit soort markten zo met hun paard omgaan. Ik ben ongeveer een jaar geleden op de betreffende markt geweest: er staan idd veel zieke gammele dieren tussen, maar then again: kijk eens op een Nederlandse markt?

Natuurlijk kan niet wat er nu gebeurd, maar een einde eraan maken is niet zo makkelijk als het lijkt. Net zo goed als dat ze in en om de torens in Ballymun (als je schokkend wil, moet je eens lezen hoe die mensen daar leefden) geen paarden meer mochten houden. Ook toen niemand ze meer zag werden ze er gewoon gehouden, alleen werden ze beter verstopt...
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 08-03-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 07:33

Dit gaat niet alleen in Ierland zo.... ook in Engeland! Zoals ik al zei, er zijn daar zoveel paarden die 'los' lopen of die op een makkelijke manier aan te komen zijn. Handig vervoer middel toch als je geen rooie cent hebt. Het eet alleen gras..... (lijkt er soms niet op dat ze ook gras te eten krijgen)