Strao Noordwelle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joolanda

Strao Noordwelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 07:40

http://www.pzc.nl/regio/schouwen-duiveland/8228496/Nat-maar-druk-straofeest-in-Noordwelle.ece

'We hebben een primeur. Dit is het eerste straofeest waarbij de paarden gewassen zijn voordat ze de benen op het strand wassen in zeewater', grapte spreekstalmeester Rens Vermeer zaterdag tijdens het straofeest in Noordwelle.

De 150 deelnemers lieten zich door de regfen niet werhouden om de traditionele strandrit te maken. Ook het publiek trotseerde de elementen om de lange ruiterstoet het dorp binnen te zien trekken. Aan het straofeest - het tweede van zes op Schouwen-Duiveland - deden 150 ruiters mee. Onder de 150 paarden bevonden zich 105 Zeeuwse trekpaarden

PussInBoots

Re: Strao Noordwelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 07:55

Indrukwekkend gezicht! Maar wat een negatieve reacties, alsof het om de OS gaat daar..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:43

PussInBoots schreef:
Indrukwekkend gezicht! Maar wat een negatieve reacties, alsof het om de OS gaat daar..

Dat klopt, voor een grote groep hier vandaan is het het carnaval van brabant, met heel hun ziel en zaligheid die erin zit, dus de lontjes zijn dan kort.....
Maar dit soort opmerkingen kunnen gewoon niet, iedereen komt voor zijn lol en het wordt georganiseerd door vrijwilligers, om dan zo vreemd te reageren op evt juryleden, komt niet leuk over.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:41

Ik zeg: ga zélf maar eens een hele dag in de stromende regen paarden staan jureren! Top gedaan hoor heren! _/-\o_
Kom op zeg, het gaat toch niet om de prijzen die je misschien kunt winnen? Ik was mega trots op mijn paard; ze deed het toch maar mooi in dat piiieeep-weer, en ben zelfs, ivm de kou en geen droge kleren bij, vóor de prijsuitreking naar huis gegaan. Ik rijd mee voor de rit en de gezelligheid, en niet voor de prijzen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:53

Zo is dat, ik ga aankomende Zaterdag niet eens versieren, zal mijn dochter met haar leen shet wel wat pimpen, maar minimaal en het moet vooral snel erin zitten......
Het allerbelangrijkste is gewoon, dat het veilig gaat, geen ongelukken, geen gerace, daar is het niet voor en een hoop lol, met ook graag nog een zonnetje om het af te maken!