Bekveld's Dave algemeen dagkampioen tijdens Welsh keuring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bekveld's Dave algemeen dagkampioen tijdens Welsh keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 07:55

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl / http://www.nwpcs.nl

Afbeelding
Bekveld's Dave.
foto: http://www.jw-fotografie.nl

Nadat gisteren uit de verschillende Welsh-secties een sectiekampioen was aangewezen, sloot de Welsh hengstenkeuring in Ermelo af met het algemeen dagkampioenschap. De vijfjarige Welsh B-hengst Bekveld's Dave werd in optimale conditie voorgesteld door zijn eigenaar Marcel Janssen en draafde naar de titel. Dave is een zoon van de elitehengst en oud-kampioen Breeton Dai (foto). Reserve-kampioen werd de vierjarige Welsh A-hengst Roetsenest's Santa Fé (v. Springbourne Glide) die vorig jaar als nieuw goedgekeurde hengst ook al sectiekampioen en reserve-dagkampioen werd.

Kampioen van de sectie NWR werd Heitrak's Marvin (v, De Goede Ree Now Or Never), de algemeen dagkampioen van vorig jaar. De beste Welsh Partbred-hengst was David van den Hout (v. FS Champion de Luxe). Cobmels Synod Haf (v. Fronarth Lucky Strike) werd sectie C-kampioen.

Klik hier voor het hele artikel.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:46

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:12

Hele terechte winnaar! Liet zich op het moment dat de beslissing viel het beste zien :D En daar gaat het om. Marvin liet zich tijdens de ereronde beter zien. Maar vaak gebeurd bij veel paarden/pony's, de spanning eraf bij de ereronde en ze laten zich wel zien :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:22

leuk, ik was bij de night of the stallions en heb een leuke halfbroer gezien van mijn pony. (dat meisje wat haar kur reed) dus mijn avond was helemaal goed haha

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:52

0152141488 schreef:
snap het niet......

welk deel niet?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:54

LdJ schreef:
Hele terechte winnaar! Liet zich op het moment dat de beslissing viel het beste zien :D En daar gaat het om. Marvin liet zich tijdens de ereronde beter zien. Maar vaak gebeurd bij veel paarden/pony's, de spanning eraf bij de ereronde en ze laten zich wel zien :)

Eens!

Vwb Marvin, die liet zich pas zien toen er van voorbrenger werd gewisseld. Vond ik erg jammer, daardoor is hij niet eerder tot zijn recht gekomen.

Maar goed, volgend jaar weer nieuwe kansen...

Beoordeeld naar aanleiding van wat de hengsten op het moment an sich lieten zien, was Dave inderdaad de terechte winnaar...

Annebu

Re: Bekveld's Dave algemeen dagkampioen tijdens Welsh keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:26

Wat een knapperd!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:32

Zo, wat een lekker ding zeg! :D

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:18

hij is nog vrijgezel ;) :D

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:22

mimeslosydy schreef:
leuk, ik was bij de night of the stallions en heb een leuke halfbroer gezien van mijn pony. (dat meisje wat haar kur reed) dus mijn avond was helemaal goed haha

Ik was daar ook! Was mooi he! :j

Melis20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:31

Was weer een super dag...

Noor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:04

Wat een leukerd!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:31

Wat een stoer dier zeg, mooie uitstraling en correct ook. Zeker terecht als je het mij vraagt. :j Ze blijven leuk hoor, die welshjes :))

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:40

Ik heb er echt hele leuke Welshen bij zien lopen, maar wat ons opvalt gaan de hengsten van "grote" fokkers door. Er komt bijna nooit een nieuwe, onbekende tussen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:02

marjanw schreef:
Ik heb er echt hele leuke Welshen bij zien lopen, maar wat ons opvalt gaan de hengsten van "grote" fokkers door. Er komt bijna nooit een nieuwe, onbekende tussen.

de nieuwe fokkers zullen nog wel niet weten wat kwaliteit is of waaraan een toekomstige dekhengst moet voldoen.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:34

een hengst met het bloed knodishall geraint x springbourne glide? geen kwaliteit? ik vond hem er anders SUPER bij lopen!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:08

marjanw schreef:
een hengst met het bloed knodishall geraint x springbourne glide? geen kwaliteit? ik vond hem er anders SUPER bij lopen!

afstamming is natuurlijk wel heel belangrijk maar de hengst moet er zelf natuurlijk wel een beetje op lijken. Papier is niet altijd zalig makend alis het wel heel belangrijk voor een hengst. En de hengst die jij bedoeld miste toch wel de rasuitstraling en kwam in beweging echt te kort.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:12

Heb je hem niet gezien dan? Ik weet zeker dat als een "grote" fokker hem had mee genomen hij er wel door was geweest.
Laatst bijgewerkt door marjanw op 14-02-11 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:13

Ras uitstraling had hij zeker wel!!!Kun je na 2 rondjes draven zeggen dat ze wat te kort komen?Misschien is 2 rondjes idd te kort!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:48

marjanw schreef:
Ras uitstraling had hij zeker wel!!!Kun je na 2 rondjes draven zeggen dat ze wat te kort komen?Misschien is 2 rondjes idd te kort!

heb hem zeker wel gezien ja. Had hem van te voren wel getipt. In werkelijkheid viel hij mij tegen. Tja, in 2 rondjes moeten ze het laten zien. Maar dat is al jaren zo. Zo is het systeem nu eenmaal. Is bij elk ras zo op de hengstenkeuring. Maar tegenwoordig heb je gelukkig de kans om hem als basisboekhengst (mits hij veterinair in orde is) te gebruiken. Hengst was wel in een mooie conditie.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:01

Allereerst gefeliciteerd aan alle eigenaren en fokkers van de nieuwe goedgekeurde (en aangewezen) hengsten. Er zat weer heel wat moois tussen. Ik denk dat de Algemeen Dagkampioen zeker verdiend was, prachtige pony, veel uitstraling en een echte hengst. Van mij had de A ook Kampioen mogen worden. Die is ook prachtig en kan bewegen als een tierelier.

Ben twee dagen geweest en we hebben twee dagen genoten. Supergezellige sfeer en prachtige pony's. Ik snapte niet alles wat de jury deed, maar gelukkig hoef ik niet te jureren dus.... petje af voor iedereen.

Ook de Night of the Stallions was heel leuk. Fijn al die 'oude knakkers' nog eens te zien. Het zijn toch de pony's die belangrijk voor al onze pony's zijn (geweest).

VOLGEND JAAR WEER!