Bestuur wil Indoor Meppel opnieuw tot leven roepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bestuur wil Indoor Meppel opnieuw tot leven roepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 18:23

www.dehoefslag.nl

Hoewel Indoor Meppel drie jaar geleden tot zijn einde kwam, leeft het nu weer voort. Na 45 jaar kwam er in 2008 een einde aan het Internationale Indoor Concours Hippique van Meppel, wat al die jaren plaatsvond in de voor de hippische sport unieke Markthallen van Meppel. Door de voorgenomen sloop van die hallen verloor het concours zijn locatie. Indoor Meppel vond zijn oorsprong in de handel van paarden.

Om de traditie van het handelsconcours in ere te houden heeft het bestuur van Indoor Meppel voor de regio Zuid-West Drenthe een competitie uitgeschreven voor drie-, vier en vijfjarige springpaarden. Deze wedstrijden zullen tussen 23 april en 1 juli worden verreden op de concoursen in respectievelijk Staphorst, Ruinerwold, De Wijk en Zuidwolde. De finales worden verreden tijdens het concours hippique van de landelijke rijvereniging Meppel. Indoor Meppel heeft nog geen alternatieve huisvesting.

Koekje_

Re: Bestuur wil Indoor Meppel opnieuw tot leven roepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:28

Allemaal leuk een aardig, maar zonder de markthallen is het geen Indoor Meppel -O- Die hal was zo uniek en bepaalde echt de sfeer!

Jammer dat de gemeente zn woord niet houdt. 3 jaar geleden zou de laatste keer zijn dat indoor Meppel plaats vond omdat de markthallen tegen we vlakte zouden gaan. Ze staan er nog steeds!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:46

Dat ben ik eigenlijk met je eens. Weet iemand wat voor competitie dat precies is die ze nu gaan uitschrijven dan?

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:48

jori_X schreef:
Allemaal leuk een aardig, maar zonder de markthallen is het geen Indoor Meppel -O- Die hal was zo uniek en bepaalde echt de sfeer!

Jammer dat de gemeente zn woord niet houdt. 3 jaar geleden zou de laatste keer zijn dat indoor Meppel plaats vond omdat de markthallen tegen we vlakte zouden gaan. Ze staan er nog steeds!

Ja inderdaad. :j Had zeker nog wel een jaar door kunnen gaan...

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:20

Vraag ik me af... Zo goed zijn de markthallen niet meer! Begreep inmiddels veel lekkages en andere mankementen.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:00

Toch hadden de hallen iets heeel aparts. Mijn vader heeft er nog een paar jaar de parcoursen gebouwd. En ik heb er nog jaren groom gespeeld.
Geen hal had zoveel lichtjes aan het plafond , en dan die palen die in de piste stonden. Ik heb er een paar paarden en ruiters tegenop zien gaan.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:03

jori_X schreef:

& dat is precies hoe het is.
echt heel jammer.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:07

Meppel had inderdaad altijd iets heel speciaals. Inderdaad de sfeer en entourage ofzo.

Jammer dat er dan niks anders mogelijk is, alhoewel ik wel denk dat Meppel nooit meer Meppel zal zijn zonder de markthallen...

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:11

Oei, ik heb ook vaak dingen mis zien gaan met die pilaren! Die waren erg griezelig.... Dak was ook altijd vrij laag.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 02:42

in door meppel, daaar heb ik zo'n gafe tijd gehad met de meiden van de paardenhouderij en paardensport
leuk als het weer terug zou komen maar dat had wel in de markthallen gemoeten:)
ook al was het niet de beste plek voor een paardenevenement het had al tijd wel iets

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:45

jori_X schreef:

Helemaal mee eens Jori!

Jammer dat de competitie zo 'vroeg' al begint, weet niet of ik mijn 4 jarige dan al wedstrijdklaar heb. Anderzijds, ik wilde 1 mei voor het eerst het parcours in, dat zou ook wel een weekje vooruit geschoven kunnen worden. Even afwachten wat die van mij gaat doen, anders lijkt het me erg leuk om daaraan mee te doen.