De Belgische hippische federatie heeft Eric Smiley donderdag gepresenteerd als de bondscoach voor de eventingploeg. Die kwalificeerde zich vorig jaar bij de WK in Kentucky voor de Olympische Spelen door zesde te worden. De 59-jarige Ier moet ervoor zorgen dat de Belgische allrounders ook in Londen goed presteren. Smiley deed als olympisch militaryruiter ervaring op in Barcelona (1992) en Atlanta (1996).
Karin Donckers, vierde vorig jaar op de Wereldruiterspelen, is de aanvoerster van de Belgische equipe. Nederland was daar niet met een ploeg aanwezig. Raf Kooremans, die een dubbele nationaliteit heeft en enkele jaren geleden voor Oranje koos, had zijn hoop daar juist op gevestigd. Alleen Tim Lips kwalificeerde zich voor het WK.
haha, ik lees de titel en denk 'nou nou, dat is wel erg overdreven om een smiley te maken voor de nieuwe bondscoach!' Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
haha, ik lees de titel en denk 'nou nou, dat is wel erg overdreven om een smiley te maken voor de nieuwe bondscoach!' Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.