"Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 08:56

Nieuwsredactie / http://www.rabosport.tv

EK 2011 mogelijk laatste wedstrijd voor Exquis Nadine.

Sjef Janssen is er niet van overtuigd dat Nederland nog Europees Kampioen dressuur kan worden zonder Totilas. Aankomende zomer zal in Rotterdam het EK worden verreden, maar nu "we" Totilas kwijt zijn, gaat dit volgens de dressuurcoach een moeilijk verhaal worden: "Als we Totilas nog in het team zouden hebben, dan zou de titel wel een zekerheid zijn, maar die hebben we niet meer. Totilas gaat waarschijnlijk voor Duitsland aan de start verschijnen in Rotterdam, dus het wordt heel moeilijk."

Hans Peter Minderhoud ziet het iets zonniger in: "Ja, het is en blijft een moeilijke stelling dat we zonder Totilas het EK niet kunnen winnen. Als je deze vraag een paar maanden later zou stellen, dan weet ik vast meer en weten we ook hoe gevaarlijk het wordt. Maar Anky heeft een nieuw paard, Edward heeft Sisther, ik heb Nadine nog en Imke en Sunrise zijn er ook nog en vergeet Adelinde en Parzival niet. Als wij allemaal optimaal presteren moet het nog wel kunnen lukken."

Sjef Janssen ziet het EK 2011 vooral als een belangrijke wedstrijd richting de Olympische Spelen. "De Olympische Spelen van 2012 zijn natuurlijk het allerbelangrijkste voor ons en dit EK zou je misschien kunnen zien als een tussenstation, maar we gaan wel proberen ons sterkste team er naar toe te sturen. We hebben voorheen wel gedaan dat we niet ons sterkste team naar een EK lieten gaan omdat de Olympische Spelen het belangrijkste doel waren, maar dit jaar gaan we dat wel doen. Het EK is dit jaar in eigen land, dus ik ben min of meer ook wel verplicht om de beste mensen er naar toe te sturen."

Hans Peter Minderhoud: "Als ik met Exquis Nadine in het EK team zit, dan zal dat hoogstwaarschijnlijk wel haar laatste grote kampioenschap worden. Ik ben bang dat ze voor de Olympische Spelen in Londen net iets te oud zal zijn. Voor Nadine zal het EK in eigen land een mooie afsluiter zijn, al ben ik daar natuurlijk nog niet zeker van. Londen is in ieder geval nog heel ver weg voor ons. Ik denk dat wel dat de Olympische Spelen van 2012 een hele mooie opstap kan zijn voor I.P.S Tango. We zullen het nog wel zien."

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: "Overwinning zonder Totilas op EK dressuur niet onhaalbaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:08

Nadine wordt niet genoemd met Parzival. Doen die niet meer mee? Totilas een mindere dag en en Parzival een betere is nog altijd de overwinning denk ik. Voice is ook al een heel eind op weg al is het misschien te vroeg. Sister en Nadine vind ik sowieso niks.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 09:10

Parzival wordt niet genoemd maar het is wel duidelijk dat hij daar op doelde toen hij Adelinde zei.
Adelinde heeft toch geen ander GP paard klaar voor het EK? :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:15

ik zou zeggen hoe weten ze dat totilas zo gaat lopen zoals hij bij edward heeft gedaan voor t zelfde geld rijden ze t er niet uit wat erin zit...
ik vind t een hele mooie strijd voor t nederlandse team niemand weet hoe totilas t gaat doen bij ze nieuwe ruiter..

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:30

Makkelijk om te zeggen dat je met totilas zekerheid hebt, het is ook maar een paard en kan ook niet altijd op zijn top presteren. Tuurlijk wordt het moeilijk maar dat is het altijd, je werkt met dieren en juryleden!!
Dus ze zullen hun best moeten doen, maar de strijd is nog niet gestreden, en er zijn ook nog andere landen :))

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:31

Ik zou zeggen, vergeet de Engelsen niet. Dadelijk vechten 2 honden om het been en gaat de derde er mee heen. ;) Het komt voor Sisther en Upido denk ik een beetje te vroeg en ik hoop dat Sunrise op tijd haar wedstrijdritme weer te pakken heeft. Nadine, tja, die scoort, maar heeft mij maar zelden kunnen bekoren en het lijkt of de juryleden er een beetje op uit gekeken zijn. Het zal een hele kluif worden. Misschien toch maar focussen op zilver en niet te hoog gespannen verwachtingen wekken. Dat brengt alleen maar onnodige druk met zich mee.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:39

Een ding is zeker...het wordt SPANNEND! *\o/*

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:58

Misschien Voice een kanshebber?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:06

Volgens mij wel, het is imo wel echt een heel getalenteerd paard :j
Maar met NL gaat het helemaal goed komen! Het is dat ik de kaartjes iets te duur vind, anders was ik wel gegaan :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 10:08

Voice is wel heel getalenteerd maar bij lange na nog niet genoeg bevestigd met Edward als combinatie om gelijk opgenomen te worden in het EK team, of er moet de aankomende maanden heel wat gaan gebeuren.
Ik geloof voor nu in ieder geval niet dat Voice al in het EK team komt. Dan zou ik eerder een gok nemen op de OS van 2012 :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:09

nuka schreef:
Makkelijk om te zeggen dat je met totilas zekerheid hebt, het is ook maar een paard en kan ook niet altijd op zijn top presteren. Tuurlijk wordt het moeilijk maar dat is het altijd, je werkt met dieren en juryleden!!
Dus ze zullen hun best moeten doen, maar de strijd is nog niet gestreden, en er zijn ook nog andere landen :))

_/-\o_ Van die uitspraak 'schrok' ik ook een beetje. Totilas is zeker geen zekerheid op een medaille.

Ik gun het Adelinde wel een beetje extra :o Na het WK... :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:10

ach er kan vanalles gebeuren nog, dat hebben we gezien, paard kan op zijn tong bijten, zich verstappen. Ze kunnen schrikken. Spannend blijft het sowieso.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:14

Er kan nog alles gebeuren, ik ben heel erg benieuwd! +:)+

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:32

Er kan inderdaad nog van alles gaan gebeuren, Adelinde en Parzival zijn een hele goede combinatie.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:38

voice heeft nog niet 1x GP gelopen, hoe kan je dan zeggen dat ie naar een EK moet???

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:47

Ik vind het wel een beetje een zwakke uitspraak van sjef.
Zoals me vriend zegt: Een oorlog win je ook niet met een soldaat.
In de paarden net zo, alsof het van een paard moet afhangen. En die is er niet meer (niet voor de nederlanders) en dan zou het een onbegonnen strijd zijn?
Zwak en niet motiverend.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:55

Ik snap de uitspraak eigenlijk wel goed. Totilas was een ontzettend stabiele en zekere factor. Als je kijkt naar de andere combinaties zijn die niet altijd even constant. Parzival die schrikachtig is en op z'n tong bijt, Nadine die eigenlijk nooit echt de jury weet te bekoren, Sun die op dit moment geblesseerd is, maar de laatste tijd toch ook -mij- niet meer weet te raken.

Ik denk dat het EK nog te vroeg is, maar ik kijk met heel veel plezier al uit naar het jongere en frisse team dat gaat komen! Op de OS kunnen wij nog wel eens versteld gaan staan van het talent dat hier nog rondhuppelt!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 10:57

Nadine die nooit de jury weet te bekoren? :? := Kan me anders nog goed heugen dat tijdens de WEG Nadine lange tijd bovenaan stond met een hele mooi score en ook op meer grote evenementen was dit het geval. Er zijn alleen nou eenmaal ook andere paarden die hoger scoren, en dat weet Happie zelf ook. Dat heeft verder niets te maken met het bekoren van de jury, maar met oa technische scores.
Nadine is in ieder geval wel vaak een zekerheid voor het team geweest en juist daarom is ze erg waardevol voor het Nederlandse team.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:01

Misschien had ik het anders moeten neerzetten. De echt hoge scores (Adelinde, Anky, Ed) waren oha nooit voor hun weggelegd. Daarvoor zijn er veel betere combinaties. Ik denk dat Happie met Tango vele malen hoger zal scoren dan met Nadine. De combinatie is, mijns inziens, veel sterker.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:16

We hebben misschien geen totilas meer, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook maar niks gaat worden.. Een fout zit in een klein hoekje, ook voor de tegenstanders. Niets is zeker... behalve: het gaat spannend worden :j

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:28

Ach joh wie weet struikelt Toot over een steentje en issie er niet eens bij, niks is zo vergankelijk als roem en niks zo kwetsbaar als een paardenleven. Blijven toch levende wezens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:39

Nou ja zeg.

Alsof Totilas het enige goede paard is dat ooit in Nederland heeft rond gelopen.
En het wordt ook al gezegd, wie zegt dat hij samen met zijn nieuwe ruiter net zo goed is? Een goed paard is één ding, een goede ruiter erop is een minstens zo bbelangrijke tweede..

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:49

Tsja, de tijd zal het leren...
Wat ik me wel afvraag, gaat anky salinero nou helemaal niet meer starten, of vergeten we die nou gewoon?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:03

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 12:14

_xManadisx_ schreef:
Tsja, de tijd zal het leren...
Wat ik me wel afvraag, gaat anky salinero nou helemaal niet meer starten, of vergeten we die nou gewoon?

Jawel hoor, aankomend WB seizoen heeft ze in de planning om hem te starten.