Harry de Ruyter en Ad Aarts nieuwe bondscoaches mennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Harry de Ruyter en Ad Aarts nieuwe bondscoaches mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:54

www.knhs.nl

De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) heeft vierspanrijder Harry de Ruyter en assistent bondscoach Ad Aarts aangesteld als nieuwe bondscoaches mennen. De Ruyter en Aarts volgen Tjeerd Velstra op. Harry de Ruyter is eindverantwoordelijk voor de discipline mennen en neemt de twee-en vierspan paarden onder zijn hoede. Ad Aarts wordt verantwoordelijk voor de ponycombinaties en de enkelspan paarden. Aan de portefeuille van Aarts wordt tevens het mennen aangepast sporten toegevoegd waarmee hij Henk van Amerongen opvolgt.

De 61-jarige Harry de Ruyter is eigenaar van een fok- en opfokstal van paarden. De zelfstandig ondernemer traint sinds 1989 menpaarden en is trainer en begeleider van diverse ambitieuze jonge menners in binnen-en buitenland. De Ruyter maakte diverse keren deel uit van het succesvolle Nederlandse vierspanteam op Wereldkampioenschappen. In 1992 en 1994 droeg De Ruyter bij aan het team brons. Op de Wereldruiterspelen in Rome 1998 won De Ruyter goud met het Nederlandse team. Individueel won De Ruyter onder andere de internationale vierspanwedstrijden in Windsor, Beekbergen, Deurne en Saumur.

De 51-jarige Ad Aarts werd in april 2009 aangesteld als assistent bondscoach mennen. Van 1988 tot en met 2000 maakte Aarts deel uit van het Nederlandse team dat op de Wereldkampioenschappen twee maal brons (1992 en 1994) en twee maal zilver (1990 en 2000) veroverde. Op het WK in Apeldoorn in 1988 leverde hij met zijn individuele achtste plaats een wezenlijke bijdrage aan het teamgoud voor Nederland.
Ad Aarts is werkzaam als instructeur aan de Nederlandse Hippische Beroepsopleiding in Deurne en runt samen met zijn vrouw Ingrid een trainingsstal.

Dit seizoen ligt de nadruk van De Ruyter en Aarts op de tweespan paarden en de ponycombinaties. In augustus wordt het Wereldkampioenschap voor tweespan paarden verreden in het Franse Conty. Eind september is het Sloveense Lipica gastheer van het Wereldkampioenschap voor enkel-, twee- en vierspan pony’s.

Het contract van Harry de Ruyter en Ad Aarts loopt tot en met eind 2012.
De KNHS is Tjeerd Velstra en Henk van Amerongen dankbaar voor hun enorme inzet voor de mensport in de afgelopen jaren.

marrianne

Re: Harry de Ruyter en Ad Aarts nieuwe bondscoaches mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:56

mijn voorspelling is uitgekomen.

beide heren, gefeliciteerd met deze eervolle taak!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:59

Verrassende keus door te gaan mennen met zo'n mooie achternaam! :=

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:01

Yeah Harry en Ad succes!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 07:24

Mooi :D denk dat we daar meer aan hebben dan aan tjeerd :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:20

cheyentic schreef:

Wat een akelige opmerking. bah, Tjeerd is door dit soort akelige sneren idd opgestapt..
Naarste job die er is je doet het nooit goed..maar wat heeft deze man veel bereikt in de afgelopen jaren veel gouden en zilveren medaiiles
Zelfs Dhr Chardon had hele goede woorden voor wat deze man gedaan heeft voor de sport..
Maar ja het is altijd fijn om even een trap na te geven aan mensen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:32

cheyentic schreef:

dan vraag ik me af waar jij dit op gebaseerd hebt, ben je alle succes van het nederlandse aangespannen team even vergeten of :?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:08

@ echwel stel je niet zo aan, zo overdreven bedoelde ik het nou ook weer niet hoor, je kunt ook overdrijven. Heb er al verschillende meegemaakt en ik denk gewoon dat we aan harry meer hebben..

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:08

marrianne schreef:
cheyentic schreef:

dan vraag ik me af waar jij dit op gebaseerd hebt, ben je alle succes van het nederlandse aangespannen team even vergeten of :?

nee hoor dat weet ik heel goed, maar dat is niet per see te danken aan de coach mss hebben we ook wel gewoon zeer goede rijden :+

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:15

Respect voor Tjeerd Veltstra, Hoge Bomen vangen veel Wind .

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:44

Vind het heel bijzonder.
HArry rijdt leuk mee, hoe kan hij zichzelf uitzenden naar bijv Aken?