Een vrouw uit Finland eist de medische gegevens op van een paard dat zij voor 85.000 euro kocht via een vrouw uit Helmond.
De verkoopster zou haar niet hebben verteld dat het beest ziek was. De Helmondse ontkent dat er sprake is van oplichting.
Haar advocaat vermoedt dat de Finse, nu ze het paard beter kent, teleurgesteld is in haar aankoop en via de rechter probeert haar geld terug te krijgen. De rechter in Den Bosch doet over veertien dagen uitspraak in de zaak.
Als je zulke bedragen kan neerleggen voor een paard dan laat je 'm ook van kop tot kont en van binnen en buiten helemaal keuren. Als het paard tijdens aankoop en keuring een ziekte had gehad dan had dat toch wel naar voren gekomen tijdens de keuring?
IKbenEllen
Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-11 07:57
Ik ken een paard waarbij iets fataals niet naar buiten gekomen is bij de keuring, maar wat in ieder geval IEMAND geweten MOET hebben
Ik heb net een paard gekocht en ik heb de dierenarts van tevoren benaderd via de mail.omdat ik er niet bij kon zijn tijdens de keuring heb ik gevraagd of zij mij het keuringsbewijs zelf kon toesturen.zo wist de dierenarts dat het voor mij bedoeld was,waar het paard voor zou worden gebruikt en ik weet zeker dat er niet geknoeid is met de orginele papieren.paard is gelukkig gezond verklaard en zondag komt ze naar mij toe.