Gecompliceerde armbreuk voor eventer Jan van Beek *update 2*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gecompliceerde armbreuk voor eventer Jan van Beek *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 19:02

http://www.anp.nl

Eventingruiter Jan van Beek heeft door een val van zijn paard een gecompliceerde bovenarmbreuk opgelopen. De international, met twee rijdieren lid van het B-kader, vloog tijdens het inspringen voor een concours in Hulten uit het zadel en kwam erg ongelukkig terecht op de rechterarm. Daar was in 2006 ook al eens een plaat ingezet.

Bondscoach Martin Lips zei zondag dat in overleg met NOC*NSF wordt besloten waar Van Beek zal worden geopereerd.

http://www.stalbeekhoeve.nl

*update 8 februari*
Citaat:
Jan is vanmiddag met succes geopereerd aan zijn rechterarm. De operatie was zeer risicovol en we moesten er serieus rekening mee houden dat Jan er een klaphand aan over kon houden.

Om 18.45u kwam het verlossende telefoontje uit het ziekenhuis dat de operatie geslaagd was. Ze hebben de oude plaat verwijderd en een nieuwe langere plaat met 12 schroeven vastgezet aan zijn gebroken bot.
We weten nog niet wanneer Jan het ziekenhuis mag verlaten, maar Jan was heel erg opgelucht dat de operatie succesvol was en kon zelfs al weer lachen. Gewoon Jan zoals we hem kennen.

Jan zal nu een revalidatie proces in gaan en naar verwachting zal zijn arm over 3 maanden weer optimaal functioneren.

*update 7 februari*

Citaat:
Nadat Jan gisteren in Roosendaal tijdens een competitie voor 4-jarigen springpaarden zeer knap 1e en 2e was geworden, ging vandaag Jan met zeer goede moed op springwedstrijd te Hulten. Helaas is Jan van Beek daar ernstig ten val gekomen tijdens het losrijden.
Jan was zijn tweede L-paard aan het opwarmen toen het paard plotseling steigerde en achterover sloeg. Jan kwam onder het paard terecht met als gevolg een gecompliceerde bovenarmbreuk.

Jan heeft in 2006 tijdens de eventingwedstrijd te Varsseveld al ooit deze rechterarm gebroken. De artsen daar hebben toen een plaat in zijn bovenarm geplaatst. De breuk vindt plaats net onder deze plaat. De breuk is langs elkaar geschoven en de plaat met pinnen zit los en drukt ook op de breuk. Jan heeft erg veel pijn en daardoor erg misselijk en braken.

Dankzij de inspanningen van bondscoach Martin Lips en het advies van Peter van Beek van het NOC*NSF zal Jan hoogstwaarschijnlijk morgen door een zeer deskundige traumatologe geopereerd worden. Wij zijn geadviseerd om rekening te houden met een moeilijke en risicovolle operatie.

Deze val is een hele dikke streep door de goede weg die Jan was ingeslagen. Jan was door bondscoach Martin Lips geselecteerd voor het landenteam voor de wedstrijd in het Franse Fontainebleau en de voorbereidingen waren al in volle gang.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-02-11 12:50, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: tweede update stalbeekhoeve bijgevoegd

_lautje_

Re: Gecompliceerde armbreuk voor eventingruiter Jan van Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:42

Wat erg voor Jan! Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplappen, zeker gezien hij die arm al heeft gebroken eerder.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:45

Wat sneu voor Jan! Ik heb hem nog gezien in Hulten, en ik weet ook maar al te goed wat zo'n breuk inhoudt. Hopelijk valt het qua revalidatie allemaal mee.

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:12

ik was er ook en ik zag hem zitten er was een meisje wat heel erg stond te huilen volgens mij was ie al eerder die dag gevallen of was hij dat niet :o vind het wel sneu voor hem ik was net klaar
ze paard steigerde en viel zijden de mensen toen
het was een hele hectiese wedstrijd
echt sneu
(ik wilde al weeten hoe het afwas gelopen

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:35

Volgens mij was hij nog niet eerder gevallen, ik was er ook.

Ontzettend balen voor Jan! Hopelijk knapt hij snel op.

HendrikusM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:53

Heel vervelend voor Jan, tis te hopen dat het snel hersteld maar hij mist i.i.g. het begin van het eventingseizoen denk ik.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:23

Hendrikus: Gezien de eerdere breuk lijkt het mij dat Jan blij mag zijn als hij uberhaupt weer kan crosen. Als er nog meer metaal in moet wordt het haast een mekano geval. En nog te spreken over evt. banden, zenuwen, trekkracht, etc.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:37

Er was geen blijvend letsel. Morgen wordt hij geopereerd. (dat is het laatste nieuws wat ik gehoord heb).

Hij was inderdaad nog niet eerder gevallen die dag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:44

Vreselijk balen voor Jan! Ik hoop van harte dat alles voorspoedig verloopt en dat Jan straks gewoon weer kan crossen.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 02:26

Wij hebben hem zien vallen onze ruiter reed in de buurt, paard schok, steigerde en spingt omhoog en klapt plat op zij rug boven op van beek. Heel akelig en hij is er heel goed van afgekomen had erger kunnen aflopen. Onze ruiter heeft veel meegemaakt maar vondt dit zooo bizar, ze was er ook flink van geschrokken.

Beterschap van beek!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:39

Wat vervelend, zo net voor het begin van het seizoen!
Een ongelukje zit in een klein hoekje, maar blijft gewoon altijd erg ongelukkig!

timokyana

Re: Gecompliceerde armbreuk voor eventer Jan van Beek *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:11

wat een pech weer,beterschap!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:26

En ook ik was erbij. Zag er naar uit.. er was indd geen blijvend letsel en hopelijk knapt hij snel weer op!

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:59

Jan is vandaag geopereerd en de operatie is gelukkig geslaagd. De oude plaat is er uit en er is een nieuwe, langere plaat met 12 schroeven teruggezet. Na 3 maanden zou de arm, naar verwachting weer moeten functioneren..

Ik joop dat de revalidatie goed zal gaan..!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:01

Dat zijn hoopvolle berichten. Zou wel heel fijn zijn als Jan er met 3 maanden bovenop is.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:40

Ik duim voor hem! (en voor de rest van team Beekhoeve!)

Ilsje_

Re: Gecompliceerde armbreuk voor eventer Jan van Beek *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:23

De bedoeling was nu dat jan met de revalidatie over 12 weken weer op het paard zit.
Het ging nu goed/redelijk hij was nog wel erg zwak.

Kaulitzbaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:29

Wat ontzettend balen voor Jan! Hopelijk gaat het snel beter met hem!

Almighty

Re: Gecompliceerde armbreuk voor eventer Jan van Beek *update 2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:52

Jan vanaf hier heel veel beterschap gewenst! Echt balen voor je nu je net weer zo lekker onderweg was in de sport! Hopelijk hersteld de breuk heel goed en maak je weer nieuwe kansen straks om weer top te rijden!