Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
momo_lover schreef:Juliette86 -> sommige paarden kunnen niet met andere. Mijn merrie heeft ook meer dan 3 maanden afgezonderd gestaan vanwege een wond. Ze kon nog wel de andere zien en zelfs neuzen over de draad. Is dat dat zo verkeerd?
Juliette86 schreef:momo_lover schreef:Juliette86 -> sommige paarden kunnen niet met andere. Mijn merrie heeft ook meer dan 3 maanden afgezonderd gestaan vanwege een wond. Ze kon nog wel de andere zien en zelfs neuzen over de draad. Is dat dat zo verkeerd?
Maar dat is een tijdelijke situatie. Je moet altijd uit kunnen gaan van structureel gezelschap. En als we allemaal onze paarden sociaal houden dan zijn er starks geen paarden meer die niet samen kunnen staan en gaat dat excuus alleen nog maar op voor sommige (dek)hengsten. Immers alle paarden zijn dan sociaal opgegroeid en vertonen dus geen gedragsstoornissen ten opzichte van soortgenoten.
Wietsje92 schreef:Alleen een ruiterbewijs vind ik dan weer wel wat overdreven, stel dan een minimale leeftijd in voordat je alleen met je paard de weg op mag ofzo.