Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
erg sneu voor dit dier wat een stress moet die hebben gehad!
ingedodo schreef:Waarom wordt zo'n paard dan niet verdoofd, zodat het niet meer in paniek raakt en rustig wordt, dit paard heeft zijn eerste trauma's nu al op gelopen tegenover de mens en om vervoerd worden. Een verdovingspijltje was waarschijnlijk goedkoper dan dat hij nu de wagen vernield heeft.
) en in onze wei achter ons huis gezet tot ze weer opgehaald werden. Overal paardeweitjes, vaak heel gebrekkig afgezet. Blijkbaar is de situatie er in de loop der jaren nog niet op verbeterd. Het is bij mijn weten al altijd goed gegaan maar dat is meer geluk dan wijsheid. 
spatter schreef:als ze toch zoveel tijd hebben gehad om het dier te vangen en op te laden, hoe komt het dan dat de eigenaar inmiddels niet op de hoogte was?
die had dan kunnen beslissen of het paard geladen moest worden en hoe
spatter schreef:als ze toch zoveel tijd hebben gehad om het dier te vangen en op te laden, hoe komt het dan dat de eigenaar inmiddels niet op de hoogte was?
nu is het paard veranderd van jong groen en onbevangen naar angstig, mensenschuw en bang van een trailer
politie kon misschien niet anders maar soms vraag ik me af of ze niet teveel puur met het paard bezig waren
Amalarab schreef:Bravura schreef:Wat moet je dan in een situatie die zich nu voordeed????
Emmertje biks?
Cayenne schreef:'Dit dier was opgejaagd door de omstaanders en de politie en had al behoorlijk was heisa veroorzaakt', zegt hij. 'Het komt er dan op aan om heel kalm te blijven en het paard te lokken met voedsel of het rustig in een hoek te drijven. Met fluisteren heeft het helemaal niets te maken. Deze keer was ik samen met mijn zoon, maar het heeft heel wat moeite gekost om het dier in onze aanhangwagen te krijgen.'
.. Dat paard gaat van zijn levensdagen nooit weer een trailer op lopen :-O, gelukkig heeft ie 'slechts' een kleine verwonding opgelopen, had heeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders kunnen aflopen
spatter schreef:de vraag is of het verstandig was om dit paard te laden of dat het wijzer was geweest ter plaatse een stal te zoeken en het dier daar onder te brengen en het dier te voet weg te brengen
grote kans dat het paard daar toch ergens in de buurt thuis hoort
nu is het verplaatst naar een fokker verder weg
soesita schreef:spatter schreef:als ze toch zoveel tijd hebben gehad om het dier te vangen en op te laden, hoe komt het dan dat de eigenaar inmiddels niet op de hoogte was?
Het is vaak lastig om te achterhalen wie de eigenaar is. Het is daar nogal landelijk en veel van die weitjes zijn midden tussen de velden, zonder huis er bij. Kom dan maar eens te weten wie de eigenaar van de grond / het paard is. Bovendien weet je bij een ontsnapt paard niet altijd meteen waar het vandaan komt en is je eerste zorg te voorkomen dat het dier veilig staat en geen schade veroorzaakt of oploopt.