Imke en Sunrise niet van start tijdens Indoor Brabant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Imke en Sunrise niet van start tijdens Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:23

http://www.omroepbrabant.nl / http://www.academybartels.nl

Imke denkt aan Olympisch traject met Toots.

Dressuuramazone Imke Schellekens uit Hooge Mierde doet dit jaar niet mee aan Indoor Brabant. Het toppaard van Schellekens, Hunter Douglas Sunrise, is niet op tijd hersteld om aan het evenement in Den Bosch mee te doen.

De merrie liep in december vorig jaar een beenblessure op in de voorbereiding op de wereldbekerkwalificatie in Frankfurt.

"De blessure herstelt voorspoedig, maar het duurt nog ongeveer zes weken voordat Sunrise weer helemaal gerevalideerd is", zei Schellekens vrijdag tegen Omroep Brabant. "Daarna moeten we weer gaan opbouwen. Ik verwacht dat ze pas over drie maanden weer wedstrijdfit is. Indoor Brabant wordt dus niks dit jaar, behalve een heel rustig weekeinde.

”De dierenarts was erg tevreden over het herstel van de blessure. We hebben er nu 6 weken stappen op zitten en daar komt nu een paar minuutjes drafwerk bij. Dat is natuurlijk goed nieuws! Sun is blij dat ze steeds een beetje meer mag doen. Over 6 weken hebben we de volgende controle. Het gaat dus nog wel even duren voor we weer in de wedstrijdring zullen verschijnen (zoals het er nu uitziet over ongeveer drie maanden), maar ik ben blij dat het herstel van de blessure positief verloopt.”

Schellekens heeft nog twee andere paarden tot haar beschikking, Toots en Uno, maar die komen uit in de lichte tour. Indoor Brabant, dat van 24 tot en met 27 maart wordt gehouden in de Brabanthallen, kent alleen dressuurwedstrijden op Grand Prix-niveau.

De blessure van Sunrise heeft mogelijk ook gevolgen voor Schellekens’ deelname aan de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Schellekens hoopt dat Sunrise op tijd en fit genoeg is om in Londen aan de start te verschijnen. Het EK, dat in augustus in Rotterdam wordt gehouden, is haar ijkpunt.

"Als ik ook maar één moment twijfel aan Sunrise, ga ik het Olympische traject in met Toots", aldus Schellekens. "Die stapt sowieso dit jaar over naar het Grand Prix-niveau. Toots is een geweldig paard voor de toekomst, waarmee ik met veel vertrouwen toe kan werken naar Londen."

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:35

super Leuk.
Toots is echt een super leuk paard maar wel jammer van Sun.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:30

Jammer dat ze niet kan starten, ik hoop niet dat deze blessure roet in het eten gooit voor de olympische spelen en dat ze daar gewoon kan starten volgend jaar.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:51

Balen voor Imke, Sunrise en de rest van de familie Bartels, Schellekens en De Vries.
Uiteraard ook voor de familie Smarius (schrijf ik t zo goed) en de sponsor.

Maar wel heel fijn dat de gezondheid van Sunrise voorop staat!
Dat vind klasse van wereldformaat en dan hoeft ze voor mij nog geen medaille te winnen.

Morag

Re: Imke en Sunrise niet van start tijdens Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:55

Sunrise krijgt ook veel te kampen met blessures... Pas geleden ook al...

greefje1

Re: Imke en Sunrise niet van start tijdens Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:27

komt wel goed, en verstandige keus van Imke!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:00

Morag schreef:
Sunrise krijgt ook veel te kampen met blessures... Pas geleden ook al...

Is dat niet nog steeds dezelfde blessure?

jolene1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:26

Jammer hoor goede amazone