De nakeuring van de Haflingerhengsten, maandag in Maren-Kessel, leverde goedkeuring op voor twee hengsten die na de reguliere hengstenkeuring (begin februari) zijn ingevoerd. Daarnaast keurde de herkeuringscommissie in manege Rust Roest Avalanz van de Binnenmaas (v. Arachon) goed op grond van zijn bewegingen.
Goedgekeurd is de driejarige Mister Nice Guy Spring Mead. De hengst is een zoon van Mars uit een Assekur-dochter en werd gepresenteerd door Hans van den Berg uit Arcen. Hij haalde Mister Nice Guy uit Engeland. De 1,56 m metende Starwiek van Stal Groot Prooyen uit Middelburg is vanaf zijn derde levensjaar in België goedgekeurd, waar hij altijd aan kop van zijn rubriek is geplaatst. Hij is interessant gefokt als zoon van Standard uit een Aurach-moeder. Starwiek blijft ook beschikbaar voor de Belgische fokkers.
Dat niet alleen; hij had van die korte manen (hoezo Haflingerbehang?) en ik vond hem ook niet zo denderend door de baan gaan. Avalanz die liep stukken beter!
He bah, 1.56?? Gaan ze niet errúg ver met dat 'groter fokken'?
Ben ik de enige die zich af en toe zorgen maakt om het eens zo mooie haflinger-ras?
suffie
Geplaatst: 04-03-11 09:07
Belangrijke toevoeging vind ik wel dat Avalanz is goedgekeurd met een dekbeperking van maximaal 10 merries in het 1e jaar. Hij kon goed bewegen, dat deed hij in Den Bosch ook al, maar op de stand voorbenen en hoeven kun je een flinke bemerking plaatsen!
Mister Nice Guy is een mooie toegevoegde waarde voor de fokkerij
Dapnik
Geplaatst: 04-03-11 11:12
Jasia schreef:
He bah, 1.56?? Gaan ze niet errúg ver met dat 'groter fokken'?
Ben ik de enige die zich af en toe zorgen maakt om het eens zo mooie haflinger-ras?
Denk niet dat je de enige ben, ik ben blij dat ik een lekkere ouderwetse heb. Met echte haflingerkont!
Ik begrijp even niet zo goed wat het KVTH nu eigenlijk wil? Ik vind haflingers van meer dan 1.50 al best groot. Vroeger was men blij met een haflinger van 1.43. Ik ga voor mooie lange manen maar wel een mooie slanke bouw (niet te luxe en niet te ouderwets), tussenin dus. Ben bang dat het straks bijna rijpaarden worden. Erg jammer!