Net als vorig jaar werd de levende legende Totilas in de Brabanthallen uitgeroepen tot KWPN Paard van het Jaar. Fokkers Jan en Anna Schuil uit Broeksterwoude ontvingen voor de tweede keer op rij de welverdiende Nimmerdor Trofee. Zondag gaat het Friese echtpaar naar de huidige eigenaar Paul Schockemöhle uit Duitsland om de bijbehorende staatsiedeken te overhandigen. “Deze is tenslotte voor Totilas,” reageren de trotse fokkers. “Vorig jaar beleefden we de titel in een roes en waren we volledig verrast, nu was er veel meer besef. We voelen ons enorm vereerd en dit is voor ons een hele prachtige afsluiting.”
Verdiend, maar ergens wel heel erg jammer. Ik had het andere paarden meer gegund, des te meer gezien het feit dat Toot het jaar daarvoor ook al KWPN paard van het jaar was...
Seraphim
Geplaatst: 05-02-11 21:37
Jammer? Hij is gewoon de beste
Adil
Geplaatst: 05-02-11 21:38
Seraphim schreef:
Jammer? Hij is gewoon de beste
Er waren wel meer paarden met goede prestaties...Maar goed, 2010 was natuurlijk ook wel een topjaar van Toot.
Precies, we konden in 2010 echt niet om hem heen, maar ik snap wel wat je bedoeld
pajidin
Geplaatst: 05-02-11 22:35
wendy1987 schreef:
Was echt heel mooi Kippenvel!
Ik vond de huldiging nou niet echt een kippenvel moment opleveren. Dat was gebeurt als Totilas himzelf de ring binnen was komen draven.
Eirikur
Geplaatst: 05-02-11 23:11
Leuk voor ze. Denk alleen niet dat PS heel erg op die deken zit te wachten, maar ja, 't gaat natuurlijk om het gebaar. Gelukkig zijn er dus in Broeksterwâld ook mensen die wel goed voor hun paarden zorgen.
Als ze die deken dáár nou 'ns afleveren? Scheelt ze ook mooi een kolere-end rijden.