Het bestuur van de Sectorraad Paarden (SRP) heeft vanaf woensdag 9 februari een nieuwe voorzitter in de persoon van Piet Jansen. Het bestuur benoemde in juli een vertrouwenscommissie uit haar midden om op zoek te gaan naar een nieuwe voorzitter. Het bestuur stemde unaniem in met de benoeming van Jansen als nieuwe voorzitter van de SRP.
Theo Ploegmakers namens de vertrouwensommissie: “We zijn zeer verheugd dat wij Piet Jansen aan het bestuur konden voordragen als kandidaat voor het voorzitterschap. De voorzitter van de SRP heeft een veelomvattend takenpakket en met de politieke druk op het welzijnsdossier ligt er een geweldige uitdaging te wachten.”
“Piet Jansen is op dit moment nog gedeputeerde landelijk gebied, landbouw en water van de Provincie Overijssel. Een functie die hij na ruim 9 jaar neerlegt na de komende verkiezingen voor de Provinciale Staten in maart a.s. om daarna een nieuwe uitdaging op te pakken. Verder heeft hij veel ervaring in diverse bestuurlijke en politieke gremia” aldus Ploegmakers.
Jansen is verheugd met zijn benoeming. “Voor de SRP liggen de komende jaren veel uitdagingen in het verschiet. Ik ben blij met de unanieme benoeming door het bestuur en ik ga me de komende tijd verder verdiepen in de dossiers waar de SRP mee bezig is.” Jansen volgt Johan Lokhorst op die eind 2010 zijn functie als voorzitter van de SRP neerlegde na 7 jaar. Het bestuur van de SRP is Johan Lokhorst zeer erkentelijk voor de rol die hij de afgelopen jaren heeft vervuld voor de SRP en wenst zijn opvolger Piet Jansen veel succes.
Niet onbelangrijk: dhr. Jansen is al sinds jaar en dag lid van het CDA.
juliomariner
Geplaatst: 09-02-11 19:40
Siesz52 schreef:
Niet onbelangrijk: dhr. Jansen is al sinds jaar en dag lid van het CDA.
Ik zit niet zo in de politiek dus graag uitleg
ponies
Geplaatst: 09-02-11 21:03
Bleker is ook CDA zoals alle voorgangers op voorheen LNV en CDA munt nu eenmaal niet uit op het gebied van dierwelzijn en kijkt vooral naar het economisch belang van een dier. Al moet ik zeggen dat Bleker mij nog niet echt tegenvalt tov zijn vele voorgangers.
Wat heeft die nieuwe meneer eigenlijk met paarden dat hij deze belangrijke post heeft mogen overnemen of is hij vooral een handig politicus nu de SRP het vuur aan de schenen voelt.
Ik vrees inderdaad, net als bokker "ponies," dat met een gelauwerde, door-en-door CDA-man als voorzitter van de Sectorraad Paarden, het paardenwelzijn niet echt de eerste prioriteit zal zijn. Het CDA heeft niet bepaald een goede reputatie op het gebied van dierenwelzijn.
juliomariner
Geplaatst: 11-02-11 15:35
Maar ze zijn wel reeeler dan de partij voor de dieren!
Siesz52
Geplaatst: 14-02-11 16:16
juliomariner schreef:
Maar ze zijn wel reeeler dan de partij voor de dieren!