Aalderink werkt aan alternatief van Achterhoekse Paardedagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aalderink werkt aan alternatief van Achterhoekse Paardedagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 09:29

www.destentor.nl

Burgemeester Henk Aalderink van Bronckhorst wil de paardenevenementen in de gemeente Bronckhorst zoveel mogelijk samenvoegen om zo een alternatief te krijgen voor de Achterhoekse Paardedagen (APD) die 11 januari failliet ging.
Een van die evenementen is volgens Aalderink de Bronckhorster Paardenmeerdaagse die dit jaar voor de derde keer wordt gehouden op vrijdag 27 tot en met zondag 29 mei. Aalderink: "Zo hebben we in augustus een koetsentocht in Vorden, zijn er zes paardenmarkten op diverse plaatsen in de gemeente en is er op de Hietmaat in Hengelo de driedaagse waarop door ruiters en menners Bronckhorst wordt doorkruist. De kunst is al dit soort evenementen samenvoegen tot iets dat een vervolg op de APD moet worden. Maar de meerdaagse is geen APD."

Op uitnodiging van Aalderink kwamen afgevaardigden van de hippische verenigingen in Bronckhorst vorige week maandagavond bij elkaar op het gemeentehuis.

De Bronckhorster Paardenmeerdaagse wordt georganiseerd door de menverenigingen in Vorden, Hengelo en Zelhem. De routes lopen grotendeels over onverharde wegen.

De start is elke dag tussen 11 en 12.30 uur. De afstanden zijn dertig kilometer per dag. Start en finish zijn op de Hietmaat.

Achterom

Re: Aalderink werkt aan alternatief van Achterhoekse Paardedagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:33

Goed initiatief. En vergeet dan ook niet alle concoursen die sowieso nog worden gehouden door de lokale ponyclubs en rijverenigingen... dat zijn er ook nog heel wat!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:12

Ik hoorde dat er een kleine APD kwam, maar dan in Dinxperloo..

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:12

Wendy schreef:
Goed initiatief. En vergeet dan ook niet alle concoursen die sowieso nog worden gehouden door de lokale ponyclubs en rijverenigingen... dat zijn er ook nog heel wat!

en dan heb je geen kleine concoursen meer, wat soms nogal van pas kan komen met jonge paarden..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:19

ginouque schreef:
en dan heb je geen kleine concoursen meer, wat soms nogal van pas kan komen met jonge paarden..

Denk je dat het haalbaar is dan om én kleine concoursen te behouden én een dergelijk groot evenement te organiseren/financieren? Ik denk eerlijk gezegd dat met het falissement van de APD die vraag eigenlijk al wel is beantwoord...

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:22

Dinxperlo heeft wel de datum (met pinksteren) aangevraagd bij de KNHS om dit jaar concours te halen, maar of het een kleine ADP moet worden weet ik niet, denk niet dat de menners er terecht kunnen. Tevens in dat weekend is ook Outdoor Gelderland, dat zijn dan wel 2 grote concoursen in 1 weekend vrij dicht bij elkaar in de buurt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:47

Poney schreef:
Dinxperlo heeft wel de datum (met pinksteren) aangevraagd bij de KNHS om dit jaar concours te halen, maar of het een kleine ADP moet worden weet ik niet, denk niet dat de menners er terecht kunnen. Tevens in dat weekend is ook Outdoor Gelderland, dat zijn dan wel 2 grote concoursen in 1 weekend vrij dicht bij elkaar in de buurt.

Dinxperlo heeft helemaal geen bijdrage geleverd aan de APD. Het zijn voornamelijke RV en PC Zelhem. En dan de menvereningen rondom Zelhem. Dinxperlo niet :)

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:07

eenitraM schreef:
Poney schreef:

Dinxperlo heeft helemaal geen bijdrage geleverd aan de APD. Het zijn voornamelijke RV en PC Zelhem. En dan de menvereningen rondom Zelhem. Dinxperlo niet :)

Ik denk dat wij elkaar niet helemaal begrijpen, Dinxperlo heeft inderdaad niets met ADP maken en heen bijdrage geleverd.
Ik reageerde op de opmerking dat Dinxperlo Adp zou worden, maar dat is natuurlijk niet waar maar concours Dinxperlo gaat op de datum van Adp zitten, maar heeft verder niets met Adp te maken :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:17

Nee okee. Ik maakte dat uit jou bericht op. Sorry :)

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:38

Ok snappen we elkaar weer, en hopelijk de rest ook :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:50

Een beetje een warrig bericht.
Vorige week stond in de Gelderlander een veel beter artikel.

Vorige week zijn inderdaad de meeste hippische verenigingen uit Bronckhorst bij elkaar geweest om eens te inventariseren of er verenigingen zijn die mogelijkheden zien om een nieuw paardenevenement op te starten.
In welke vorm dit mogelijk gaat gebeuren staat nog geheel open net als de naam van het evenement en de datum.
Een vervolggesprek zal binnenkort plaats vinden.

Voor de geen die met de Bronckhorsterpaardenmeerdaagse mee willen rijden:
http://bronckhorsterpaardenmeerdaagse.nl/