Manegehouder uit Westerbroek laat zich omkopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Manegehouder uit Westerbroek laat zich omkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 15:54

www.dvhn.nl

Westerbroek Manegehouder Aaldrik Smid (56) uit Westerbroek heeft zich vorig jaar laten omkopen door een man die bij hem op de manege een taakstraf uitvoerde. Het gaat om de hoofdverdachte van de omvangrijke strafzaak waar de rechtbank in Groningen zich de afgelopen dagen over boog.

Smid moet vanwege het gesjoemel met de taakstraf volgende week donderdag voor de rechter verschijnen. Hem is valsheid in geschrifte ten laste gelegd.

Smid 'had te doen' met de 33-jarige Jan B. die vanwege geweldsdelicten door de Reclassering meerdere keren op zijn bedrijf werd gestationeerd voor het uitvoeren van taakstraffen. "Misschien gingen we wel te vriendschappelijk met elkaar om", geeft hij toe. Hij liet zich voor 300 euro omkopen door Jan B. en gaf onterecht werkuren aan de reclassering op.

Smid zegt spijt te hebben. "Heel veel. Dit had nooit mogen gebeuren." De manegehouder houdt er rekening mee straks zelf ergens een taakstraf te moeten uitvoeren.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:57

Pleger van geweldsdelicten en dan taakstraffen op een manege? Hmmm, iemand met een kort lontje en de neiging om gewelddadig te worden zou ik niet bij mijn paard, laat staan bij kinderen willen hebben. Dus degene die beslist heeft deze man daar zijn taakstraf te laten doen, mag zich nog even achter zijn oor krabben.

Van de manegehouder natuurlijk niet zo slim. Als je al over de schreef gaat, zorg dan dat het de moeite is :x

kimmie88

Re: Manegehouder uit Westerbroek laat zich omkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 06:37

Idd beetje rare plek om een taakstraf te laten uitvoeren, zeg.
Ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 07:04

Er zijn wel meer maneges waar ze mensen een taakstraf laten uitvoeren. Ik heb ook wel eens een jongen begeleid die twee mensen in elkaar geslagen had. Toen een paard tot 5 keer toe bij hem uit de stal liep en ik zei dat ie best even de bezem tegen de borst van het paard mocht houden als ie weg wilde lopen (gewoon met de behaarde kant naar voren tegen de boeg aan) Was zijn eerste reactie: "doet dat geen pijn dan, je mag een paard geen zeer doen"
Taakstraffers op een manege kan dus gewoon heel goed uitpakken. Vooral omdat daar altijd wel genoeg fysiek werk te doen is waardoor ze aan het eind van de dag goed moe zijn en dus geen rottigheid meer gaan uithalen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 07:18

Wij hebben echt veel taakstraffers op het asiel gehad, sommige waren superenthousiast sommige wat minder (en kwamen bv niet opdagen), maar ze hadden allemaal 1 ding gemeen: ze konden onwijs goed met dieren omgaan en ik heb er nooit een kunnen betrappen op agressief gedrag zowel niet tegen mensen als dieren op het asiel.

OT: is niet slim van de manegehouder. Maar wie zijn billen brandt...

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 07:24

Ik ken deze beide personen, mijn zusje haar paard staat op deze manege. Laat ik vooropstellen dat degene waar het om gaat geen enkel gevaar is voor de paarden en kinderen die er rondlopen. Maar wel een apart verhaal, hier wist ik ook niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:55

Ik vind het eigenlijk best wel raar dat hij zo met zijn naam hier staat. :o
Heb daar een jaar stage gelopen, paard ook mee gebracht en is een lieve en rustige man.
Hij heeft wel wat problemen (waar ik niet over uit zal wijden), maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat hij dit niet met verkeerde bedoelingen heeft gedaan. :n

Ik kijk er wel van op, aangezien hij wel iemand kan gebruiken voor het onderhoud.