Boos, maar ook verdrietig zijn de vrijwilligers van de Stichting Paardrijden voor Gehandicapten IJsselmuiden.
In de nacht van donderdag op vrijdag braken onbekenden voor de tweede keer binnen drie maanden in bij de manege waar gehandicapten onder andere op huifbedden kunnen paardrijden. Met een breekijzer kwamen de ongenode gasten binnen. "Je snapt niet dat iemand dat kan doen bij een stichting die zich inzet voor gehandicapten", zegt secretaris Betty Bartels. Vooralsnog mist de stichting geen eigendommen, maar zijn alleen diverse deuren en kozijnen beschadigd. "Ik denk dat ze gewoon op zoek waren naar geld. Maar dat ligt hier bewust niet", veronderstelt Bartels.
Op 10 december vorig jaar was het ook al raak bij de manege. Op bijna dezelfde wijze braken onverlaten toen in via een roldeur, waardoor busjes voor gehandicaptenvervoer naar binnen kunnen rijden. Toen werd ook de bovenverdieping doorzocht waar bij diverse ruimtes de deur werd geforceerd. "Maar die staan leeg. Volgens mij zijn het hele domme inbrekers, want dat is gewoon door het raam te zien. En toch breken ze de boel open", zegt Bartels verbolgen. "Het is zo gewoon zo zonde. Je hebt er alleen maar een hoop gedoe mee waar je niets aan hebt." De inbraak in december leverde de club, die gerund wordt door zo'n negentig vrijwilligers een schadepost op van ongeveer 4500 euro.
"Deuren en kozijnen waren ontzet, sloten kapot. Die hebben we moeten vervangen. We waren zelfs nog bezig met de laatste sloten op de bovenverdieping. Daar hebben we bewust mee gewacht omdat dat de minste urgentie had." Nog een financiële strop is allerminst welkom. "We zijn net aan het sparen voor de Landdag, een evenement dat we op 18 juni houden in Genemuiden. Onze stichting moet het hebben van gaven en giften. Je kunt je dus voorstellen dat zo'n schadepost een behoorlijke impact heeft."
gooi een rotweiler neer dat hielp bij mij ook baddy gaf ze een mooi en warm welcome erg vriendelijk van baddy anders waren ze zo alleen geweest.maar heeft de politie ze doen ze er niets mee hoor
Jeetje, alweer!!! Kan het echt niet bevatten dat er mensen zijn die zoiets kunnen doen!!
eridinges
Geplaatst: 26-02-11 17:39
Misschien een waakhond nemen? Echt bizar dat mensen tegenwoordig niet meer van andermans spullen af kunnen blijven!
brendarianne
Geplaatst: 26-02-11 17:40
even wat stroom erop zetten komen ze ook niet meer naar binnen en wel genoeg volt !!!!
XNeLLeKe
Geplaatst: 26-02-11 17:43
Stelletje sukkeltjes die inbrekers
LexLester
Geplaatst: 26-02-11 19:24
ik werk zelf op zo een vereniging dit is echt zo ziellig !! het is al vaak moeilijk rondkomen en dan ook nog is dit erbij
franka75
Geplaatst: 26-02-11 19:32
jeetje hier hebben we ook zon manege waar ik al jaren kom maar kan me niet herrinneren dat dat daar al vaak gebeurd is , gelukkig niet. laten we het zo houden , klopt af.
hufters, je moet sowieso van andersmans spullen afblijven
maar dat je je gewin bij zo'n manege moet halen is echt te triest voor woorden.
kltzkkn zonder hart
arvistables
Geplaatst: 26-02-11 21:52
wat moet je als inbreker ontzettend zielig in elkaar steken om er lol van te hebben de boel kapot te maken bij mensen die dit soort tegenslagen niet kunnen verwerken. echt absurd
misschien is er een zelfstandige ondernemer in de buurt bij jullie die bereid is een schenking te doen mbt inbraakpreventie zou eens een balletje op gooien, je weet maar nooit.
sterkte in ieder geval
aditi
Geplaatst: 27-02-11 08:52
hopelijk komt alles goed!! en hebben ze nu begrepen dat er niksn valt te stelen.
misschien zou het ee idee zijn om honden in de manege te laten los lopen?
ShetSelty
Geplaatst: 27-02-11 11:50
dat doe je toch niet die mensen die dat deden zijn echt gek! hoopelijk vinden ze de daders snel
Zoolgangster
Geplaatst: 27-02-11 17:36
Jaren terug werd er ook al ingebroken in zulke manéges. Die dieven hebben totaal geen benul van het leed of zijn totaal ongevoelig voor het leed van mensen voor wie normaal functioneren al niet is weggelegd, en dan wordt het uitstapje van de week van die mensen ook nog eens onmogelijk gemaakt.