De Rothschild ontkracht geruchten rond Lamm de Fétan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De Rothschild ontkracht geruchten rond Lamm de Fétan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 19:49

http://www.dehoefslag.nl

De puissant rijke Fransman Edouard de Rothschild heeft via een opvallend persbericht een verklaring afgegeven voor de reden dat hij Lamm de Fétan (Fergar Mail x Le Tot de Semilly) nog niet op wedstrijd heeft uitgebracht. Volgens De Rothschild, die de tophengst voor een gigantisch bedrag afgelopen zomer aankocht, loopt Lamm van tijd tot tijd niet helemaal rad. Uit afgenomen gewrichtsvloeistof uit de kogel blijkt het om een chronisch euvel te gaan. 'Hij zal pas opnieuw in de ring verschijnen wanneer zijn toestand gestabiliseerd is. Ik hoop op de aankomende zomer. Ik laat me in deze leiden door mijn horsemanship, ethiek en management van de paarden die onder mijn hoede vallen', aldus de Rothschild.

Lamm de Fétan kwam eerder uit onder de Fransman Timothée Anciaume die zijn paard kwijtraakte doordat de vorige eigenaar Grégory Mars onenigheid met de Franse federatie kreeg.

Woody2015

Re: De Rothschild ontkracht geruchten rond Lamm de Fétan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:48

Hmmmm wel apart dit, ikneem aan dat als je een paard voor zoveel geld koopt welke in korte tijd erna weerkerend onregelmatig is je hem toch niet hoeft??

Aan de ene kant klinkt het heel dierliefelijk en aan de andere kant klinkt het vreemd, aangezien het betreffende paard voorheen geen problemen leek te hebben.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:55

laat de familie Rothschild nu toch geld genoeg hebben. Dus deze kleine tegenslag gaan ze zeker niet failliet aan!

overigens ook netjes voor het paard.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:09

Loes'sCorner schreef:
Hmmmm wel apart dit, ikneem aan dat als je een paard voor zoveel geld koopt welke in korte tijd erna weerkerend onregelmatig is je hem toch niet hoeft??

Aan de ene kant klinkt het heel dierliefelijk en aan de andere kant klinkt het vreemd, aangezien het betreffende paard voorheen geen problemen leek te hebben.

ik had het hier gisteren al neergezet-
dat het stuk heel slecht vertaald is en er ontbreken ook stukken uit het persbericht ..het paard heeft het namelijk al jaren ( verbening en oedeem ter hoogte van de kogels echter heeft ie er na de ankoop behoorlijk last van zo blijkt uit de steeds wederkerende kreupelheden ).Echter zegt Eduard een paardenman te zijn in hart en nieren en met een bepaalde ethiek ...en het paard om die reden ook niet terug te doen
-echter kreeg ik een PB van een mod ... dat ik de nieuwsredactie niet in het belachelijke moet trekken :7

Mensen die frans verstaan hier het originele bericht :

L'achat du crack français par Edouard de Rotschild avait fait grand bruit cet été. Mais depuis fin juillet jusqu'à aujourd'hui, rien n'avait filtré quand à l'avenir de l'étalon Selle Français. Pourtant cet après-midi, un communiqué étonnant est arrivé à l'ensemble de la presse européenne par l’intermédiaire de l'agence R&B Presse.

"Lamm de Fétan est sujet à des boiteries intermittentes depuis son achat en juillet dernier.
Elles résultent d'un œdème osseux au niveau de la face interne des boulets antérieurs déjà présent au moment de l'achat et depuis plusieurs années.

Il ne fera sa réapparition que si cette situation peut être réglée et si elle est durablement stabilisée ; j'espère l'été prochain.

Ceci au regard des qualités exceptionnelles de cet étalon, de l'éthique qui guide l'homme de cheval que je suis dans la gestion des écuries sous ma responsabilité, et du respect que je porte au cheval en général.

Edouard de Rothschild"

Le président complètera son information auprès de notre confère Xavier Libbrecht sur cavadeos.com en expliquant que son communiqué n’avait pour autre but que d’informer le public mais que cela ne remettait en aucun cas en cause la transaction avant d’affirmer qu’il ne doutait pas que le cheval ferait un jour son retour sur les terrains de concours

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:12

Als ik het goed verstaan heb houdt hij hem dus omdat ie zo goed is en omdat ze wel verwachten dat ie terug op wedstrijd kan..
Lijkt me toch nog steeds raar om een paard te kopen voor zo veel geld die eigenlijk niet helemaal goed is..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:20

het is natuurlijk ook nog eens een gekeurde hengst dus wat dat betreft zitten zijn centjes nog redelijk veilig ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 23:10

Interessant stukje over deze gefortuneerde familie:

De Rothschilds

Mooi dat ze idd geld zat hebben om de gezondheid verder te kunnen waarborgen.