Philippe Le Jeune krijgt de Trofee voor Sportverdienste

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Philippe Le Jeune krijgt de Trofee voor Sportverdienste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:13

www.demorgen.be

Jumpingruiter Philippe Le Jeune heeft in het stadhuis van Brussel uit handen van prins Filip de 82e Nationale Trofee voor Sportverdienste gekregen. De 50-jarige Brusselaar werd afgelopen november gekozen als laureaat wegens zijn wereldtitel, een maand eerder behaald op de Wereldruiterspelen met zijn paard Vigo d'Arsouilles.

Op de ceremonie was ook Jacques Rogge aanwezig, voorzitter van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en tevens lid van de jury, die voorgezeten werd door Freddy Thielemans, de burgemeester van Brussel, en voorts bestond uit ex-laureaten en Belgische sportpersonaliteiten.

Le Jeune maakte op de Wereldruiterspelen in het Amerikaanse Lexington ook nog deel uit van het Belgische team, dat brons behaalde in de landencompetitie.

"Deze prijs is voor mij de kers op de taart", aldus een ontroerde Le Jeune. "Ik word binnenkort 51, maar ik blijf genieten van het werk met de paarden en mijn entourage. Mijn wereldtitel in Lexington zal voor altijd in mijn geheugen gegrift staan als het mooiste moment van mijn carrière", verklaarde de ruiter aan de aanwezigen.

Le Jeune wil nu vooral sterk presteren op de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Toch heeft hij ook voor dit jaar al een doelstelling. "We hebben onlangs samen met de ploegchef de ambities bepaald. Grootste prioriteit wordt het behoud in de Super League, waar we eind 2010 naar promoveerden", vertelt Le Jeune.

Ook het programma voor succespaard Vigo staat al vast:"De komende twee manden zal Vigo zich concentreren op het fokprogramma. Hij zal voorlopig geen wedstrijden moeten springen. Vanuit de VS en Japan is er veel vraag naar zijn zaad. Om de twee dagen moet hij een staal leveren en dat is erg vermoeiend voor een paard, zelfs vermoeiender dan een jumpingwedstrijd. We zullen het dus slim moeten spelen om hem op het juiste moment fris te krijgen voor competitie", besluit de ruiter.

De Nationale Trofee voor Sportverdienste is een jaarlijkse Belgische onderscheiding die sinds 1928 uitgereikt wordt aan een bijzonder verdienstelijke sporter of sportploeg. De Trofee kan maar één keer in een carrière behaald worden. Op de erelijst van de Trofee volgt Le Jeune wielrenner Philippe Gilbert op.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:04

SUPER *\o/*

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:40

vond dat hij er erg onwennig bij stond. Glunderend wel maar niet echt op zijn gemak zo. Hij is er duidelijk nog niet aan gewend om al die aandacht te krijgen. :D

Aria_zz

Re: Philippe Le Jeune krijgt de Trofee voor Sportverdienste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:39

A fijn, dat verdient hij wel. En Vigo krijgt kindjes, dat is wel tof. Hij zal hard zijn best moeten doen.

UMayDream

Re: Philippe Le Jeune krijgt de Trofee voor Sportverdienste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:42

Wauw wat leuk voor hem zeg :D Gefeliciteerd *\o/* !!

hoefijzer009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:53

yes mijn lievelings ruiter dit is mege goed echt wow zeg ! :wow: :wow:

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:01

Eindelijk het respect dat hij verdiend :)

En Vigo heeft al kindjes hoor, maar ik denk dat er een hele hoop bij gaan komen ;)

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:50

Mijn broer heet Lejeune van de achternaam:P lijkt er wel op, grappig