Vermiste paarden na angstige uren weer terecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vermiste paarden na angstige uren weer terecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:10

http://www.nieuwsblad.be

Lise Vanhaeren (21) uit Ternat schrok zich gisteren bijna een ongeluk toen ze haar paarden wilde verzorgen. De vier IJslanders stonden niet meer in de wei. “Ik dacht meteen dat dieven ze hadden gestolen.” Een berichtje op Facebook bracht het antwoord.

Lise Vanhaeren verzorgt al enkele jaren een aantal Ijslandse paarden. Elke ochtend is ze in de weer om de dieren van al het nodige te voorzien. “Ik doe dat altijd met veel plezier, maar gisteren stond mijn hart toch even stil. Toen ik bij de weide aankwam, bleken de vier paarden verdwenen.”
Lise vreesde meteen het ergste. De dieren hebben een zekere waarde waardoor ze de interesse van dieven kunnen opwekken. “Bovendien was hier in de omgeving enige tijd geleden een plaag. Eigenaars vonden hun dieren geslacht en gevild terug in de wei. Ik was echt bang voor het allerergste.”

Lise probeerde meteen een hoop vrienden in te schakelen bij de zoektocht, maar dat bleek moeilijker dan verwacht. “Bijna iedereen was op het werk of op school. Ik stuurde dan maar een bericht naar mijn zus Ine.”
Ine zat op dat moment thuis voor de computer. Aanvankelijk negeerde ze de wat vreemde boodschap van haar zus. Tot een kennis enige tijd later een bizar berichtje postte op Facebook: “Overal paarden, maar niet in de wei.” Ine vroeg hem om meer details en al gauw bleek het om de vier ontsnapte IJslanders te gaan. De dieren liepen al een tijdje bij hem in de buurt.

De kennis kon de paarden vangen en sloot ze op in een weide. Toen Lise bij de dieren aankwam, besefte ze hoeveel geluk ze heeft gehad. “De weide van de paarden ligt naast een spoorweg. Die hadden ze blijkbaar een paar kilometer gevolgd. Het had dus veel slechter kunnen aflopen.”
Ondertussen is de grootste angst weggeëbd en bekijken de zusjes de zaak van de positieve kant. “We krijgen soms de opmerking dat we te veel tijd verliezen achter de computer,” lacht Ine, “nu kunnen we tenminste zeggen dat Facebook nuttig is.”

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:47

Gelukkig goed nieuws voor deze IJslanders.
Andere hebben minder geluk...

funnyhorses

Re: Vermiste paarden na angstige uren weer terecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:54

Sow hee!!Het zou je maar gebeuren,wat een nachtmerrie.
Maar gelukkig met een happy ending!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:10

Gelukkig zijn ze weer terecht :-)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:11

Ik had je topic gelezen...
Wat fijn dat ze weer gevonden zijn zeg!!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:13

Leuke zus heb je als ze je bericht negeerd om lekker te kunnen facebooken... Blij dat ze weer terecht zijn.